Gå til innhold

Dommedag 29. januar?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett at påstandene fra tu24.org stemmer/stemte er uværet vi nå ser på nordvestlandet noe som kunne/kan vært/være et resultat av denne asteoriden? Ikke så stor flo siden 1993, uvanlig mange lynnedslag og kraftig vind (opptil orkan) er hvertfall det nyhetene serverer oss. Ja, jeg vet vi opplever denne typen vær ofte på den siden av Norge, men likefullt nysgjerrig :)

Lenke til kommentar

Dette er sikkert et idiotisk spørsmål. Men kan vi slappet helt av? eller er det sjangs for at den treffer kloden?

+ jeg har lest alle innleggene, Men det blir for mye teorier rundt det. Så jeg trenger et ja eller nei spørsmål. Så jeg skjønner det med engang :)

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Dette er sikkert et idiotisk spørsmål. Men kan vi slappet helt av? eller er det sjangs for at den treffer kloden?

Banen er beregnet til å passere oss med god margin, det vil si ca 40% lengre unna enn månen på det nærmeste punktet på tirsdag.

Hvis vi tenker oss at Jorda krympes til en grapefrukt (12,5 cm i diameter) og månen til en liten tomat (3,5 cm i diameter) så er avstanden mellom Jorda og månen på hele 3,85 meter. TU24 sin bane er på nærmeste 5,4 meter unna grapefrukten i denne målestokken.

I samme målestokk er forresten sola ei diger kule med diameter på 14 meter som ligger 1,5 km unna grapefrukten.

Lenke til kommentar
Er det mulig å se denne på nattehimelen her i nord?

Med stjernekikkert, ja. Med det blotte øye, nei.

The asteroid will reach an approximate apparent magnitude 10.3 on Jan. 29-30 before quickly becoming fainter as it moves farther from Earth. On that night, the asteroid will be observable in dark and clear skies through amateur telescopes with apertures of at least 7.6 centimeters (three inches). An object with a magnitude of 10.3 is about 50 times fainter than an object just visible to the naked eye in a clear, dark sky.
kilde: http://www.nasa.gov/topics/solarsystem/fea...d-20080125.html
Lenke til kommentar
Er jo folk som tror at planet X kræsjer med oss i 2012 :!: Er mange teorier.
Så noen "dokumentarer" om akkurat det. I følge de befinner det seg visst nok et skjult romfartssenter på Nordpolen som overvåker den. :whistle:
På Nordpolen? Oppe på sjøisen som sklir forbi Nordpolpunktet med et par km per døgn, det vil si tvers over Polhavet på noen få måneder? Eller på det eneste faste punktet på Nordpolen nede på havbunnen, 3000 meter nede i Polhavet? :D
Lenke til kommentar
Tror de klarer å ordne det greit opp med den sateliten. Det er jo amerika, der alt går ann.

hverfall, jeg må slutte å lese sånne artikler. kommer til å få angst eller bli deprimert til slutt. :)

At det er USA har ingen ting å si. Satelitten kommer til å dumpe ned et sted, sannsynligvis i vannet. Og om den treffer land, er det også lite trolig at den treffer et bebodd sted.

Det meste kommer uansett til å brenne i atmosfæren...

Oppdaget forresten dette nettopp: http://www.tu24.org/forums/index.php?showtopic=210 Artikkelen finnes inne på Spaceweather og det lyder jo besynderlig.

Huff. Jeg hater å være en pessimist som er så ego at jeg kun vil leve og ha det bra.

Ooh! De skyene så jeg på torsdag, det var nydelig! Se selv:

http://spaceweather.com/submissions/large_..._1201307971.jpg

Forøvrig: Det VAR noe kjent med den utsikten ja. Se på epost-adressen til fyren som la det ut...

Bare synd at (så vidt jeg vet) bryter disse skyene i svært høye luftlag også ned ozon, og har blitt langt vanligere pga. forurensning. dessverre kan jeg ikke huske mekanismen eller kilden...

Endret av kyrsjo
Lenke til kommentar
Oppdaget forresten dette nettopp: http://www.tu24.org/forums/index.php?showtopic=210 Artikkelen finnes inne på Spaceweather og det lyder jo besynderlig.

Huff. Jeg hater å være en pessimist som er så ego at jeg kun vil leve og ha det bra.

Det kalles pærlemorsskyer og er et skjeldent fenomen som oppstår når lyset treffer iskrystallene i skyene på en helt spesiell måte om jeg husker riktig.

post-96493-1201438239_thumb.jpg

Endret av Joney
Lenke til kommentar

Ja så pærlemorskyer som oppstår skjeldent samtidig med at en ekstremt ladd meteoritt nærmer seg jorden, ja det må jo bare bety at teorien er sann. :nei:

Du er klar over at det er akkurat samme taktikken de religiøse benytter for å bevise at de har rett.

De har en dunge med indisier som de trekker fram for å forsvare sin tro, man ingenting håndfast.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...