Gå til innhold

Hardware.no "nettverket" sklir ut!!

Anbefalte innlegg

"hardware.no" nettverket holder på å skli ut!

hardware.no, overklokking.no, akam.no er skikkelig bra, men i det siste har jo "nettverket" utvidet seg med endel skikkelig jalla sider!

Da tenker jeg spesielt på windows.no! Syns de har hatt mange jallanyheter, men "Nettips: Sjakk på Internett" tok toppen av kransekaka!

Er personlig innom flere ganger om dagen og leser nesten alle nyhetene og syns det er veldig veldig mye bra, men hardware.no kommer til å miste meg snart om ikke jallanyhetene fra windows.no forsvinner fra startsiden her (Ja, de plager meg grenseløst).

Ok, tar med et eksempel her da.. "Omtalen" av ZoneAlarm på windows.no

http://www.windows.no/p_zonealarm.php

Virker som om forfatteren er utrolig blåøyd "+ Stopper inntrengere" <- Testet?! "- Passer ikke for mange datamaskiner i nettverk" <- Hvorfor!? "- Mangler avanserte funksjoner" som va da!?

Nei, dette holder på å skli ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, tar med et eksempel her da.. "Omtalen" av ZoneAlarm på windows.no

http://www.windows.no/p_zonealarm.php

Virker som om forfatteren er utrolig blåøyd "+ Stopper inntrengere" <- Testet?! "- Passer ikke for mange datamaskiner i nettverk" <- Hvorfor!? "- Mangler avanserte funksjoner" som va da!?

Nei, dette holder på å skli ut!

hva er problemet med den testen?

det står at det mangler avanserte funksjonter, og problemet er?

det er ikke like avansert som de større brannmurene og nettopp derfor kan man lettere hacke seg inn osv. det virker som at testeren vet hva det snakkes om.

Kansje testen er for en annen brukergruppen en det du tilhører? :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

helt enig i at dette sklir ut... halvparten av nyhetene er jo enten reklame for prisguiden eller det UTROLIG irriterende og kompetansefornærmende windows.no tullet... dette er HARDWARE.no ... h a r d w a r e.... hold reklamen for idiotsiden til et minimum... ikke fortell om ALT som skjer på windows.no... for jeg tror ingen egentlig bryr seg.

Lenke til kommentar

Må faktisk si meg enig i at Windows.no er den desidert mest tragiske siden på internett og at den ikke har noe å gjøre på Hardware.no. Beklager Windows.no. Men nyhetene dems og det de presenterer er rett og slett jalla! Testene er merkelige og dårlige og det eneste bra med sida dems er listen over nyttige filer. Bortsett fra dette er sida ikke spess bra.

"Triks for høyre museknapp"? Nei, beklager, dette trekker bare ned hw.no generelt...

Lenke til kommentar

windows.no er vel siden for de som er over 70 og aldri har brukt pc før... Men seriøst, tror ikke Hardware.no trenger og reklamere så mye for den siden. Selvsagt finnes jo folk som finner nytte i det der og, men har inntrykk av at windows.no er som Itavisen.no, sakser ting fra andre sider, uten og nødvendigvis gjengi det som det skal være. f.eks. en høne blir lett til en elefant.

Lenke til kommentar

Satt faktisk akkurat å lurte på om jeg skulle hive opp en slik tråd, men så har noen komt meg i forkjøpet gitt.

Jeg har vært innom her og klaga litt før, og selv om hw.no er et gratis opplegg og det er et privilegium at det sitter personer som orker å slenge opp nyheter om hardware synest jeg at jeg bør få kunne gitt litt tilbakemeldinger om hva jeg synest kunne blitt gjort bedre.

Jeg er ikke voldsomt interessert i spill. Jeg er ikke voldsomt interessert i utgamle funksjoner i windows som faktisk (GASP!) står i manualen til windows, som de fleste sikkert har... (kremt).

Jeg vil gjerne ha nyheter om hardware takk. Det er så greit å stikke innom hardware.no og få med seg de siste som har skjedd for å holde meg nogelunde oppdatert.

Jeg skjønner selvsagt at hardware.no har mange mange mange flere hits enn gamer.no og windows.no, men kan dere ikke finne en annen måte å reklamere for disse sidene på enn å slenge opp en nyhetspost hver gang de har funnet noe nytt å skrive om? (Windows.no er forresten lavmål, det er greit og flott og fint at det finst slike sider, men MÅ de bli trykt opp i trynet ditt?

Jeg er langt i fra "elite", men jeg har brukt datamaskiner i snart 10 år, og har bygget opp en viss kompetanse. Jeg skulle ønske hardware.no var som før, for 2-3 år siden. Det var langt i fra kjemisk renset for "vanskelige dataord", og nivået holdt seg relativt høyt på leserene og journalistene. Det var kanskje noen ting du ikke skjønte, men verre er det ikke enn å ta et søk i en eller annen søkemotor og LESE og LÆRE seg hva dette faktisk handlet om. Deretter kunne man returnere til hw.no og lese artikkelen og føle at man faktisk har gjort noe nyttig...

Jaja...dette ble mye snakk og lite konstruktivt.

Bunnlinje: Jeg leser nesten ikke hw.no lenger. Punktum.

Lenke til kommentar

Windows.no skrev:

Ikke alle er klare over denne unike funksjonen. Du kan klikke med høyre musetast hvor som helst i skjermbildet og du får opp en ganske nyttig meny. Innholdet på menyen er avhengig av hva du klikker på. Klikk videre med venstre museknapp for å foreta et valg i høyreklikkmenyen.

Dette er lavmål!

Windows.no har sikkert sin målgruppe, men jeg tviler på at mange av Hardware.no's lesere er i den gruppen (antar de fleste her er klar over at høyre-knappen er nyttig).

Edit: Skriveleif

Lenke til kommentar

jeg må nok si meg delvis enig med noen av innleggene her, men jeg må også få lov til å forsvare windows.no litt. Noe av det på den siden er faktisk ganske nyttig.. og da tenker jeg på den listen og beskrivelsen av kommandolinjen.. Det er en helt del kommandoer der som jeg ikke viste eksisterte eller hvordan jeg skulle bruke de.. (og da tenker jeg ikke på del, cd, dir osv osv) Bare ta en titt..

http://www.windows.no/d_intro3.php

Lenke til kommentar

har ikkje sett så masse på windows.no, men eg har sett overskriftene..

tidligare gjekk eg inn på hw.no først, no hopper eg over hw.no og går rett til forum.hardware.no

synst det begynner å bli dårligare, greier ikkje å sette fingeren på kva, men noko er det, tildigare var det nyheter frå hw.no og ok.no

no er det prisguide, windows.no, gamer.no reklamer og anbefalinger..

eg gidder ikkje å sete å lese mellom notisane kva som er verdt å lese, tidligare var ALT verdt å lese.. no veit eg ikkje kva som er verdt å lese..

-Kim-

Lenke til kommentar

Jau, de prøver desperat å dra inn folk på wincrap.no med sine sinnsykt elendige artikler.

Jeg syns de som liker siden kan besøke den, og slutte å spamme forsida på hw.no med så grunnleggende artikler som dette, det blir nesten for dumt..

eller er hw.no på vei over i kompjuuuuter for alle gruppen?

Lenke til kommentar

Det virker som om mange av dere glemmer at det også er relativt uerfarne brukere på forumet, som f.eks. meg.

At det linkes til sider som windows.no ser jeg på som helt greit, folk som kan lite om data får en grei innføring i mange nyttige "triks". Greit, de fleste burde vite at ja, det lar seg gjøre å høyreklikke for å få opp en nyttig meny. Men jeg ante ikke hvordan jeg skulle legge til menyvalg der, noe jeg lærte kjapt gjennom en enkel artikkel på windows.no. Og det er vel strengt tatt ikke et problem å overse teite lenker til spillanmeldelser o.l. for de av dere som er mer "seriøse", om man skal si det sånn?

Ta derfor hensyn til at det er brukere på alle stadier her, og at mange bruker denne siden til å lære seg mer om data (meg selv inkludert).

Det er jo fortsatt sånn at man skal lære å krabbe før man kan gå, eller hva?

Mvh Kowalski

Konklusjon: Hardware.no er en glimrende side, både for de som kan mye og de som vil lære mye!

Lenke til kommentar

at hw.no tar med nyheter fra overklokking.no er toppers, det er somregel hardware nyheter. Tester av bærebare og mobiler er også finfint. Men windows.no kunne de spart seg. Oi, man får opp en meny ved å trykke på høyre museknapp, dæven. Det har vel ikke gått før. Regner med at dette står relativt tidlig i manualen til windows. Sjakktips er også snodig, hvorfor ikke bare si, søk på google og du finner da sjakk der. Nei, huff, windows.no trekker ned......

Lenke til kommentar

Ta en titt på forsiden til hw.no. Tar dere bort alle nyhetene/omtalene fra søstersidene og prisguide-innlegg ser dere at det ikke akkurat er mange nyhetene igjen. En tråd som denne gir da også et litt feil bilde på hva folk generelt måtte mene, da det alltid er de som er sterkest mot noe som engasjerer seg mest i slike for/mot tråder. Gamer.no er da ikke et nytt tilskudd akkurat, og holder et høyt nivå, selv om alle selvfølgelig ikke er interessert i spill. Windows.no er heller ikke noe for meg, men det må da gå ann å akseptere at andre har interesse av hva de måtte skrive! Ikke syt!

Lenke til kommentar

Finnen jo nesten ingen sider som er til for oss som er litt mer erfaren med data enn bestemor på 80.... Det med windows.no er jo det værste... hardware.no får pluss for at de prøver og kommer opp med http://www.hardware.no/linux/ , men så spørs det da om det blir noe av det. Jeg vil ha Hardware (dvs. skjermkort,cpu,harddisk,hovedkort,ram,lydkort osv) og ikke Window (dvs. krasj,blåskjerm,"kommandotolk",startmeny,museknapp osv) For folk som vil lære mye data fra starten av har vi HjemmePC og Komputer for....

bah....

Lenke til kommentar

Dette har eg sagt før i diverse tråder.... Endlig ser eg at det ikkje er berre med som er irritert på dette.

Fa3n er det dei tar oss for da? Jalla news om prisguiden og 300 game review pr dag på fram sida av HARDWARE.NO Sa noken Gamer.no eller kanskje software.no eller games.no? eller spill.no så skulle eg ha skjønt det... men hardware er harde ting!

Også reklamen da! Den tar jo fa3n meg heilt av.

Syntes det var noken som sa at denne sida blei dreven av ildskjeler gratis? Virker dog ikkje slik lengre.

Men reklamen er ikkje noke problem... men det er litt stygt med

"The page cannot be displayed" Midt inni teksten... men men det overlever man. Man må jo surfe lenge nå etter og finne godbitene... Nyheiter som er verdt og lese... Det var altid det før... Før las eg alt... no etter dei starta med game greia og tips i windows og jalla prisguiden så er det ikkje altid eg gidde og åpne hw.no eingang... det fordi det sikkert berre er kommet meir bullshitt nyheiter.

Btw vis du smetter disse 2 linjene dine innin Hostfila di så blir det andre boller!

127.0.0.1 tracker.tradedoubler.com

127.0.0.1 advertpro.hardware.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...