L4r5 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Så deilig. Skal i et møte jeg gruer meg til den 31. Nå slipper jeg det. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) En 500 m lang asteroide er ikke engang i nærheten av å være stor nok til å gjøre kål på kloden. Carl Den måtte vært rundt 1000m for å forårsake en global katastrofe. Men en på 500m ville gjordt nå enormt med skade Endret 22. januar 2008 av _Viper_ Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Tror at hvis den hadde vært en trussel for kloden vår, så hadde NASA og ESA funnet på en løsning..Hvis ikke, så hadde sikkert Usa sendt opp alle A-bombene de har for å kverke den Hvis USA hadde gjort det hadde vi fått er metior regn i mot oss i stede, noe som er verre. Men tror ikke på dette tullet nei, hadde det jo vær sant ville det vært oppstyr om dette for lenge siden. Er ikke de framtidige planene til NASA (og ESA?) at de skal sende opp en sak som sprenger en evt astroide i filler? De har jo hatt så mange planer, den største og kanskje mest "seriøse" er vel at de skal feste et sol seil på den når de finner ut at en komet er på kolisjons kurs for så å få solen til å sende den bort. Personlig tror jeg ikke noe av planene til NASA vil funke, kommer en komet mot jorden er vi dau. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Får sette meg å skrive testamentet med en gang da. or wait........ Lurer på hvem du må testamentere det til . Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg hater dommedager, der er allti så kjedelige. Hvorfor kan vi ikke ha en kul dommedag ? En ny istid eller noe ! Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Flott. Jorda går under på dagen min. J*vla flott. Edit: Ironi, for de som ikke skjønte. Endret 23. januar 2008 av tOmma- Lenke til kommentar
Karr Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 HVem er det som har sangen i videoen? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 HVem er det som har sangen i videoen? Søk litt i comments så står det der. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 For alle dykk som verkeleg trur på dette BS'et, sjekk ut linken:http://www.badastronomy.com/ "I am an astronomer, writer, and skeptic. I likes reality the way it is, and I aims to keep it that way." Nok en sau i flokken... Lenke til kommentar
TSP Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) personlig tror jeg verden går under i morgen, jeg får rett en eller annen gang Nah. Ikke hvis du dør før den tid. Hvorfor 28. januar? Var jo 29. som var nevnt i den videoen da.Vel. Det kan like gjerne være 28. Januar som 29. Januar, det kan like gjerne være 30. Januar. Kommer an på klokkeslettet den er antatt å komme i USA (om videoen tar utgangspunkt i den tiden etc.) haha alltid like morro med dommedags teorier bassert på bare crap...Electric universe :rofl:Jeg vet ikke noe om det, men ble hvertfall veldig bekymret av å se på videoen. Sendte nettopp en e-post til Knut Jørgen Ødegaard og venter vel egentlig bare på svaret: "Har vel ingenting å si om jorden går under eller ikke. Tenk på det fantastiske romfenomenet vi får være vitne til!" En 500 m lang asteroide er ikke engang i nærheten av å være stor nok til å gjøre kål på kloden. Carl Det er jo ikke "fallende-asteroide" -teorien vi møter på her. Men en annen som går ut på varme. Endret 24. januar 2008 av TSP Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 En 500 m lang asteroide er ikke engang i nærheten av å være stor nok til å gjøre kål på kloden. Carl Det er jo ikke "fallende-asteroide" -teorien vi møter på her. Men en annen som går ut på varme. ...som han "beviser" ved å vise til en skrøne om Tunguska nedslaget? plis Carl Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Tror at hvis den hadde vært en trussel for kloden vår, så hadde NASA og ESA funnet på en løsning..Hvis ikke, så hadde sikkert Usa sendt opp alle A-bombene de har for å kverke den Jeg tror ikke vi har teknologien i dag for å kunne hindre et asteriodenedslag på en trygg og forutsigbar måte. Å sende opp masse atombomber kan være en farlig taktikk da det kan føre til at asterioden deles opp i mange småasterioder og dermed kan bli enda farligere. Og, som Martin Luther sa: "Om jeg visste at verden gikk under i morgen, ville jeg likevel gå ut i min hage og plante et epletre i dag." (nå er jeg ikke så stor fan av ML generelt, men akkurat dette synes jeg var bra sagt) Endret 24. januar 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 A-Jay: det er kanskje verken trygt eller forutsigbart å bombe den, men hvis det kommer en komet som utrydder alt liv på jorden, så er det kanskje greit... men jeg regner med at nasa eller noen andre har planer for hva som kan gjøres... Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 men jeg regner med at nasa eller noen andre har planer for hva som kan gjøres... Og jeg regner med at de ikke vil få bruk for dem med det første uansett da det ikke kommer til å bli noe stort nedslag den 29. januar. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Nedslag er det ingen som har sagt noe om, det lyn og slikt som er faren i filmen, grunnet utladning fra kometen til jorden eller motsatt. men nei, ingenting skjer 29.januar Endret 24. januar 2008 av aklla Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Betyr dette at jeg kan drikke, pule og røyke så mye jeg vil de neste dagene, uten å tenke på konsekvensene? Sikkert ikke... Bare å kjøre på det. Bare ta det litt rolig med drikkinga, du får ikke pult mye når du er bevisstløs av fyll...(da savner du det ikke heller da men...) Lenke til kommentar
Landstad. Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hjelp jeg kommer til å døø!! må få lagd meg en BNC på mirc Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Huff, er ikke bra for meg å se på slikt. Blir nesten skremt jeg. Men om noe skjer så er det jo ikke som at vi merker noe uansett, så det er vel ikke SÅ big deal, egentlig. Det vil si om jorden virkelig går til helvete, bokstavelig talt. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 En 500 m lang asteroide er ikke engang i nærheten av å være stor nok til å gjøre kål på kloden. Den som slo ut dinosaurene for 65 millioner år siden var omtrent 15 km i diameter, så diger at da forenden traff Yucatanhalvøya i Mexico, så var bakenden fortsatt ute i verdensrommet. I forhold til noe sånt er selv en steinblokk som er 500 m lang å regne som en pygmé. I følge NASA kommer TU24 0,0038 AU fra Jorda på det nærmeste på tirsdag. 1 AU (astronomical unit) er gjennomsnittsavstanden mellom Jorda og sola, altså 149.600.000 km. TU24 er altså 570.000 km unna på det nærmeste, og det er lengre unna enn månen (som i snitt er 384.400 km unna oss). kilder: http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=2007%20TU24;orb=1 http://www.astro.uio.no/ita/DNP/nineplanets/earth.html http://www.astro.uio.no/ita/DNP/nineplanets/luna.html Men det tåpeligste med hele historierien er dette med det "elektriske" universet. Det er faktisk en liten gruppe konspirasjonteoretikere som tror at det er elektromagnetiske ladninger som holder planetene i sine baner, og ikke fart og gravitasjon. Dem om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg