Gå til innhold

Dommedag 29. januar?

Anbefalte innlegg

Men folkens, noen som vet hvilken side av jorden som vil være mot asteroiden når den passerer eller treffer?

Hvis den treffer, håper jeg den treffer enten kaldeste Sibir. Om ikke det, så i hvert fall en plass med så mange folk at det vil få ned befolkningstallet på jorda.

Den treffer ikke, så du har ingenting å bekymre deg over :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men folkens, noen som vet hvilken side av jorden som vil være mot asteroiden når den passerer eller treffer?

Hvis den treffer, håper jeg den treffer enten kaldeste Sibir. Om ikke det, så i hvert fall en plass med så mange folk at det vil få ned befolkningstallet på jorda.

Hvor og når må man være for å se den; hvis mulig?

Lenke til kommentar

Det var ikke det jeg gjorde heller. Jeg spurte om en ting, og vil gjerne ha et svar. Hvilken side av jorden vil peke mot den når den evt. passerer?

Lenke til kommentar

Godt spørsmål, en nasa-animasjon jeg så antydet et sted på den nordlige halvkule men detaljnivået var egentlig for dårlig til at jeg kunne se noe som helst.

Det eneste jeg har funnet ut er at du må ha skikkelig kikkert for å se den. Holder ikke med en vanlig 7*50 da.

Lenke til kommentar

Det var ikke det jeg gjorde heller. Jeg spurte om en ting, og vil gjerne ha et svar. Hvilken side av jorden vil peke mot den når den evt. passerer?

Visst pokker svarte jeg på deler av spørsmålet ditt.

khaffner: Etter det jeg har fått med meg vil den passere jorden rundt midnatt på sitt nærmeste, men med mindre du har hjelpemidler så får du ikke sett den.

Lenke til kommentar

Nei. Etter hva jeg har funnet vil den passere nærmest Tirsdag klokken 09:33 norsk tid.

I følge TU24.org vil derimot fortsatt ikke faren være over for Plasma Discharge etc...

Men sjekk her, se hvordan data for den 29. Januar mangler på NASA sine sider som nå (tilfeldig?) er nede. http://www.tu24.org/forums/index.php?showtopic=246&st=0 --> http://echo.jpl.nasa.gov/asteroids/2007TU2...u24.EPH.OUT.s28

2008 Jan 27-28 19:52-04:53 13 2 0.008 700 79000 3200

2008 Jan 28 19:12-14:49 26 39 0.004 700 852000 35000

2008 Jan 30 01:47-17:14 167 54 0.007 700 133000 5500

2008 Jan 31 04:32-17:04 177 41 0.012 700 20000 820

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Planeter beskytes i januar

I slutten av januar ligger både Jorden og Mars i skuddlinjen. Først passerer den 400 meter store asteroiden 2007 TU24 på 1,4 ganger Månens avstand, eller 540 000 kilometer. Dette er en meget betryggende avstand og det er overhodet ingen fare for kollisjon. Men asteroiden er såpass stor og passeringen skjer såpass nære at objektet kan sees i en stjernekikkert mens det sklir mellom stjernene i stjernebildet Cassiopeia. For ordens skyld: Dersom denne asteroiden hadde truffet Jorden, ville den ødelagt et område på størrelse med Sør-Norge. Men det vil altså ikke skje.

Dette er fra Knut Jørgen Røed Ødegaard.

link til resten av teksten.

Lenke til kommentar

Ja de er nå morsomme disse konspirasjonsmakerne.

Asteroid_Threat_Level.gif

Jeg gleder meg virkelig til å logge på formumet i morra etter jobb og virkelig håne denne stupide teorien.

Og hvorfor vil ikke faren for utladning være over etter at klumpen har pasert på det nærmeste?

Om det ikke skjer noe fram til nærmeste pasering vil ingenting skje.

Når man øker isolajonen minker risikoen for overlag og når avstanden er minst vil faren for overslag være størst.

Men det blir spennende å se hva konspiratorene koker sammen i morra ettermiddag.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Selv om jeg synes dette er totalt BS, så må jeg innrømme at det har vært merkelige vær-endringer her i Bergen (med merkelige værendringer mener jeg at det ikke regner så mye (ja, en elendig vits)).

Men vi får vel bare bunkre oss ned i dommedagsrommet vi alle har bygget til denne anledningen i morgen hvor en komet IKKE vil treffe jorden. Vi bør være rede!

Lenke til kommentar

Merkerlig vær i California hvertfall:

Copied from Natural Disaster site posted above:

HEAVY RAINS / FLOODING / LANDSLIDES / UNUSUAL & OUT-OF-SEASON WEATHER -

CALIFORNIA - Salinas - The weather service reported UNUSUAL wind speeds for the county, due the placement of a storm - which centered Friday just southwest of Monterey Bay. "Normally, it doesn't stay offshore and moves instead east toward the inland and into the country. This one, however, moved south and kinda stayed there." A weather station at the Salinas Municipal Airport usually records winds up to 30 mph during a typical winter storm, but Friday's gusts reached 45 mph. The Santa Lucia and Gabilan mountain ranges recorded winds averaging 50 mph. Even a remote weather station on top of the Pinnacles National Monument - a relatively protected area - reported winds blowing at 40 mph.

CALIFORNIA - Santa Barbara has been experiencing strange weather over the past few days. Rain, wind, thunder, lightning, hail, and even snow have all been battering the county since Tuesday. It is very weird having had all three of the major types of precipitation — rain, hail, and snow — in one week, which means they've had some mighty strange meteorological conditions. In order for snow to actually reach the ground, the temperature has to be near freezing. That’s UNUSUAL for Santa Barbara, as a result of two factors: elevation and proximity to the ocean. The ocean is also important in Santa Barbara’s usual lack of snow, as its buffering effect prevents temperatures from dropping to the level necessary for ice crystals to make it all the way to the ground. Santa Barbara has experienced cold weather conditions VERY UNUSUAL for their placement on the coast. The average low temperature recorded for a Santa Barbara January is 45 degrees Fahrenheit; in order for snow to stay on the ground, it has to be thirteen degrees lower than that. So Santa Barbara is officially thirteen degrees from normal, this week. Doesn’t sound like much, but it’s weird enough to make the front page of local papers.

On Wednesday, 2.10 inches of RECORD-BREAKING rain fell in 24 hours in Santa Maria, obliterating the Jan. 23 record of .65 of an inch set in 1994.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...