Valkyria Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 amerikansk tidsregning så har de ca 6 timer på seg å utføre dommedag på Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 5 over tolv, og jeg puster ennå Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Denne tråden derimot, har dommedag pustende i nakken. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 IM ALIVE! IM AAAAALIIIIIVE!!!! Jeg også... Faen. Det btyr vel at jeg må på det møtet på torsdag Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hjelp! Kometen har fucka døgnrytmen min! Lenke til kommentar
Battone Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Damn, jeg som solgte huset, bilen, brukte alle pengene på horer.. Scheisse, hva gjør jeg nå. Ah, melder meg inn i Al-Quaida og lager egen dommedag? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Tunguska-meteoren eksploderte ved et direkte treff med vår atmosfære, og sendte en trykkbølge ned over Sibir. Det hadde ingenting med ladningen dens og gjøre. Lenke til kommentar
Filamu Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jaja, fint vi lever da (kansje dette er slik alle dommedager vil ende :?) Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Dommedag kommer nok snart Så fort et atomvåpen blir brukt i krig er vi der Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Men dersom astroiden virkelig hadde truffet oss, så hadde jeg angra skikkelig de siste 20 sekundene på at jeg ikke gjorde noe skikkelig sprøtt det siste døgnet.... Endret 30. januar 2008 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg er ganske glad vi slapp eletriske stormer. Tenk på stakkars pcene! Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Men dersom kometen virkelig hadde truffet oss, For det første var det ikke en komet, men en asteroide. For det andre så ville ikke Jorda gått under av en stein på 500x200 meter (omtrent som en fotballbane), kun et område på størrelse med Sør-Norge ville blitt ødelagt, hvis den hadde truffet på land. Men fordi det er vesentlig mere hav på kloden vår enn land (2/3), så hadde den mest sannsynlig truffet i havet. Da kunne det selvsagt blitt et digert plask med tilhørende bølgeskvulp rundt det havet (en tsunami), men bølgeskulpet ville blitt mindre enn tsunamien i Øst-Asia for noen år siden. Så det hadde blitt en diger ulykke, men likevel ingen dommedag. Flesteparten av menneskene ville ha overlevd. Men som sagt så bommet den med 530.000 km. Jordas diameter er 12.756 km. Det går altså 41,5 jorddiametre i den avstanden som TU24 bommet med. Hvis du selv hadde prøvd å treffe en 10 meter bred låvevegg med en snøball, og du hadde bommet med 400 meter, så tipper jeg kameratene dine neppe hadde sagt: "Du traff nesten". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Men dersom kometen virkelig hadde truffet oss, For det første var det ikke en komet, men en asteroide. For det andre så ville ikke Jorda gått under av en stein på 500x200 meter (omtrent som en fotballbane), kun et område på størrelse med Sør-Norge ville blitt ødelagt, hvis den hadde truffet på land. Men fordi det er vesentlig mere hav på kloden vår enn land (2/3), så hadde den mest sannsynlig truffet i havet. Da kunne det selvsagt blitt et digert plask med tilhørende bølgeskvulp rundt det havet (en tsunami), men bølgeskulpet ville blitt mindre enn tsunamien i Øst-Asia for noen år siden. Så det hadde blitt en diger ulykke, men likevel ingen dommedag. Flesteparten av menneskene ville ha overlevd. Men som sagt så bommet den med 530.000 km. Jordas diameter er 12.756 km. Det går altså 41,5 jorddiametre i den avstanden som TU24 bommet med. Hvis du selv hadde prøvd å treffe en 10 meter bred låvevegg med en snøball, og du hadde bommet med 400 meter, så tipper jeg kameratene dine neppe hadde sagt: "Du traff nesten". Greit angående feil på komet->atroide. Men nå var nå plana med posten min å surfe videre på alle andre postene om at jorda "hadde gått under". Ikke at jeg i det hele tatt trodde at noe sånt kom til å skje Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det er ikke alltid så lett å vite om bokstaver på internett er ment ironiske eller ikke. Jeg gikk fem på der. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 IM ALIVE! IM AAAAALIIIIIVE!!!! skulle til å si det samme... Pokker også, kunne nesten håpt på at den meteoren traff i løpet av natten.. Menmen, får vente på neste da.. Er sikkert en meteorittstorm på vei allerede nå Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 IM ALIVE! IM AAAAALIIIIIVE!!!! skulle til å si det samme... Pokker også, kunne nesten håpt på at den meteoren traff i løpet av natten.. Menmen, får vente på neste da.. Er sikkert en meteorittstorm på vei allerede nå Jeg håper virkelig det skjer. Tenk for en forandring vi ville fått, hvis vi overlevde! Lenke til kommentar
Grand Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hva er forskjellen på en astroide og en komet? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 kometer er vel ofte laget av is? Tror jeg. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Størrelsen tror jeg. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Asteroider er steiner som er rester fra når solsystemet ble dannet, og går i sirkelbaner rundt jorda. Kometer finnes i Oort-skyen som er 1-2 lysår unna, og av og til faller det kometer inn mot solen. derfor har de eliptiske baner. (brått fall over lenger tid) dessuten er kometer som Zaran sier laget av is, metan, skit og gass. når de blir truffet av sollys, smelter overflaten, og gass og partikler skytes ut i rommet. derfor den flotte halen. edit: størrelsen har ingenting å si Endret 30. januar 2008 av Valkyria Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg