Simen1 Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Jeg har et MSI KT3 Ultra hovedkort og lurer på om det vil gå greit å putte inn en Barton ? Jeg vet HK'et ikke støtter den offisiellt, men det kan vel gå bra likevel ? Har tenkt å låse den opp og sette en passende multiplier og FSB etter hvert. Er det noen som har testet barton med KT333, KT266 eller andre HK som ikke er helt siste skrik? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Jeg vil anta at det går med en BIOS oppdatering på KT333. Siden KT266 ikke støtter 166 MHz FSB kommer det nok til å kreve litt mer arbeid, hvis det da går i det hele tatt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Jeg vil anta at det går med en BIOS oppdatering på KT333. Siden KT266 ikke støtter 166 MHz FSB kommer det nok til å kreve litt mer arbeid, hvis det da går i det hele tatt. FSB'en er vel ikke noe problem. Man endrer vel bare multiplieren til man får passende høy hastighet på CPU'en i forhold til en 133MHz FSB. Problemet ligger vel heller i hva biosen sier når den får en CPU den ikke kjenner til ? Eller står det bare "unknown CPU at xxxxMHz" og så starter den som normalt ? Noen som har prøvd? Eller har sett på nett noen som har? Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 vil det kunne utnytte den ekstra l2 cachen da? eller har ikke hovedkort noe å si på det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Hovedkort har ikke noe med L2 cachen å gjøre, så bare PC'n vil starte så vil det funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå