Gå til innhold

Hardware.no "nettverket" sklir ut!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan de ikke bare slutte å legge ut "reklame" som jeg velger å kalle det fra Windows.no? Mye latterlig info der som jeg helst vil finne meg fratatt! Syntes HW.no var mye bedre for bare 1 år siden jeg :yes: Virket som de hadde flere tester, bedre lesestoff og flere vettuge medlemmer her på forumet!

Lenke til kommentar

Jeg må si meg meget enig i flere her. hw.no var bedre før, vært en fast leser i mange år men i det siste har det blitt mindre og mindre. Kan ikke si meg enig i at det har blitt flere tester og bedre artikler. Som sagt før kvalitet og kvantitet går nødvendigvis ikke hånd i hånd. Og det er en risiko å satse på for mye. Forumet her er meget bra, endel faste brukere som det helt klart vises kan mye om data, men og forumet blir mer og mer utvannet. Det blir så innmari mye poster med hvor mange mp3'er har du?, hvor stor harddisk har du, og når folk senere i posten skriver "jeg er glad jeg laget denne posten så mange som svarer.... satt å leste denne tråden i går. Var vel rundt kl 0230. Trykket på side 2 og tenkte jeg skulle forsvare hardware.no litt. mene, nei tror ikke det,

hva skjedde? vel, funka ikke, hardware.no var dausom ei sild i sommersola. windows.no funka heller ikke. (ikke at jeg leser på den siden, bare konstaterer) :)

På en side som hw.no er det faktisk ganske interesant at siden går ned, dere skriver ingenting om det, jada, har hatt problemer med serverne siden oppgardering, Vi vet det, men det er faktisk deres problem. og synes godt vi kan få litt informasjon. Når en side går ned er det flere spørsmål som dukker opp. Hva skjedde? Hvordan kunne vi forhindret dette? Hva gjorde vi feil? At en nettside som utelukkende handler om hardware så er det faktisk en artikkel i seg selv at nettsiden går ned. tar meg den frihet å mobbe dere litt nå mene :)

mene mine 2 røde linjer er nok desverre som følger

kvalitet og kvantitet

utvanning

jeg har ikke engang hardware.no som startside noe mer, det hadde jeg i 2 ÅR. Sukk. Ting var bedre før

Lenke til kommentar

Jeg skal spør et enkelt spørsmål:

1) hva vil dere har mer av på hardware? og nettverket generelt.

2)Hva vil dere ha mindre av på hardware og resten av nettverket.

Er det snakk om flere nyheter/guider osv så er det et "bemannings"problem da de fleste jobber på frivillig basis

og på fritiden er det begrenset hvor mye man kan få til til.

Og hvis det er mer kvalitet i siktet så tar det "kansje" lengre tid

og skrive artikklene, noe som igjen fører til lengre tid mellom hver

nye sak som blir lagt ut.

Lenke til kommentar
Jeg skal spør et enkelt spørsmål:

1) hva vil dere har mer av på hardware? og nettverket generelt.

2)Hva vil dere ha mindre av på hardware og resten av nettverket.

Og hvis det er mer kvalitet i siktet så tar det "kansje" lengre tid

og skrive artikklene, noe som igjen fører til lengre tid mellom hver

nye sak som blir lagt ut.

Min mening (er gratis):

Jeg vil ha mer HARDWARE og mindre av referanser til søstersider. Om jeg er interessert i gamer.no (e.l.) vil jeg gå dit av meg selv, ikke mas! Og hva som er i prisguiden finner jeg ut når jeg skal kjøpe noe, ikke push komponenter i hovedsiden, please (det gjør reklamen godt nok allerede).

OG: Saker med faglig dybde venter jeg heller et par dager ekstra på enn noe overflatisk skriblerier som ikke gir meg noe... F.eks. Trend Gatelock brakte lite nytt og jeg hadde lest mer om den før, virket litt hasteverkaktig i gjennomføringen.

Jeg har tenkt på en ting: Hvem er egentlig MÅLGRUPPEN til HW.no ? Har dere definert det i det hele tatt eller skal dere svelge over alle i kongeriket Norge som sitter på en PC ?

Lenke til kommentar

Målgruppa til HW.no er svært variert. Personlig så har eg aldri hatt ei spesiell interesse for hardware, og difor passar det meg svært bra at det kjem nyheter angåande spel, overklokking, programmering (desse er eg jo med å skrive sjølv, men tar det med likevel) og Windows. Det eg ikkje kan sjå er at dette skal vere irriterande for nokon?

Personlig så har eg aldri overklokka maskina mi, eller gjort casemods, etc., og burde difor ikkje ha bruk for overklokking.no? Feil, dei artiklane frå overklokking som vert lagt ut på framsida til HW.no er som oftast store testar som eg syns er interessante å få med meg uansett.

Difor er eg svært nøgd med måten nyhetene vert lagt ut på framsida på, og den dagen eg finn ei nyhet angåande Windows som ikkje er spesielt nyttig for meg (f.eks. "Dagens tips - høyreklikk"), så må du tenke litt meir i retning "dette er sikkert veldig nyttig for mange andre". Og det at det er nyttig for mange andre får eg sjølv utbytte av seinare ("kan du hjelpe meg med...?", "ta ein kikk på denne sida, der står det svært greit forklart").

Men, om du er ein lite tolerant person, som ikkje toler at heile verda ikkje er heilt skreddersydd til dine behov, så berre klag vidare.

Lenke til kommentar

[ballespark]

Men, om du er ein lite tolerant person, som ikkje toler at heile verda ikkje er heilt skreddersydd til dine behov, så berre klag vidare.
[/ballespark] *Auuu :wink:

Det er en menneskerett å klage, men skryt må du hale ut av folk.

Selvfølgelig er jeg lite tollerang og hater at verden utvikler seg videre. Vi burde alle ha kjørt 386SX16 med DOS6.22 og QEMM for det var tider det...

Men fra jeg oppdaget www.hardware.no for noen år siden til HW.no i dag ar det skjedd en god del utvikling i en retning undertegnede ikke har utpreget sans for. Face it! (Ueland85 spurte og jeg svarte - tål et svar!)

Greit nok at det kommer mer variert stuff i HW.no og det fanger nye brukergrupper, men vær også obs på at dere kan miste noen. Jeg er ikke værre enn at dersom jeg finner HW.no for lite interessant, da leter jeg etter info annet sted og besøker HW.no mindre. Gain some - loose some... Det er derfor jeg spør om målgruppe! Når jeg ser på reklamen dere har på siden så er vurderer jeg ofte målgruppen der for selvbyggere. Komplett/PS data/mm reklamerer for komponter (hardware). Dersom målgruppen deres kommer utforbi selvbyggere, kan dere måtte innfinne dere i at den reklamen blir mindre verd! Har dere vurdert det ? Eller vurderer de bare antall hit's ?

Selv har jeg ikke casemoddet eller overklokket selv jeg heller og leser bare unntaksvis de artiklene, men ser relevansen med hardware. Windows.no, gamer.no etc ser jeg ikke at skal prege HW.no så mye som de gjør.

For all del behold HW.no som det er, men jeg tror det er mange 'erfarne' brukere som kan forsvinne og det er DE brukerene jeg ønsker på forumet. De har vært meg til stor hjelp til tider! Ikke skrem dem bort er du snill... :(

Lenke til kommentar

Btw vis du smetter disse 2 linjene dine innin Hostfila di så blir det andre boller!  

127.0.0.1 tracker.tradedoubler.com

127.0.0.1 advertpro.hardware.no

Hvis du først skal gjøre noe sånt så anbefaler jeg http://www.adshield.org/ som er et ypperlig program, kan f.eks bruke det for å utelukkende stoppe IRRITERENDE scriptede popups, eller til å ta reklame generellt.. Har ikke fjernet reklamen fra advertpro.hardware.no, men fjernet en kampanje ettersom den hadde noen irriterende agressive animert reklamebannere, deilig å surre innom f.eks www.vg.no og ikke se de sinnsykt irriterende flash greiene ;)

Hva er nå navnet på den fila igjen? Et søk på 'host' gav ikke mange treff..

Lenke til kommentar
"de fleste som jobber med nettsteder vet at det er umulig og få alle 100% prosent happy  noe som kan være et problem."  

Men hvis du leser denne threaden nøye... skjønner du sikkert at du har klart og gjøre nesten 100% missfornøyde... (med windows.no tullet) noe som også nesten er umulig... HVA ER MÅLGRUPPEN? syntes det er et veldig relevant spørsmål.

Lenke til kommentar

personlig syntes jeg maalgruppen boer vaere personer som er interesert og rimelig kompetente innen hardware, ikke alle som kunne tenke seg og holde paa med ett eller annet datarelatert...

...man blir ikke bedre fotballspiller av og spille med folk som er daarligere enn seg selv... samme gjelder data... saa mange av de "flinke" vil nok forsvinne om de foeler lista blir lagt for lavt

(sorry ingen norske tegn... sitter paa dama mi sin pentium 100 og leker meg... var paa ebay og kjopte en 200mmx og 64mb edo ram... for 150 kroner... saa snart blir det fart)

Lenke til kommentar
"de fleste som jobber med nettsteder vet at det er umulig og få alle 100% prosent happy noe som kan være et problem."

Men hvis du leser denne threaden nøye... skjønner du sikkert at du har klart og gjøre nesten 100% missfornøyde... (med windows.no tullet) noe som også nesten er umulig... HVA ER MÅLGRUPPEN? syntes det er et veldig relevant spørsmål.

Unnskyld, men det er jo bare tull. Tror du en slik tråd sier noe som helst om den generelle oppfatningen? Det tror ikke jeg! De som synes forholdet er greit og liker HW.no som den er vil ikke engasjere seg på en slik tråd. Du fikk med deg demonstrasjonen mot krig i Iraq eller? Det er sikkert mange som mener USA bør angripe også, men de organiserer seg ikke i en krigsdemonstrasjon likevel. Det er "alltid" de som er sterkt i mot noe som engasjerer seg mest!

Lenke til kommentar

Enig med Qrt_ her, mange er nok fornøyde med hardware.no og bruker ikke tid på denne tråden.

Jeg for min del synes at mange legger for mye vekt på sine egne preferanser i forhold til hva siden skal inneholde, og ikke tenker på at andre har forskjellige behov og ønsker når det gjelder temaer.

Hvorfor kan man ikke akseptere at hardware.no appellerer til et litt større publikum enn bebrillede data-guruer? Det må være greit å linke til artikler for oss som er så dumme på data at vi ikke vet hvordan vi skal tilføye kommandoer til høyre museknapp, eller oss som ikke har stålkontroll på hva alle program som kjører i bakgrunnen faktisk betyr (viser til artikler i windows.no).

Til deg tokr: Er målet et ekskluderende eliteforum med adgang kun for folk med mye kunnskaper innen data?

Lenke til kommentar

heisann..

Jeg synes Hw.no gjør en stortsett god jobb, men det har blitt litt mye prisguide og info fra søster sidene i det siste. Det virker nesten som dere er litt desperate på å fylle opp hovedsiden. Jeg synes det er fint at dere har windows.no ol. for de litt mindre erfarne brukerne, men jeg synes dere skal legge inn nyhetene litt anderledes. har stort sett 2 forslag som jeg synes kunne fungert bra.

nr.1

Del opp toppen på sia. Jeg har kun tegnet opp hovedfeltet. Det var dette jeg tenkte event. kunne dels opp no lingende

| Nyher fra hw.no | søs. sider |

|                 |            |

|                 |            |

|                 |____________|

|                              |

|                              |

|______________________________|

nr.2

Legg til en liten sak nederst. Sånn som på www.pcworld.no feks. Ha siste nyheter fra søs.sider der.

Lenke til kommentar
Til deg tokr: Er målet et ekskluderende eliteforum med adgang kun for folk med mye kunnskaper innen data?

nei ikke data... men HARDWARE... jalaforumet kan man jo ha på windows.no..... dette et tross alt hardware.no... skal forumet også skli ut på linje med hw.no kan vi jo begynne med threads om kakebaking også

..og foresten... ser ikke ut til at søstersidene linker spesielt til hardware.no... da skjønner man jo lett hva grunnen er

Lenke til kommentar

Mange oppfatninger rundt dette temaet, og som det har vært nevnt en del ganger så er det umulig å gjøre alle 100% fornøyde.

Det som derimot skal sies at vi vurderer hvor mye av stoffet fra søstersidene som skal legges ut på siden. I det siste har det nok sluppet ut litt for mange små saker, og det kommer vi nok til å forandre på. Men vi kommer til å fortsette å legge ut saker fra søstesidene, dog i litt mindre skala og fokusere litt mindre på "newbies"-stoff.

Ellers skal det legges til at det i noe tid har vært planer om å lage en egen startside for hele nettverket, og når vi etter hvert kommer til å basere oss på et rent publikasjonssystem vil nok dette også komme. Da vil man også muligens få velge hvilke av sidene man vil ha stoff fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...