dan83 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 hei jeg er snart 25 år og må pinlig innrømme at jeg aldri har vært sammen med en jente:( Jeg vet at jeg ikke er stygg, heller tvertimot...men jeg er ikke så flink med jenter, har bare dårlige erfaringer når jeg prøver å bli kjent med dem!! Jeg har inntrykk at det skal så lite til for å "ødelegge" det, hvis man bare sier en ting feil så er det gjort lissom...føler også at jenter dømmer deg ganske mye på andre områder, som sosial verdi og i visse tilfeller inntekt! Inntekt kan kanskje diskuteres, men når det gjelder sosial verdi, så scorer jeg dessverre ikke så bra:( Har ikke så mange venner og de fleste vennene jeg har, bor i en annen by!!!! Poenget mitt er at jeg føler hele tiden at man må ha så jævla "høy status" for å tiltrekke jenter, uansett hvordan man ser ut!!?? Men uansett så er jeg ikke redd for å kanskej spørre en jente om hun kanskje skal være med på cafe, men hvis jeg kommer ditt, så kommer jeg ALDRI til å tørre å ta neste skritt!! Jeg er nesten sikker på at jeg kommer til å skremme en jente vekk hvis jeg feks nevner ved en senere annledning at jeg aldri har kysset en jente før og ikke har noe erfaring.....da tror jeg ikke utseende mitt kan redde meg for å si det sånn:( Dette her har frustret meg de siste årene og det er så utrolig deprimerende å tenke på alt jeg har gått glipp av i min seksuelle høy alder!! Er faktisk en jente på 19 år som jeg er litt interessert i, som jeg har kurs sammen med....har litt lyst til å spørre om hun skal være med på noe, men ser nesten ikke poenget, siden jeg mest sannsynerlig kommmer til å fucke det opp på en eller annen måte, ved at jeg sier noe dumt eller noe:( Håper det er noe som kan gi meg noen råd....tviler på det, men er bare deilig å få det ut, siden detter er noe som har plaget meg de siste årene(nesten tedenser til selvmordstanker i fylla,men ikke noe alvorlig) Lenke til kommentar
Gjest Meg selv ^^" Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hør på meg nå og hør NØYE etter. Jeg var selv i den samme situasjonen inntil ikke lenge siden. Jeg turde ikke ta kontakt pga dårlige erfaringer og dårlig selvtillitt. Du har evnen til å tro på deg selv. Du må bare få gravd den fram under haugen av dårlig selvtillitt. Jeg vil at du skal prøve å gjøre noe du ikke har gjort før. Noe som kanskje er det motsatte av hva du vanligvis gjør. Hvis du sitter mye inne og gjør ingenting så stikk ut og fest eller dra på byen en tur. Det gir deg bedre selvinnsigt hvis du bare prøver litt. Når det gjelder den jenta. Prøv deg forsiktig på hu. Ikke gå for fort frem. Jeg holdt på med ei jente som jeg var dødsens forelsket i i over to år før det endelig ble tegn til liv. dessverre varte det ikke. Møtte hun forøvrig nå nettop for første gang face 2 face på mange uker og måneder. Det var litt rart. Men nok om mine erfaringer. Over til deg! Prøv deg på jenta. Gi ett godt førsteinntrykk og bygg deg videre etter det og aldri glem at det er DU som styrer showet! Hun Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Hør på meg nå og hør NØYE etter. Jeg var selv i den samme situasjonen inntil ikke lenge siden. Jeg turde ikke ta kontakt pga dårlige erfaringer og dårlig selvtillitt. Du har evnen til å tro på deg selv. Du må bare få gravd den fram under haugen av dårlig selvtillitt. Jeg vil at du skal prøve å gjøre noe du ikke har gjort før. Noe som kanskje er det motsatte av hva du vanligvis gjør. Hvis du sitter mye inne og gjør ingenting så stikk ut og fest eller dra på byen en tur. Det gir deg bedre selvinnsigt hvis du bare prøver litt. Når det gjelder den jenta. Prøv deg forsiktig på hu. Ikke gå for fort frem. Jeg holdt på med ei jente som jeg var dødsens forelsket i i over to år før det endelig ble tegn til liv. dessverre varte det ikke. Møtte hun forøvrig nå nettop for første gang face 2 face på mange uker og måneder. Det var litt rart. Men nok om mine erfaringer. Over til deg! Prøv deg på jenta. Gi ett godt førsteinntrykk og bygg deg videre etter det og aldri glem at det er DU som styrer showet! Hun Er ofte på byen, omtrent hver helg...men der finner jeg det i hvert fall umulig å sjekke damer, hvis man derimot ikke er rå på dansegulvet, relativt edru(muligens) Anngående hun jenta, så møtte jeg henne faktisk på byen sist fredag og hun skulle absolutt danse med meg, men jeg var absolutt alt for edru til å tørre det, så måtte prøve å komme med noen gode unskyldninger!! Tror jeg har ødelagt mange muligheter pgr av at jeg ikke takler å danse, og når jeg danser, så er jeg som regel så drita at det ikke er noe poeng å prøve seg på damer.......men hvis jeg skulle tørt å beveg meg på dansegulvet relatuvt edru, så hadde jeg gjort ting bare enda verre, for jeg kan IKKE danse i det hele tatt!!! Men nok om dansing, jeg tror kanskje jeg har en liten fordel når det gjelder hun jenta, siden hun er bare er 19....men på en annnen side, så forventer hun kanskje at jeg har en del erfaringer, noe som jeg nettopp IKKE har:( Det gjør ting litt verre dessverre!!! Lenke til kommentar
Gjest Meg Selv ^^" Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 hmm. Det var ett dårlig trekk. Hvis jenta spør deg ut på dansegulvet skulle du liksom blitt med. Be henne med ut på byen en helg og bestem deg for å danse med henne. Husk at når du snakker med henne så må du puste! Pust tungt og godt før du starter samtalen. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Tror det du må lære deg er å slappe av. Virker alt for anspent sammen med jenter. Bare vær helt vanlig med dem. De tåler å føre helt vanlige samtaleemner også. Ikke sånn at du må lære hvert eneste replikk av Casanova. Lenke til kommentar
Dauskrott Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg synes du skal be ut denne jenta, og det viktigste vil jeg si er at du ikke anstrenger deg for mye for at alt skal gå bra, at det skal bli noe osv. Er du ikke selvsikker, lek selvsikker. Ikke la deg selv tro/innrøm ovenfor deg selv at dette har noen stor betydning, for det har det ikke. Livet er langt, og det finnes nok av sjanser. Du bør rett og slett bare prøve, gjøre ditt beste, kanskje feiler du, kanskje lykkes du, det viktigste er å aldri gi opp! Tør å snakke med henne om alt som faller ned i hodet på deg, og vær åpen og ærlig. Ikke snik deg unna at du har dårlige erfaringer heller. Jenter verdt å samle på tar deg for den du er, og verdsetter at du er ærlig, uansett hva det gjelder. Det kommer garantert til å gå din vei en dag, bare husk å snu alt til den positive siden, for alt har en mening Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 hei jeg er snart 25 år og må pinlig innrømme at jeg aldri har vært sammen med en jente:( Jeg vet at jeg ikke er stygg, heller tvertimot...men jeg er ikke så flink med jenter, har bare dårlige erfaringer når jeg prøver å bli kjent med dem!! Jeg har inntrykk at det skal så lite til for å "ødelegge" det, hvis man bare sier en ting feil så er det gjort lissom...føler også at jenter dømmer deg ganske mye på andre områder, som sosial verdi og i visse tilfeller inntekt! Inntekt kan kanskje diskuteres, men når det gjelder sosial verdi, så scorer jeg dessverre ikke så bra:( Har ikke så mange venner og de fleste vennene jeg har, bor i en annen by!!!! Poenget mitt er at jeg føler hele tiden at man må ha så jævla "høy status" for å tiltrekke jenter, uansett hvordan man ser ut!!?? Men uansett så er jeg ikke redd for å kanskej spørre en jente om hun kanskje skal være med på cafe, men hvis jeg kommer ditt, så kommer jeg ALDRI til å tørre å ta neste skritt!! Jeg er nesten sikker på at jeg kommer til å skremme en jente vekk hvis jeg feks nevner ved en senere annledning at jeg aldri har kysset en jente før og ikke har noe erfaring.....da tror jeg ikke utseende mitt kan redde meg for å si det sånn:( Dette her har frustret meg de siste årene og det er så utrolig deprimerende å tenke på alt jeg har gått glipp av i min seksuelle høy alder!! Er faktisk en jente på 19 år som jeg er litt interessert i, som jeg har kurs sammen med....har litt lyst til å spørre om hun skal være med på noe, men ser nesten ikke poenget, siden jeg mest sannsynerlig kommmer til å fucke det opp på en eller annen måte, ved at jeg sier noe dumt eller noe:( Håper det er noe som kan gi meg noen råd....tviler på det, men er bare deilig å få det ut, siden detter er noe som har plaget meg de siste årene(nesten tedenser til selvmordstanker i fylla,men ikke noe alvorlig) De her tilbyr å lære "håpløse" gutter å sjekke: www.godevibber.no Jeg kan skrive under på at det funker! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Er ofte på byen, omtrent hver helg...men der finner jeg det i hvert fall umulig å sjekke damer, hvis man derimot ikke er rå på dansegulvet, relativt edru(muligens) Tror jeg har ødelagt mange muligheter pgr av at jeg ikke takler å danse, og når jeg danser, så er jeg som regel så drita at det ikke er noe poeng å prøve seg på damer.......men hvis jeg skulle tørt å beveg meg på dansegulvet relatuvt edru, så hadde jeg gjort ting bare enda verre, for jeg kan IKKE danse i det hele tatt!!! Trenger da ikke kunne danse for å få seg dame. Skal dette være liksom en ritual, kan du danse ute på dansegulvet ute på et utested i byen en fuktig fredags eller lørdags kveld så får du deg dame. Jeez, bare fordi at ei jente ber deg ut på dansegulvet betyr det ikke at hun har lyst å være dama di, lyst på deg seksuelt osv. Men kun for dansen sin skyld. Lenke til kommentar
Gjest mann25 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hehe. Jeg var 22. før jeg pulte første gang . 23 år før jeg hadde mitt første forhold. Jeg vet hvordan du har det med andre ord. En teknikk som hjelper på meg når jeg skal snakke med jenter er å "vekke mannssjåvinisten" i meg. Ikke så politisk korrekt kanskje, men jeg ser på en måte ned på jenter når jeg snakker med dem. (gjør dette inni hodet, som et tankesett). "Stakkars lille jente, du vet ikke ditt eget beste du" tenker jeg feks. Da blir det som å snakke med et barn hehe. Og det er jo ingenting å være nervøs for? Foreløpig så funker dette for meg på jenter opp til ca 8 på skalaen. 9-ere og 10-ere (spesielt hvis de har selvtillit av stål) gjør meg fortsatt nervøs Lenke til kommentar
thaislap Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 For min egen del, så har jeg funnet ut deler av hemmeligheten som fungerer for meg når det kommer til å forføre kvinner. Mitt svar er: ambisjon, tålmodighet og vit at du kan tape like lett som du kan vinne. Jeg er på ingen måte profesjonell, psykolog eller noe sånt, men jeg har erfart svært mye i livet på godt og vondt og vil gjerne dele litt erfaringer. Men du må ha et utgangspunkt: Skal du fiske eller få fisk? 1. Deg selv. Forberedelse. Det krever litt opprydding inni deg selv. Lær deg å bli glad i deg selv. Stå naken foran speilet og bare funder på hvor fantastisk menneskekroppen er og at alle er faktisk like. Noen anses som "pene", noen som "feite", noen som "tynne", noen som "korte", noen som "lange" - du skjønner tegninga. Nå er det slik at DU har blitt plassert i din egen kropp og du sitter med joysticken som styrer denne. Når det kommer til det motsatte kjønn, så kan jeg love deg at de spekulerer og er MYE mer nervøse når det kommer til sin egen kropp og eksistens. Og det er her vi som menn må lære oss de ulike aspektene ved kvinnelig fysikk og psykologi. Nå skal det sies at menn er fra Mars og kvinner er fra Venus (en god bok, anbefales), så glem ALDRI at din kvinnelige motpart må behandles på en total forskjellige måte sammenlignet med hvordan man behandler en venn av samme kjønn. La kvinner være kvinner. Husk også at du ALDRI skal forandre deg i forhold til en kvinne. Du skal tilpasse deg. Sier hun at hun elsker rosa, så skal ikke du hoppe opp og skrike: "FY FAEN, JEG DIGGER ROSA OGSÅ!" (Så sant du ikke faktisk gjør det da). Si da feks noe som: "Rosa er jo en søt farge det, men jeg har egentlig ikke noen favorittfarge - kommer litt an på sammensetningen av farger osv bla bla bla". Du skjønner greia. Her har jeg en fordel, siden jeg har fargeblind og det fungerer veldig bra som icebreaker noen ganger. Hot tip: Bli fargeblind! Neida 2. Henne. Ok, glem byen i første omgang. Det beste du kan få ut av byen er kanskje et middelmådig ligg. Dette er et tøft marked hvor 98% er beruset, stor konkurranse og det er ufattelig lett å misforstå alt og alle. Selvsagt har folk møtt kvinnen i sitt liv en sen lørdag, men du kan spørre de fleste og alle vil være ca. enige med at det er et vanskelig sted for å virkelig finne noen og bli kjent. For mange fristelser, for mange folk og for mye svada. Det er kanskje lettere å forføre overfladisk her, men det gir så lite tilbake. Ok, du har kurs sammen med en jente som du liker. Et drømmescenario spør du meg. Har du fått noen impulser på at hun liker deg? Ler og smiler hun i ditt nærvær? Prater dere sammen på kurset? Blir hun glad når hun ser deg? Om du kan svare litt ja på en av disse, så er du allerede i gang uten at du kanskje vet det. Jeg vet du føler at du som mann må ta et visst initiativ, til å feks spørre henne om å finne på noe. Fordelen med ditt scenario er at hun mest sannsynlig ikke ser på det som et sjekkemarked og er mye mer avslappet og åpen for kurtisering. Kunsten her er å legge inn aksjer på en slik måte at hun ikke anser det som sjekking. Det kan være noe så enkelt som å si at hun er flink i det hun gjør, at hun har fint hår en spesiell dag eller rett og slett si at du syns det er morsomt å være på kurs med henne. Du trenger ikke legge ut den røde løperen foran Ferrarien for å på napp. 3. Kurtisering og gentleman Startet litt på det i punkt 2. Det er her du viser at du liker henne. Men du må aldri, aldri, aldri vise det for mye. Da får hun kontrollen på deg og dere, og det vil du unngå. La henne TRO at det er hun som har kontrollen. Jeg tar alltid kontrollen i kurtiseringsfasen, men jeg lar alltid jenta få gjøre first move når det kommer til det intime. Jeg skal komme tilbake til dette. Ok, hva er det verste som kan skje? Jo, at hun sier høflig nei. Dette er så langt fra verdens undergang du kan komme. Samfunnet er bygd opp slik at enten så liker noen deg eller ikke. Ikke se på det som noe tap. Det er alltid win/win, fordi du ga det et forsøk. For å si det på godt nynorsk: "You miss 100% of the shots you never take." Ha denne i bakhodet hele tiden. Skyt fra hofta uansett, du har IKKE noe å tape uansett hvor mye du vrir og vender på det. Vær en gentleman. Ikke stå med luten utenfor verandaen hennes midt på natta, men åpne dører for henne, la henne alltid gå foran og først inn på steder, skjenk i glasset hennes. Det er bare småting, men det gir et godt inntrykk av deg og at du har en god oppdragelse. Det kan høres veldig soft ut, men de fleste jenter liker å bli behandlet som en prinsesse av og til. Du nevnte at hun ville danse med deg og du følte deg altfor edru til å danse. Er det du eller alkoholen som vil danse? Du vil. Edru eller full, du vil antakeligvis intenst danse med henne. Spør hun om det, så sier du feks: "Jeg er ikke akkurat noen racer på dansegulvet, men siden det er deg, så må jeg nesten bare trå til" på en humoristisk måte. Du bør ikke være John Travolta for å vinne gunst, hold deg bare tett inntil henne og prøv å heng med så godt du kan. Le og smil mye, så hun har mer fokus på deg enn dansinga di. Poenget er at dere gjør noe intimt sammen. Allerede touchet det, men humor er så utrolig viktig. Du skal ikke drive stand-up, men bare le og smil mye og ha en STOR dose selvironi. Drit i status og hva folk i byen din måtte mene og tro. Liker noen deg, så er det pga deg, ikke pga bilen du kjører eller jobben du har. Er du i situasjoner som folk flest anser som pinlige, så ikke frys. Kommenter det og få det på bordet alle tenker og bare si noe passende. Jeg gikk bort til en jente på en pub og tok en godt tak rundt henne (på magen og rumpa), bøyde henne bakover som om jeg skulle kysse henne. Til min store forskrekkelse var det ikke min beste venninne, men en helt random person. Hun ble helt satt ut og jeg trodde jeg ca. skulle dø, men sa noe som: "Oi, jeg beklager på det dypeste. Jeg trodde du var <insert name here> som er min beste venn. Det er ikke til vane at jeg tafser på jenter, men jeg må si at jeg egentlig ikke angrer på at jeg gjorde det". Her kunne jeg ha fått meg en på trynet eller det som verre var. Det endte med at hun begynte å le for hun så hvor flau og forskrekket jeg var. Men jeg klarte å holde hodet kaldt og fikk situasjonen til å gli videre. Som jeg sa tidligere, du har aldri noe å tape - alt er en erfaring rikere. 4. Felles interesser Det er en stor fordel om dere har noe å snakke om som interesserer dere begge. Hvis ikke, så vær en god lytter og still enkle spørsmål underveis. Jenter liker å bli hørt på, enten hun snakker om sin nye mascara eller om den gangen hun eide en hest som het Balaclava. Prøv å finn ut hva hun liker og gjør gjerne litt research på det før neste gang dere møtes. Du kan komme langt med dette. Været er selvsagt fint å snakke om, men lite interessant. Politikk kan bli en arena for diskujoner som setter dere som motparter og religion/filosofi kan bli for dypt. Finn en mellomting. Og glem aldri å kommentere (dette fungerer også bra om dere er noe fulle) henne. "Oi, den kjolen var jo sexy", "Du har så søtt smil", "Du har en søt grimase når du ler". Alt fungerer, men du må mene det selvsagt. Og si alt med et smil om munnen. Sier du "Du har en søt grimase når du ler" på en teit måte, så kanskje hun tar seg nær av det og blir støtt. Så si ting når det sømmer seg på en måte du selv ville fått et kompliment på. 5. Do it For å avslutte: Do it. Du har ikke noe å tape, selv om det noen ganger føles som et stort nederlag. Glem det, sier hun nei - så er hun ikke noe for deg. Skal du spørre henne om å finne på noe, så gjør det når hun minst forventer det. Du trenger ikke be henne ut på middag med rødvin og roser, det kan være noe helt enkelt. Si feks at du skal ut og handle et eller annet og spør kanskje om hun vil være med. Si du skal kjøpe en ny skjorte og lurte på om hun ville være med å hjelpe til. Vær inkluderende. Ta en kaffe eller te midt på dagen, svøm Akerselva rundt, gjør akkurat det du vil, men husk at det må være noe du tror hun kanskje kunne tenke seg. Derav så er det fint om du finner ut om hennes interesser. Sett at hun liker hester, så kunne du jo sagt noe som: "Ok, siden du liker hester, så tenkte jeg å faktisk prøve Lyntoto eller noe. Lyst til å legge inn en sånn tippelapp sammen? Kanskje vi blir millionærer!" - Fantasien setter grenser, det er det jeg prøver å si. Vet ikke om dette var til noe hjelp, men jeg jobber litt i denne gata når det kommer til det motsatte kjønn. Noen ganger fungerer det, andre ganger ikke. Men du vinner alltid. Det som ikke fungerte på jente 1 kan ta helt av på jente nr 8, om du ser tegninga. Vær deg selv, vær selvironisk og vit hva du vil. Å drite seg ut eksisterer ikke, så aldri bekymre deg for det. Lenke til kommentar
Immanuel Kant Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 jenter er egentlig veldig enkle. de eneste to egenskapene du trenger å besitte er følgende: 1. god selvtillit 2. god humor førstnevnte kan og bør fakes (hvis nødvendig). sistnevnte er en stor fordel, men ikke nødvendigvis avgjørende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå