petterg Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Vet noen om netverkskort / krypteringskort som er mulig å få kjøpt i norge og kan gi IPSec tunell på minst 100Mbit mellom to servere? Alternativet er å bruke routere, men de jeg har funnet som klarer dette er ekstremt dyre. Lenke til kommentar
ior Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Har tyvärr inga tips på nätverkskort / kryptokort sidan, men ett par Cisco ASA5505 ska i teorin klara av 100Mbit (beror på paketstorlek osv). De går på runt 4000kr/st. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 kanskje ikke så dumt alternativ om man tar 4 slike og en lastballanserende router kan det bli brukbart alternativ... Hva mener cisco med brukerlisenser? Er det antall mac-adresser man kan ha på LAN siden? (Altså, hva er en bruker?) Fortsatt åpen for alternativer Lenke til kommentar
ior Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Er det antall mac-adresser man kan ha på LAN siden? Korrekt. Endret 23. januar 2008 av ior Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Trodde jeg svarte igår, men... 3Com sine nettverkskort med 'secure' i navnet skal vel ha offloading. Mulig andre også har det. Skal man tro reklamen skal det gi wirespeed kryptering. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Intel sine server kort har da støtte for offloading av IPSec trafikk. Såvidt jeg kunne lese fra google, er det en mulighet. Vil tro at det går an mellom 2 win2k3 servere, ref http://support.microsoft.com/kb/816514, selv om bruken i kb artikkelen er til litt andre ting. Endret 23. januar 2008 av xcomiii Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå