arw*1 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Tallene det refereres til her virker nesten for gode til å være sanne: http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=31790&tid= Utslipp på 151 g/km i en så stor bil med firehjulstrekk (for det har vel alle Legacy?). Passat har ifølge bilnorge.no et utslipp på 182 g/km for tilsvarende motor med 4Motion. Dette bør love bra for prisingen også. Dette ble plutselig en veldig interessant bil. Eller hva? Lenke til kommentar
Swe Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Tallene det refereres til her virker nesten for gode til å være sanne: http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=31790&tid= Utslipp på 151 g/km i en så stor bil med firehjulstrekk (for det har vel alle Legacy?). Passat har ifølge bilnorge.no et utslipp på 182 g/km for tilsvarende motor med 4Motion. Dette bør love bra for prisingen også. Dette ble plutselig en veldig interessant bil. Eller hva? Jepp, jeg har selv begynt å få øynene opp for Subaru i det siste, og dette ser jo meget lovende ut. Ser at dieselversjonen av både Legacy og Outback allerede har dukket opp i den svenske prislisten: http://www.subaru.se/hem_prislista_alla.aspx Eneste ulempen jeg ser er at det ikke finnes noe automatgiralternativ for øyeblikket, og da blir det uaktuelt for min del. Får vel vente til litt nærmere høsten og se hva som skjer med den nye Foresteren... Lenke til kommentar
HBK Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Noen som vet om dette er samme motor som kommer i imprezan noe senere iår? Motoren ser jo veldig lovendes ut i alle fall. Den kommer vel på markedet om et par uker, da først i UK. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Merket meg forresten at i prislisten som er trykket i siste nummer av svenske Auto Motor & Sport så står Legacy og Outback oppført med en 2-liters diesel på 163 hester og 350Nm, ikke 150 som oppgitt i artikkelen på bilnorge.no. Blir spennende å se hva det ender opp med da. Ser ikke bort ifra at både Impreza og nye Forester får samme motoren etter hvert, kanskje med litt ulike ytelser da? Men: Når kommer automatgir??? Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Nye Outbacken er ingen designmessig perle, synes den ser litt for traust ut. Nå har jeg kun sett bildene som lå/ligg på vg.no men den så veldig "gammeldags" ut både eksteriør og interiøret. Lenke til kommentar
arw*1 Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Nye Outbacken er ingen designmessig perle, synes den ser litt for traust ut. Nå har jeg kun sett bildene som lå/ligg på vg.no men den så veldig "gammeldags" ut både eksteriør og interiøret. Man kjøper ikke Subaru hvos man er opptatt av design... Men det det finnes jo en del andre grunner til å kjøpe Subaru. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Nye Outbacken er ingen designmessig perle, synes den ser litt for traust ut. Nå har jeg kun sett bildene som lå/ligg på vg.no men den så veldig "gammeldags" ut både eksteriør og interiøret. Man kjøper ikke Subaru hvos man er opptatt av design... Men det det finnes jo en del andre grunner til å kjøpe Subaru. Selvføgelig, men i den prisklassen så er det mange utfordrere og da burde jo også designet ikke se ut som at det er fra forrige århundre (ihvertfall interiørmessig). Lenke til kommentar
Swe Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Selvføgelig, men i den prisklassen så er det mange utfordrere og da burde jo også designet ikke se ut som at det er fra forrige århundre (ihvertfall interiørmessig). Hehe, nå må man ikke glemme at denne prisklassen er temmelig særnorsk, og neppe gir Subaru noe grunnlag til å kjøre "premium" interiørkvalitet. Her i Sverige er det ganske enkelt billige, velutstyrte og driftssikre biler, med permanent 4wd. En super oppskrift, spør du meg, og når drivstofføkonomien nå også tar et steg i riktig retning så kan det bli ganske så interessant. Men jeg må innrømme at jeg ikke fatter og begriper designet på den nye Imprezaen. Det er kanskje bare meg, men jeg synes den forrige modellen var lysår bedre. Og jeg var ingen stor tilhenger av den heller Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Joda, men også i Sverige så er jo også premium modeller fra andre bilmerker ganske mye rimeligere. Jeg var i Malmø i Desember og da så jeg prisen på den nye C-klasse stasjonsvogn, og med den kraftigste dieselmotoren og 4matic så kostet den ca. 460.000. Det er ca. 100.000 kroner mer enn Outbacken koster i Sverige såvidt jeg vet. Så da regner jeg med at tilsvarende biler i samme segment som Outback også er tilsvarende rimeligere. Men igjen, mitt poeng var bare at jeg synes den virket old-fashioned med tanke på designet og interiøret. Lenke til kommentar
arw*1 Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Men igjen, mitt poeng var bare at jeg synes den virket old-fashioned med tanke på designet og interiøret. Ikke misforstå. Den SER gammeldags ut. Tror ikke det er så mange som er uenige i det. Men ellers tror jeg det er en knakende god bil. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Vel, da har i hvert fall Subaru i Sverige bekreftet de ytelser som ble nevnt i første post: http://www.subaru.se/news_subarus_nya_boxerdiesel.aspx Lenke til kommentar
HBK Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Vel, da har i hvert fall Subaru i Sverige bekreftet de ytelser som ble nevnt i første post:http://www.subaru.se/news_subarus_nya_boxerdiesel.aspx Dette lover veldig bra iforhold til prising av bilen i Norge. Var veldig lavt CO2 utslipp iforhold til dagens boxermotorer, så her kan det bli fine priser etterhvert ( lov å håpe i alle fall). Blir spennendes å lese de første testene av denne motoren. Er vel ikke lenge til før dette dukker opp. Jeg skal ha meg ny bil iår, så her blir det nok Impreza med Diesel Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Design er kanskje ikke det som står høyest på Subaru sine prioritetslister, men kvalitet og driftssikkerhet er noe de kan. Subaru Legacy Outback har fått veldig mye skryt. Lenke til kommentar
HBK Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Noen som har funnet en ny artikkel om motoren. Siden release date er februar, så burde vel en test ikke være langt unna..... Lenke til kommentar
Swe Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Noen som har funnet en ny artikkel om motoren. Siden release date er februar, så burde vel en test ikke være langt unna..... Jeg har letet, men ikke en gang Subarus hjemmeside inneholder noe mer informasjon om ytelser, forbruk og denslags... Eneste jeg har fått med meg, og som irriterer grenseløst, er at den nye motoren bare ser ut til å kunne leveres med manuelt gir. Håper de er kjapt ute med å utvide dieselpaletten sin til å også inkludere noen litt spenstigere motorer, og levere disse i kombinasjon med automat m/paddler på rattet, slik som i 3,0R-utgaven. Eller i det minste tilby et automatalternativ, om ikke annet. Lenke til kommentar
capone-82 Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Har lest noen få tester på nettet om den nye Subaru Dieselen, og hva jeg har forstått så er de forskjellige testsjåførene enige om at dette er en av de beste dieselmotorene de har prøvd på lenge. Eneste er at den 5-trinnskassa som den kan leveres med i øyeblikket ikke er up to date... Han som hadde ansvaret med å utvikle denne motoren startet arbeidet for 9 (!) år siden, men fikk tommelen opp først i 2006 fra høyeste hold at denne skulle subaru satse på. De jobber også med en automatkasse som er ventet ved begynnelsen av neste år, samt en manuel 6-trinnskasse. Han Subaru karen som hadde ansvaret for utviklingen av motoren sa at de skulle se på en STI utgave av Imprezaen med diesel også, så det er mye godt i vente fra Subaru skulle en tro. Jeg skal se om jeg finner artikkelen som jeg referer til, så skal jeg legge den ut her Redigert: Da fant jeg artikkelen: http://www.edmunds.com/insideline/do/Drive...rticleId=124553 Endret 15. februar 2008 av capone-82 Lenke til kommentar
Swe Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Takk for artikkelen og informasjonen! Dette var musikk i mine ører i hvert fall. De kan jo ikke regne med noe salgsrekord med denne gamle 5-trinnskassen sin. Ble forøvrig meget overrasket da jeg leste at den nye Foresteren som kommer til høsten blir levert med samme 4-trinns automatkasse som den utgående modellen!!! På tide at Subarus girkasser henger litt med i utviklingen også, synes jeg. Lenke til kommentar
kadett Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg synes det er spennende at Subaru kommer med diesel motor, kansje de greier og spytte ut en seks sylindret versjon med tiden også i en premium bil av noe slag ala Audi A5 Lenke til kommentar
Swe Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Jeg synes det er spennende at Subaru kommer med diesel motor, kansje de greier og spytte ut en seks sylindret versjon med tiden også i en premium bil av noe slag ala Audi A5 Jepp, det hadde vært helt supert. Ser forøvrig at de første testene av Legacy/Outback dieselen er meget positive. Overraskende lite støy og kultivert gange, bra kraft, og meget hyggelig forbruk med tanke på permanent 4-hjulsdrift og tross alt en ganske romslig bil. 0-100 går blant annet unna på rundt 9 sekunder, hvilket må sies å være klart godkjent. Blir spennende å se denne (eller helt en kraftigere) motor i den nye Foresteren også til høsten. Lenke til kommentar
HBK Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Absolutt, etter å ha lest litt tester, så virker denne veldig lovendes. Blir nok impreza med diesel når den blir tilgjengelig i slutten av året. Får håpe de kommer med en 6-trinns kasse om ikke lenge, da kommer vel denne diesel boxeren til sitt rette! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå