Gå til innhold

Hardware.no "nettverket" sklir ut!!

Anbefalte innlegg

trenger jo ikke klikke på linker til Gamer, Akamera og Windows hvis man ikke er interessert i hva disse har å tilby.

Det jeg mener og, greit å få samlet de "største" nyhetene på et sted. Slipper jeg å gå innom x antall søstersider.

Blir også oftere oppdatert.

Syns folk egentlig er ganske kresne jeg, greit å ikke ønske det, mens fins måter å si det på.

Men det med å kunne selv velge hvilke nyheter man skulle ha på forsiden var genialt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare si min lille mening her....

nyhetene dere har hatt i senere tid er greie nok, men leser de nesten aldri lenger. Forumet er det som holder min besøksstatistikk oppe og det gjelder kanskje for de fleste med et godt antall poster. windows.no har jeg vært innom kanskje 1 gang, men på grunn av utseende og lite interessante greier har jeg ikke sjekka det ut i senere tid.

Ang reklamen så forstår jeg at dere må ha dette for å overleve, men den store "plakaten" midt på hovedsiden gir etter min mening negativ effekt for artiklene og den informasjonen som ligger der. Det dere har å si forsvinner i alle store bildene og det ender med (for min del) at jeg hopper direkte til forumet for å se hva som skjer der i stedet.

Nyheter som kunne ha vært viktige, men som ligger under denne plakaten, ser jeg ikke på. Når reklamen kommer forran nyhetene så tolker jeg det som at det ikke står noe viktig der.

At hardware og søstersidene var nede kan jo skje, men da må jeg si meg enig i andres meninger her at hvorfor ikke skrive en artikkel om dette. Fra a til å hva som gikk galt og hva som var grunnen. Jeg leser hardware.no for å lære mer, men da vil ikke nyheter som at den fantastiske høyreknappen være til nytte for meg. Da ville heller en 5 siders artikkel der det var litt informasjon om det som ligger bak selve siden vært mye mer interessant. Samme ang prisguiden som også har vært nede. Hva om amund (eller den som fikser/jobber med denne) lagde en sak på dette på sourcecode.no der vi fikk litt info om hvordan litt optimalisering av databasesøk kan optimalisere en applikasjon med enkle grep.

det jeg vil fram til er at etter min mening må dere øke den "nærheten" til oss besøkende som mange mener dere har mistet. Å oversette engelske nyheter til norsk, gjengi windows sin brukermanual på en hardware startside er kanskje ikke den beste måten å gjøre dette på.

Håper jeg har fått frem mitt synspunkt og jeg er mulig å forstå.

Mye bra her og, men hadde det ikke vært for forumet så hadde jeg nok vært på andre sider.

Ps. forumet har bedret seg mye etter at mange drittsekker ble kastet ut og "ro & orden gjenninført" så stor honnør til moderatorene sin jobb på dette!

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg må bare si at det var "artigere" å lese på hardware.no før, testene

var mer hobby baserte og entusiastiske før. Nå er det slik at alle tester

er akkuratt det samme, tester i de forskjellige programmene osv.

Kunne sikkert lagd et script som skrev testene.

"Ny test" -> "Search and replace amd xp 2000+ with amd xp 2100+" -> Publiser" :p

Så.. det jeg ønsker meg mer av er flere "artige" tester, det jeg vil

ha mindre av er nyheter fra søstersidene, men som folk sier her

så er det veldig forskjellig hva folk liker. Jeg ser slett ikke bort fra

at 0.03% av de som besøker hw.no er interessert i windows.no nyhetene :wink:

Så det hadde vært ganske geeenialt om man selv kunne velge hvilke

sider man vil se nyheter fra, alle blir fornøyde. Btw.. hadde vært

artig med stats på dette.. hva folk vil se :wink:

Og.. mens jeg husker det.. Den gamle prisguiden med de grønne

rutene var digg. Var en laang periode jeg ikke brukte prisguiden

da den forsvant, men de siste oppdateringene av denne prisguiden

har gjort den ganske brukbar igjen :)

Lenke til kommentar

Får lyst til å si: Se på Slashdot. varsomt med reklame, mye tillegg-linker, men kun som diskrete headinglinker.

Forøvrig er jeg enig i at det er avgjørende å definere målgruppe. Enten henvender man seg til tante Erna, eller så gjør man det ikke.

Jeg synes ikke hw.no og Erna har noen fremtid.

Det hjelper ikke at folk sier "synes det er interessant å lese om ditten-datten, jeg", det som teller er om det skal leses her.

Når det f.eks anføres at windows.no er bra fordi de har en artikkel om shell-kommandoer, definerer man seg fullstendig ut. Det må forutsettes at folk som vanker her, er nysgjerrige nok til å kikke litt rundt i winnt eller windows, lese manualer eller rett og slett skrive "help" i et vindu.

Folk som datakunnskapsmessig er som 2.klassinger ift. engelskkunnskaper, bør kanskje gå i 2.klasse istedet for å forlange at høyskolen skal senke seg til 2.klasse-nivå.

Noen skriver "tenk litt på oss som ikke kan så mye" osv. Jeg mener: Nei, ingen skal ikke tenke på dere. Det er et barnslik krav å stille til verden. Hw.no er tumleplass for folk som har holdt på data ut i fra genuin interesse i årevis. Skal man være med å leke her, så er det etablerte regler som bør gjelde. Det tror jeg faktisk både newbie og oldie tjener på.

zg[/i]

Lenke til kommentar

hardware.no. Den mest interesante siden på internett for meg er nettopp hw. Og jeg har ingen høy kompetanse når det kommer til data. men jeg har nå lest denne siden hver dag i 3 år nå.

Når det er sagt så er jeg enig at en presentasjon av søstersidene i ny og ne samt linking burde være rikelig for de som har interesser utover hw, og at man kunne begrense nyhetsflommen litt fra disse.

Personlig er jeg sikkert på windows.no ukentlig siden den kom opp men så er jeg som tidligere nevnt nokså uvitende også.

Lenke til kommentar
Satt faktisk akkurat å lurte på om jeg skulle hive opp en slik tråd, men så har noen komt meg i forkjøpet gitt.  

Jeg har vært innom her og klaga litt før, og selv om hw.no er et gratis opplegg og det er et privilegium at det sitter personer som orker å slenge opp nyheter om hardware synest jeg at jeg bør få kunne gitt litt tilbakemeldinger om hva jeg synest kunne blitt gjort bedre.

Jeg er ikke voldsomt interessert i spill. Jeg er ikke voldsomt interessert i utgamle funksjoner i windows som faktisk (GASP!) står i manualen til windows, som de fleste sikkert har... (kremt).

Jeg vil gjerne ha nyheter om hardware takk. Det er så greit å stikke innom hardware.no og få med seg de siste som har skjedd for å holde meg nogelunde oppdatert.  

Jeg skjønner selvsagt at hardware.no har mange mange mange flere hits enn gamer.no og windows.no, men kan dere ikke finne en annen måte å reklamere for disse sidene på enn å slenge opp en nyhetspost hver gang de har funnet noe nytt å skrive om? (Windows.no er forresten lavmål, det er greit og flott og fint at det finst slike sider, men MÅ de bli trykt opp i trynet ditt?  

Jeg er langt i fra "elite", men jeg har brukt datamaskiner i snart 10 år, og har bygget opp en viss kompetanse. Jeg skulle ønske hardware.no var som før, for 2-3 år siden. Det var langt i fra kjemisk renset for "vanskelige dataord", og nivået holdt seg relativt høyt på leserene og journalistene. Det var kanskje noen ting du ikke skjønte, men verre er det ikke enn å ta et søk i en eller annen søkemotor og LESE og LÆRE seg hva dette faktisk handlet om. Deretter kunne man returnere til hw.no og lese artikkelen og føle at man faktisk har gjort noe nyttig...

Jaja...dette ble mye snakk og lite konstruktivt.  

Bunnlinje: Jeg leser nesten ikke hw.no lenger. Punktum.

:yes:

Lenke til kommentar

Jeg tror zeitgeist er inne på noe veldig viktig her. Det trengs en klarere definert målgruppe og form på Harware.no og forumet. Jeg mener ikke at det skal være et forum kun for de som har holdt på i mange, mange år, men at en skal holde det i tøylene og forme det i ev viss retning.

Nå for tiden har jeg inntrykk av at ting på en måte seiler litt sin egen sjø, og at man prøver å få til litt mye på en gang. Søstersidene skal opp og fram og kritikken som før ble avblåst med "det er gratis, hvis du ikke liker det så ikke ikke les/delta" blir avfeid på andre måter siden ting etterhvert sikkert har blitt mer kommersielt og ikke lenger bare entusiastbasert.Sammtidig virker det som om alle skal få lov å delta delta på egne premisser. Det jeg savner er at moderatorer og "styret" klarer å fange opp tendenser i kritikken i stedet for å hoppe på trådene og kritisere den som kritiserer/gir tilbakemeldig. Hva er grunnlaget for kritikken, og hvem er det som klager? Tilhører han målgruppen, eller er det tante Erna som ikke lenger klarer å henge med og mener resten av verden bør senke seg til hennes nivå? Spørsmålet de som styrer bør stille er: "bør vi ta det til etterretning?", ikke tenke ut hvordan de skal fortelle personen at han ikke bør mene det han mener.

zeitgeist sitt eksempel med høgskole og 2.kl har egentlig et poeng, selv om jeg ikke tror Hardware.no bør ta mål av seg til å ligge på høgskolenivå. Å definere hvem som hovedsaklig er målgruppe og samtidig hva som er akseptabel oppførsel trenger ikke stenge noen ute. De med mindre kunnskaper kan fremdeles delta, spørre og bli behandlet på en respektabel måte. De må bare oppføre seg på en måte som ligger innenfor rammene HW.no ønsker å ha.

Jeg vet ikke hvor klart jeg har fått fram mine meninger med dette, men jeg prøver på ingen måte å si at moderatorer og "styret" er late, men at de snart bør ta tak i situasjonen. Jeg har sett endel poster som tar for seg dette, men det blir ofte avblåst med noe usakelig, og endel ender etterhvert helt ut på viddene, som igjen fører til stengt tråd. Folk har forkjellig oppfatning av ting og hvordan disse oppfatningene dannes er nok også forskjellig. HW.no må forholde seg til hvordan oppfatnigene er, ikke bare hvordan de oppstår.

Søsteridenes tilstedeværelse på Hardware.no's hovedside har skapt mye debatt. Selvsagt kan de som bare har interesse for hardware styre unna, akkurat som de styrer unna spam mail, men jeg tror ikke det er måten å beholde den brukergruppen på i lengden. Har også sett at det jobbes med å la hver enkelt bruker få større kontroll over hvordan siden vises. Det er vel og bra, men ikke en god unnskylding for hvordan det er nå. En burde heller ventet til den teknologien var implementert før forsiden ble brukt som et middel for å ekspandre nettverket. Jeg kan vanskelig se at ikke forsiden brukes for alt den er verdt. Det er selvsagt en mulighet man har når en del av et større nettverk har stor suksess, men denne utnyttelsen kommer nok til en pris.

Personlig synes jeg også alt dette maset om "skal ta det opp med styret" får det hele til å høres ut som de som sitter på toppen styrer en saueflokk som ikke vet bedre.

Det var alt jeg hadde å si :)

Understreker igjen at dette er min personlige mening og min oppfatning. Ingen trenger føle seg forpliktet til å mene det samme...

Lenke til kommentar

Ja, bra sagt, OBServer, zeitgeist med flere.

Jeg skal spør et enkelt spørsmål:

1) hva vil dere har mer av på hardware? og nettverket generelt.

2)Hva vil dere ha mindre av på hardware og resten av nettverket.

Mer hardware og mindre nettverk. Skal dere ha en node for nettverket, bruk en egen side fremfor å forringe hw.no.

Målgruppa til HW.no er svært variert. Personlig så har eg aldri hatt ei spesiell interesse for hardware, og difor passar det meg svært bra at det kjem nyheter angåande spel, overklokking, programmering (desse er eg jo med å skrive sjølv, men tar det med likevel) og Windows. Det eg ikkje kan sjå er at dette skal vere irriterande for nokon?

Dere trenger å definere deres publikum. Ta det opp i styret deres og bestem dere. For noen kan dette regnes som like irriterende som uønskede reklameannonser. Og det skjønner du vel at folk ikke liker?

Ellers skal det legges til at det i noe tid har vært planer om å lage en egen startside for hele nettverket, og når vi etter hvert kommer til å basere oss på et rent publikasjonssystem vil nok dette også komme. Da vil man også muligens få velge hvilke av sidene man vil ha stoff fra.

Når er dette nye publikasjonssystemet forventet å bli tatt i bruk? Har vært snakk om det ganske lenge nå. I mellomtiden har jeg et forslag:

Som et innspill til at dem som sier at det er mange som er fornøyd med en innblanding av søstersidene på hw.no, men at det bare er dem som er misfornøyde som kommer med kritikken på forumet, så utfordrer jeg hw.no til å legge ut en avstemming/poll/vote på forsiden, da den bør angå alle som besøker siden, hvorvidt de ønsker aktiv reklame til artikler på søstersidene på forsiden til hw.no. Evt formulere spørsmålet noe à la dette: "Ønsker du linker til artikler på windows.no på forsiden av hw.no?", og svaralternativer "ja", "ja, men søsternyheter samlet for seg selv" og "nei", og etter tur gjøre tilsvarende med de andre søstersidene. Deretter kan dere virkelig få bevis for hvor mange som faktisk setter pris på dem.

Jeg savner faktisk de gode gamle avstemmingene, de som gir dere muligheten til å vite hvor dere har leserne deres hen. Dermed blir dere i større grad distansiert fra oss.

Lenke til kommentar
Som et innspill til at dem som sier at det er mange som er fornøyd med en innblanding av søstersidene på hw.no, men at det bare er dem som er misfornøyde som kommer med kritikken på forumet, så utfordrer jeg hw.no til å legge ut en avstemming/poll/vote på forsiden, da den bør angå alle som besøker siden, hvorvidt de ønsker aktiv reklame til artikler på søstersidene på forsiden til hw.no. Evt formulere spørsmålet noe à la dette: "Ønsker du linker til artikler på windows.no på forsiden av hw.no?", og svaralternativer "ja", "ja, men søsternyheter samlet for seg selv" og "nei", og etter tur gjøre tilsvarende med de andre søstersidene. Deretter kan dere virkelig få bevis for hvor mange som faktisk setter pris på dem.
Til en viss grad enig, men det er en stor svakhet slik jeg ser det. En slik poll vil ikke si noe om Hardware.no treffer det publikumet de ønsker (forutsatt at de har definert dette). En slik poll vil lodde stemningen blandt de som er her nå, og siden enkelte med meg mener ting kanskje har sklidd litt ut allerede, vil verdien være redusert.

Noen andre tanker jeg har gjort meg:

(1) Mange av postene ser for meg ut som de er et utløp for frustrasjoner, nesten uten mål og mening. En real skyllebøtte som kan bli et lett offer for autosensur.

(2) Jeg har lest litt på VGs dataforum, og begynner å lure på om HW.no prøver å tilpasse sitt eget forum for å kapre også de brukerne. _Det_ mener jeg ville være et stort tap. Det forumet ser nesten ikke ut til å ha noen retningslinjer overhodet, og jeg kan ikke se at det prøver å fremstå som seriøst. I tillegg har man ITavisen og DinSide Data. Begge disse overlapper endel med de to andre når det gjelder leser-/bruker-/kundegruppe. Jeg har lagt merke til at Hw.no og ITavisen har noe felles stoff, og jeg synes også ITavisen har blitt dårligere i det siste. Mulig det er innbilning...

DinSide's "Datadoktorens Poliklinikk" tar seg, litt satt på spissen, av oppgaven når den tidligere omtalte tante Erna trenger krisehjelp.

(3) Jeg prøver ikke å få Hardware.no's forum til å bli et tørt og kjedelig , men jeg tror ikke at usaklighet, unødvendig kverulering, kallenavn og banning i tide og utide høyner kvaliteten. Jeg tror heller ikke det ville føre til forumets undergang om dette ble rensket opp i. Er klar over at det kan være vanskelig i dagens situasjon, men jeg mener det trengs.

(4) Alt er ikke håpløst, det er fremdeles poster der det ytes hjelp etter beste evne, og der tonen holdes på et nivå som de som deltar, også kunne hatt i en situasjon ansikt til ansikt. Det tror jeg ofte er langt fra tilfelle, og av og til ville jeg gjort mye for å slippe å møte personen.

Så nok engang til poenget. Jeg tror det er et marked for et forum og nettsted som hever seg litt over VG, DinSide og ITavisen i det at det henvender seg i større grad til entusiaster og andre som har en viss interesse av hardware og generell teknologi. De som ikke bare bruker det som en ressurs når manualen til fars nye gadget ikke er idiotsikker.

Nok engang presiserer jeg at dette er mine meninger som i enkelte tilfeller er satt på spissen, for å prøve å få poenget bedre frem i lyset.

Lenke til kommentar
Når er dette nye publikasjonssystemet forventet å bli tatt i bruk? Har vært snakk om det ganske lenge nå. I mellomtiden har jeg et forslag:

Hei,

det er nesten klart til implementering på hardware.no. Gamer.no bruker det allerede og barbara.no skal også legge over snart. Når det er sagt så vil ikke alt av funksjonalitet være på plass i første versjon, men ting skjer i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...