Gå til innhold

Dommedag 29. januar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror at hvis den hadde vært en trussel for kloden vår, så hadde NASA og ESA funnet på en løsning..

Hvis ikke, så hadde sikkert Usa sendt opp alle A-bombene de har for å kverke den :p

 

Hvis USA hadde gjort det hadde vi fått er metior regn i mot oss i stede, noe som er verre.

Men tror ikke på dette tullet nei, hadde det jo vær sant ville det vært oppstyr om dette for lenge siden.

 

Er ikke de framtidige planene til NASA (og ESA?) at de skal sende opp en sak som sprenger en evt astroide i filler?

 

De har jo hatt så mange planer, den største og kanskje mest "seriøse" er vel at de skal feste et sol seil på den når de finner ut at en komet er på kolisjons kurs for så å få solen til å sende den bort.

Personlig tror jeg ikke noe av planene til NASA vil funke, kommer en komet mot jorden er vi dau. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
personlig tror jeg verden går under i morgen, jeg får rett en eller annen gang :)
Nah. Ikke hvis du dør før den tid.

 

Hvorfor 28. januar? Var jo 29. som var nevnt i den videoen da.
Vel. Det kan like gjerne være 28. Januar som 29. Januar, det kan like gjerne være 30. Januar. Kommer an på klokkeslettet den er antatt å komme i USA (om videoen tar utgangspunkt i den tiden etc.)

 

 

haha alltid like morro med dommedags teorier bassert på bare crap...Electric universe :rofl: :rofl:
Jeg vet ikke noe om det, men ble hvertfall veldig bekymret av å se på videoen. Sendte nettopp en e-post til Knut Jørgen Ødegaard og venter vel egentlig bare på svaret: "Har vel ingenting å si om jorden går under eller ikke. Tenk på det fantastiske romfenomenet vi får være vitne til!" :tease:

 

 

En 500 m lang asteroide er ikke engang i nærheten av å være stor nok til å gjøre kål på kloden.

 

Carl :)

Det er jo ikke "fallende-asteroide" -teorien vi møter på her. Men en annen som går ut på varme. Endret av TSP
Lenke til kommentar
En 500 m lang asteroide er ikke engang i nærheten av å være stor nok til å gjøre kål på kloden.

 

Carl :)

Det er jo ikke "fallende-asteroide" -teorien vi møter på her. Men en annen som går ut på varme.

...som han "beviser" ved å vise til en skrøne om Tunguska nedslaget?

 

plis

 

Carl :)

Lenke til kommentar
Tror at hvis den hadde vært en trussel for kloden vår, så hadde NASA og ESA funnet på en løsning..

Hvis ikke, så hadde sikkert Usa sendt opp alle A-bombene de har for å kverke den :p

Jeg tror ikke vi har teknologien i dag for å kunne hindre et asteriodenedslag på en trygg og forutsigbar måte. Å sende opp masse atombomber kan være en farlig taktikk da det kan føre til at asterioden deles opp i mange småasterioder og dermed kan bli enda farligere.

 

Og, som Martin Luther sa: "Om jeg visste at verden gikk under i morgen, ville jeg likevel gå ut i min hage og plante et epletre i dag." (nå er jeg ikke så stor fan av ML generelt, men akkurat dette synes jeg var bra sagt)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Betyr dette at jeg kan drikke, pule og røyke så mye jeg vil de neste dagene, uten å tenke på konsekvensene?

 

Sikkert ikke...

Bare å kjøre på det. Bare ta det litt rolig med drikkinga, du får ikke pult mye når du er bevisstløs av fyll...(da savner du det ikke heller da men...)

Lenke til kommentar
En 500 m lang asteroide er ikke engang i nærheten av å være stor nok til å gjøre kål på kloden.

Den som slo ut dinosaurene for 65 millioner år siden var omtrent 15 km i diameter, så diger at da forenden traff Yucatanhalvøya i Mexico, så var bakenden fortsatt ute i verdensrommet. I forhold til noe sånt er selv en steinblokk som er 500 m lang å regne som en pygmé.

 

I følge NASA kommer TU24 0,0038 AU fra Jorda på det nærmeste på tirsdag. 1 AU (astronomical unit) er gjennomsnittsavstanden mellom Jorda og sola, altså 149.600.000 km. TU24 er altså 570.000 km unna på det nærmeste, og det er lengre unna enn månen (som i snitt er 384.400 km unna oss).

 

kilder:

http://ssd.jpl.nasa.gov/sbdb.cgi?sstr=2007%20TU24;orb=1

http://www.astro.uio.no/ita/DNP/nineplanets/earth.html

http://www.astro.uio.no/ita/DNP/nineplanets/luna.html

 

Men det tåpeligste med hele historierien er dette med det "elektriske" universet. Det er faktisk en liten gruppe konspirasjonteoretikere som tror at det er elektromagnetiske ladninger som holder planetene i sine baner, og ikke fart og gravitasjon. Dem om det. :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...