zr4th Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Beholdt nyhetene som dem er, gjerne mer! Og angående windows.no, så er det nok mange brukere som finner den interesant. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg synes at spill anmeldelsene fra Gamer.no er gode, de kan en ha. Det er gode anmeldelser, mye og lese og det er kjekt pga jeg spiller mye. Hardware og Overklokking er jo hovedelementene her, så de er det jo jeg hovedsakelig kommer for å lese. Tull.no har (heldigvis?) ikke nyhetene sine på HW.no, noe som egentlig passer meg fint. Akamera.no mener jeg heller ikke passer inn. Det er digital kameraer.. Tross alt. Okay, det inneholder microchips og små prosessorer og har LCD skjermer, men jeg ville ikke inkludert det på hovedsiden. Bærbare maskiner er flott, og mobiltelefoner er godtatt, pga det ike flyter over med de. Sourcecode.no hører jeg heller ikke noe fra, så de er fine partnere å ha. Windows.no på den andre siden! De spyr ut med meningsløst tull som de aller fleste vet, og de som ikke vet det har aller mest sannsynligvis ikke lyst til å vite det! (Hva tenger jeg med DOS kommander?!?) Forslag! Jeg skulle gjerne sett HW.no slik www.portalen.no og www.lycos.co.uk er, at en kan SELV velge hvilke nyheter en vil ha på forsiden. Trenger ikke være innlukket i bokser og firkanter, (huff) men nøyaktig samme layout som nå. Men på hver PC fantes det en cookie som sa hvilke nyheter du en gang i tiden hadde "signa deg opp på" at du ville se på forsiden. Så kunne folk fjernet Windows.no hvis de ville Men jeg regner med at dette er meget vanskelig og foreslår heller å fjerne Windows.no sine nyheter fra hovedsiden og heller bare lage en litt større link eller reklame til de! Reklamen på HW.no bryr jeg meg også pent lite om. Blir den for irriterende fjerner jeg den, men jeg klikker på dem 1 gang per uke eller oftere, for å støtte HW.no, pluss at det er ALLTID kjekt å se Komplett.no sine ukestilbud, og da er reklamen den korteste veien når en befinner seg på HW.no! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Btw vis du smetter disse 2 linjene dine innin Hostfila di så blir det andre boller! 127.0.0.1 tracker.tradedoubler.com 127.0.0.1 advertpro.hardware.no Hvis du først skal gjøre noe sånt så anbefaler jeg http://www.adshield.org/ som er et ypperlig program, kan f.eks bruke det for å utelukkende stoppe IRRITERENDE scriptede popups, eller til å ta reklame generellt.. Har ikke fjernet reklamen fra advertpro.hardware.no, men fjernet en kampanje ettersom den hadde noen irriterende agressive animert reklamebannere, deilig å surre innom f.eks www.vg.no og ikke se de sinnsykt irriterende flash greiene Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Det er fint å få tilbakemeldinger. Reklame er vi nødt til å ha, og hvor mange linker vi skal ha til søstersidene er under konstant vurdering. Mange her ser ut til å mene at hw.no var bedre før, men det kan jeg ikke skjønne. Vi har jo de samme tingene som før, bare mer av andre ting også. Man trenger jo ikke klikke på linker til Gamer, Akamera og Windows hvis man ikke er interessert i hva disse har å tilby. Vi har jo også mange flere tester nå enn før, før kunne det gå lenge mellom hver gang. Fint om dere fortsatt kan komme med forslag til forbedringer her under tilbakemeldinger. MLW Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Det som hadde vært en skikkeli god ide er jo å skifte navn på windows.no til software.no og kanskje kutte ut det som her litt for simpelt når det gjelder windows (f.eks høyreklikk)... Dere kunne jo også ha inkludert linux da... Dette er noe JEG mener, men jeg vil påstå at det må være et av de beste forslagene til nå Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 at hw.no tar med nyheter fra overklokking.no er toppers, det er somregel hardware nyheter. Tester av bærebare og mobiler er også finfint. Men windows.no kunne de spart seg. Nå er det ikke slik at hw.no higer etter å sette opp en side som dekker akkurat ditt behov. De er nok ute etter et mye videre publikum. Merker du ikke hvor teit det blir å si "at hw.no tar med nyheter fra overklokking.no er toppers..." og så si at det er teit å ta med nyheter fra andre sider? Dette er jo bare dine preferanser! Tenk at folk faktisk setter pris på disse nyhetene selv om ikke du gjør det! Oi, man får opp en meny ved å trykke på høyre museknapp, dæven. Det har vel ikke gått før. Les hele artikkelen så forstår du hvorfor de har skrevet den: Met dette trikset kan du legge til et menyvalg som gjøre det lettere å kopiere fil eller mappe i Utforsker. Jeg tviler på at flerparten av leserne visste at man kunne gjøre dette ved hjelp av registeret. Hvis du leser hele artikkelen nøye ser du at de beskriver hvordan man kan lage ekstra, praktiske funksjoner til de eksisterende menyer. Dette er ikke et angrep mot bare din post men alle lignende. Hardware.no er hovedsiden i et større nettverk og det er derfor naturlig av de vil dekke nyheter fra søstersidene. Selv om jeg forsvarer dem nå er jeg derimot enig med Blib i at det beste ville vært hvis brukerne selv valgte hvilke nyheter de skulle få fra de forskjellige sidene... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Det er fint å få tilbakemeldinger. Reklame er vi nødt til å ha, og hvor mange linker vi skal ha til søstersidene er under konstant vurdering. Mange her ser ut til å mene at hw.no var bedre før, men det kan jeg ikke skjønne. Vi har jo de samme tingene som før, bare mer av andre ting også. Man trenger jo ikke klikke på linker til Gamer, Akamera og Windows hvis man ikke er interessert i hva disse har å tilby. Vi har jo også mange flere tester nå enn før, før kunne det gå lenge mellom hver gang. Fint om dere fortsatt kan komme med forslag til forbedringer her under tilbakemeldinger. MLW Takker for tipset! skal teste det ut no! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Må si at Blib sitt forslag er det jeg synes er den beste løsningen til nå. At vi kan velge hvilke nyheter vi vil ha gjør forhåpentligvis de fleste fornøyd. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Forslag! Jeg skulle gjerne sett HW.no slik www.portalen.no og www.lycos.co.uk er, at en kan SELV velge hvilke nyheter en vil ha på forsiden. Trenger ikke være innlukket i bokser og firkanter, (huff) men nøyaktig samme layout som nå. Men på hver PC fantes det en cookie som sa hvilke nyheter du en gang i tiden hadde "signa deg opp på" at du ville se på forsiden. Så kunne folk fjernet Windows.no hvis de ville Helt enig. Det burde vel ikke være alt for vanskelig for php-folk som amund eller hva hw.no siden er skrevet i å få laget et system hvor du kan ha en cookie etter det du velger skal filtreres vekk. Greit nok at vi har ulike interesser på denne siden, men det måtte jo gå an å tenkte konstruktivt istedenfor bare å flame windows.no . Det ligger jo i navnet hardware.no at dette er en hardware-relatert side, og da burde det jo være et alterativ på siden slik at man ikke trengte å lese den overfullt av software-relaterte saker som windows.no og gamer.no. At siden får flere sekjsoner er jo bare positivt, men det burde være et større skille mellom dem. Det ville jo også være mer natrulig for en som trenger hjelp med windows å prøve seg på www.windows.no istedenfor www.hardware.no . Noen partnersider liker jeg bedre enn andre, men et system hvor folk kunne velge det de ville se ved hjelp av cookies eller noe hadde jo gjort susen. En egen linux-side hadde jo også vært kjekkere enn windows.no. Fordi windows faktisk har en brukerhåndbok! Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Det er fint å få tilbakemeldinger.Mange her ser ut til å mene at hw.no var bedre før, men det kan jeg ikke skjønne. Vi har jo de samme tingene som før, bare mer av andre ting også. Man trenger jo ikke klikke på linker til Gamer, Akamera og Windows hvis man ikke er interessert i hva disse har å tilby. MLW '..samme tingene som før, bare mer' ? Utvanning påstår jeg. Kvalitet og kvantitet er ikke nødvendigvis det samme (faktisk veldig sjeldent). HW.no er fremdeles en del av den daglige browsingen, MEN artikler som jeg leser, de blir færre og færre og forumet er blitt den delen som gjør at jeg fremdeles kommer daglig. Link gjerne partnere men ikke sammen med egenproduserte saker. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 be sammen med presten fra Møre, Bondevik, om at Linux-undersiden blir bedre og med et livlig forum Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg er enig med mange her at software nyhetene godt kan holdes unna overskiftene. De som vil til windows.no finner fortsatt siden på hw.no, de trenger vel ikke å se overskiftene her og? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 YEAH japp japp JA! Dette har eg sagt lenge... endlig kjem saueflokken etter! Bææææææææ! Lenke til kommentar
tokr Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Det er mulig det er like mange hardware nyheter som før... men jeg husker noe fra ti år tilbake da jeg gikk markedsføringslinja på videregående.... det het STØY... for mye støy, og hovedbudskapet blir borte... windows.no er STØY... det tar opp plass, det er uinteressant, og det skygger for annet, enten det faktisk er der eller ikke... ...mulig man ønsker og "lokke" folk til windows.no på denne måten... men hvis prisen er at hardware.no raser i "hits"... så er jo liksom mye tapt. har ikke vært inne på forsiden i det hele tatt i dag... skiftet linken til og gå rett i forumet.... jeg er nok ikke den eneste Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Der ser dere! nå får dere ikkje ein gang hit'n for tokr går inn på forumet ein gang! Farlig og bli for store også! Lenke til kommentar
Corn Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 La meg mimre litt. Sånn lenge før dette forumet kom, da hang jeg på hardware.no for nesten en ting. Det var prisguiden det. Prisguiden og overklokkingsprosjekter var det eneste jeg fikk med meg. Av og til fikk de en test av noe "stort," denne ble også lest. Den kom jo aldri først ut på nettet da (eller gjorde den? har ikke så god hukommelse) Se nå da!! Kommer det noen Barton 3000+ eller P4 3.06 Ghz uten at hw.no er tidlig ute? NEI. De er jo like raske som alle de andre. Før (se forrige avsnitt) så måtte jeg sjekke tomshardware før jeg gikk til innkjøp, nå holder jo hw.no i massevis. Hw er myye bedre nå enn før (men jeg liker fortsatt den gamle prisguiden bedre, med tabeller og en grønn rute rundt billigste pris ). Jeg er da enig, at det blir litt for mange windows.no artikler på forsiden. Jeg har null interesse i bærbare maskiner og digitale kameraer, men de sakene som dukker opp på forsiden kommer ikke for ofte til å irritere meg. Det gjør dessverre windows.no sine, kutt nå litt ned på dem vær så snill? Reklamen forstår jeg selvsagt er der, og jeg overser den enkelt. (Det er vel egentlig ikke sant, da jeg trykker på reklamen en gang om dagen i god tro om at det hjelper hw.no) Edit: Vil bare legge til at jeg også blir veldig lei av prisguiden på forsiden. "dette har blitt lagt til," sånn var det ikke for noen måneder siden var det vel? Evt lag en egen prisguideside hvor alle prisguide, uhm, "nyhetene" blir lagt Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg syns Windows.no leverer et megetr bra artikkler jeg. Ok dah...Den sjakk-artikkelen var kanskje ikke den beste, men sjakk er jo dah obligatorisk for de som kanskje er litt "ny" i data og plages med windowsbruk. Dere må tenke på at det er ikke bare folk med gode kunnskaper som oppsøker disse sidene. Jeg syns windows.no gjør en bra jobb jeg. Stå på Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Hvorfor kan ikke folk som ikke har generelle datakunnskaper heller benytte seg av HjemmePC eller Komputer... alt det Windows.no tar for seg står jo som regel i disse bladene... Windows.no nyheter på Hardware.no blir det samme som at jeg skulle gått stafetten i går istedenfor Alsgaard... og det sier seg selv hvordan det ville gått. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Hvorfor kan ikke folk som ikke har generelle datakunnskaper heller benytte seg av HjemmePC eller Komputer... alt det Windows.no tar for seg står jo som regel i disse bladene... Windows.no nyheter på Hardware.no blir det samme som at jeg skulle gått stafetten i går istedenfor Alsgaard... og det sier seg selv hvordan det ville gått. Og hvorfor skal folk med lite kunnskaper da holde seg borte fra hardware.no communityet da? Skal dette bare være en plass for folk som vet hva BIOS står for eller hva som er forskjell på DDR og D-DDR. Jeg syns ikke det. Hardware.no burde være en plass for ALLE uansett hvor mye/lite man vet om pc. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Helt enig. Det burde vel ikke være alt for vanskelig for php-folk som amund eller hva hw.no siden er skrevet i å få laget et system hvor du kan ha en cookie etter det du velger skal filtreres vekk. Problemet er vel at det er ganske mange som sitter inne med slik kunnskap, men som ikke tar kontakt. Og Amund kan ikke sitte å gjøre ALT her heller. Både prisguiden, Forumet osv skal ha sin daglige oppmerksomhet noe som kanskje er en fulltidsjobb. TA KONNTAKT, dere som mener dere kan hjelpe og spør amund om det er er noe han, eller andre trenger hjelp til. En egen linux-side hadde jo også vært kjekkere enn windows.no. Fordi windows faktisk har en brukerhåndbok! Så vidt jeg vet så var det en duskusjon om det og der ble satt noen folk til å lage en slik side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå