Dan-Levi Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Myth busted! er det mulig? Men jeg har vært våken i hele natt faktisk og holdt utkikk med vinduet.. Noe mer nytt? har det oppstått noen stormer eller tsunamier eller ultrasupervulkanutbrudd? Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Det snør. På vinteren til og med. Det må være et tegn. WE'RE ALL GONNA DIE!! Forøvrig er det morro hver gang dommedagsprofetene tar feil, feil og enda mer feil. Bare synd de ikke lærer, og fortsetter å lage NYE profetier noen år frem i tid. "Bedre lykke neste gang", slik omtrent. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Alt gikk nesten under her! Xboxen min har fårr RROD og i natt før gikk strømforsyninga på maskinen min! Men ser nok ut som vi overlever dagen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Har vært vei og skulle kjøpe meg lunch 2 ganger i dag, men begge gangene har det stått beskjed om at hu som styrer kantina er borte. Pause også henter avisa... Tror nok verden går under for min del dersom jeg ikke får mat. :O Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jepp, det var det. De var så fast bestemte på at hele verden ville gå i kaos når alle PC'ene ikke klarte 99 til 2000-overgangen at de overbeviste seg selv og hverandre. Selv om alle de store hardware-leverandørene begynte å patche datamaskiner over hele verden i updates flere år i forveien for å forhindre akkurat det. Ikke alle. Apple gjorde ikke en dritt, for selv den første Mac-en fra 1984 var 2000-kompatibel. Bilprodusenten GM gjorde forresten et eksperiment på en av sine fabrikker på begynnelsen av 90-tallet, før hysteriet startet. De stilte om dataklokkene i fabrikken til 31.12.1999 23:00 og fortsatte produksjonen som normalt. Ved "årsskiftet" en time senere stoppet alle produksjonsrobotene og produksjonslinjene, alle dører og porter i fabrikken ble stengt og lyset ble slått av. Det tok flere timer før noen kom seg inn eller ut, og et par dager før produksjonen igjen fungerte som normalt. Det var etter denne testen at hysteriet virkelig tok av. Bare i USA ble det brukt like mange penger på oppgraderinger/bugfiksing de siste årene av 90-tallet, til at de kunne ha kjøpt en hversin iMac til alle innbyggerne i USA og halve Europa. Så det var kanskje ikke så rart om det berømte årsskiftet gikk så glatt som det tross alt gjorde. For sikkerhets skyld ble alle trafikklys i alle land, også i Norge, slått over på gult blink før det årskiftet. Men det dukket opp noen morsomme 2000-feil likevel. Datoene på hjemmesidene til Microsoft skiftet fra 31. desember 1999 til 1. januar 19100. Dette ble fikset etter et par dager. Og ganske mange gjestebokscript fikk hikke. Jeg hadde selv hjemmesider på online på den tiden (basert på et av deres cgi-script) som skulle sorteres med nyeste innlegg øverst. Men 00 er jo et mindre tall enn 99, så meldinger skrevet på nyåret 2000 havnet under alle de andre. Feilen ble fikset etter flere måneder, etter masse klager fra brukerne. Alt i alt rene bagateller, ikke noe som minnet om dommedag, men likevel. Det skjedde noe. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 29 januar er ikke ferdig enda da, men etter det jeg har sett har den allerede passert. Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Har sett? Så du den? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Det står om TU24 på forskning.no i dag: http://www.forskning.no/Artikler/2008/januar/1201527247.56 Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeeejeee...vi er nå her fortsatt. Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Jepp, det var det. De var så fast bestemte på at hele verden ville gå i kaos når alle PC'ene ikke klarte 99 til 2000-overgangen at de overbeviste seg selv og hverandre. Selv om alle de store hardware-leverandørene begynte å patche datamaskiner over hele verden i updates flere år i forveien for å forhindre akkurat det.snip Jeg mener også å huske at SAS sendte et førerløst fly fra Oslo til København eller noe, bare for å se hva som skjedde idet klokka slo tolv den 1. januar 2000. Etter det jeg vet, landet det uten problemer i København. Og jeg lever! Endret 29. januar 2008 av tOmma- Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Førerløst fly, som landet? Foresten, gratulerer med dagen tOmma-! Endret 29. januar 2008 av Fev4ng Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Førerløst fly, som landet? Foresten, gratulerer med dagen tOmma-! Takker Men vi må ikke glemme min "tvilling" hva angår bursdagsdato: grattis til danilovic også Ja, det er da utviklet teknologi der man kan fjernstyre et fly uten problemer. Så en dokumentar om det, og da var det et TV-team som satt i cockpiten sammen med pilotene - og dette flyet fløy fra New York til London. Det eneste pilotene gjorde var å lette manuelt og deretter slappe av i flere timer. Da de nærmet seg Heathrow, pekte de på en eller annen skjerm, som viste flyets bane - hele den digre maskinen ble styrt av noen nede på bakken. Husker jeg ble rimelig målløs der, tv-teamet filmet jo alt, og pilotene gjorde ikke en dritt mens flyet landet på Heathrow. Endret 29. januar 2008 av tOmma- Lenke til kommentar
Grand Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 yes!. vi lever, hvem skulle ikke trodd det? da får vi vente til 2012, da skal jorda først gå under av mayene, også skal den bli treffet av planet x. :!: Lenke til kommentar
chokke Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Åååh . Enda en katastrofe vi overlevde. Først var det ozonlaget, så 99/00-tullet, så dette, så skal vi gå under i 2012. Deretter kommer en asteroide til å treffe oss i 2017 og deretter en i 2036. Spennende! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg lever enda, men er fortsatt isolert i kjellern. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Vel, de holder fortsatt frykten ved like. Rart de ikke gir seg med søplet sitt ettersom faren er over. Paseringen har skjedd og faren er over samt beviset for at dette er bull. Blir som å mæte en bil på en smal vei. Gikk paseringen bra er det intet mere å frykte.... eller jo kanskje den bråsnur og kommer tilbake. Men det er svaada. BTW: Meget morsom måte diskusjonen på tu24.org blei avsluttet på av administrator for deretter å stenge tråden. http://www.tu24.org/forums/index.php?showtopic=312[/url] ']throwawaybob @ Jan 29 2008, 06:13 AMOh, please. The asteroid has been approaching us for weeks. Now, it's past the point where it was closest to us. NOW you say there will be effects? nua @ Jan 29 2008 06:20 AM This is the last time I will answer this very simple question. It is not about the closest approach date and time. It is about TU24 being in our magnetosphere. (As per the video) For now and the next several days this is a very real possibility. Endret 29. januar 2008 av perpyro Lenke til kommentar
TSP Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Åååh . Enda en katastrofe vi overlevde. Først var det ozonlaget, så 99/00-tullet, så dette, så skal vi gå under i 2012. Deretter kommer en asteroide til å treffe oss i 2017 og deretter en i 2036.Spennende! Legg til i beregningen at det er ventet at 1/3 av USA forsvinner i 2008 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Åååh . Enda en katastrofe vi overlevde. Først var det ozonlaget, så 99/00-tullet, så dette, så skal vi gå under i 2012. Deretter kommer en asteroide til å treffe oss i 2017 og deretter en i 2036.Spennende! Legg til i beregningen at det er ventet at 1/3 av USA forsvinner i 2008 Pøh, snakker om Norge jeg. Ignorant som jeg er klarer jeg ikek se utenfor landets teoretiske grenser Men hvorfor skal 1/3 USA forsvinne? Jordskjelv? Havstigning? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hadde vært utrolig kult hvis Stephen King's Maximum Overdrive hadde blitt virkelighet. "When a mysterious comet passes close within the Earth, machines all over the World come alive and go on homicidal rampages." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg