Gå til innhold

Prisen på AMDs toppkort


Anbefalte innlegg

hmm, kanskje. Men ingen vet enda?

her var hvor jeg så det:

http://sg.vr-zone.com/articles/ASUS_EAH387...Specs/5525.html

 

hehe, når jeg leste litt nedover står det: "Yes via Dvi to hdmi adaptor"...så tror det er overgang....

BTW: er det noe forskjell mellom å ha overgang til hdmi, enn å faktsik ha en hdmi tilkobling?

 

Ikke det at jeg trenger det, har samsung 245B som ikke har HDMi, en kjekt å ha...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm, kanskje. Men ingen vet enda?

her var hvor jeg så det:

<a href="http://sg.vr-zone.com/articles/ASUS_EAH387...Specs/5525.html" target="_blank">http://sg.vr-zone.com/articles/ASUS_EAH387...Specs/5525.html</a>

 

hehe, når jeg leste litt nedover står det: "Yes via Dvi to hdmi adaptor"...så tror det er overgang....

BTW: er det noe forskjell mellom å ha overgang til hdmi, enn å faktsik ha en hdmi tilkobling?

 

Ikke det at jeg trenger det, har samsung 245B som ikke har HDMi, en kjekt å ha...

 

 

det der asus kortet slipper alle 200W løs i kabinettet. og ved 2 kort blir det 400W i kabinettet.... :thumbup:

Lenke til kommentar
hmm, kanskje. Men ingen vet enda?

her var hvor jeg så det:

<a href="http://sg.vr-zone.com/articles/ASUS_EAH387...Specs/5525.html" target="_blank">http://sg.vr-zone.com/articles/ASUS_EAH387...Specs/5525.html</a>

 

hehe, når jeg leste litt nedover står det: "Yes via Dvi to hdmi adaptor"...så tror det er overgang....

BTW: er det noe forskjell mellom å ha overgang til hdmi, enn å faktsik ha en hdmi tilkobling?

 

Ikke det at jeg trenger det, har samsung 245B som ikke har HDMi, en kjekt å ha...

 

 

det der asus kortet slipper alle 200W løs i kabinettet. og ved 2 kort blir det 400W i kabinettet.... :thumbup:

ok, den skjønte jeg lite av. Hva har HDMI-kontakt med å slippe løs 400 watt ut i kabinettet? Håper det er bare jeg som er noob... :whistle:

Lenke til kommentar
Fant en test av Msi 3870x2 på tweaktown her om dagen. Lest testen her. Ser ut som det i forhold til prisen gir bra ytelse. Får håpe skikkelige drivere vil hjelpe ytelsen enda mer.

 

Etter å ha lest gjennom testen fikk eg bekreftet det eg har trudd hele tiden, 3Mark06 score bra, men følger ikke opp ytelsen i spill og i spill så crossfire ikke fungere på, også er singel versjonen av kortet til og med bedre i noen av spillene så ble testet. Skuffendes, håper på nye drivere. Ser også at AF og AA knekker ytelsen til ATI. Som sagt før i tråden skuffendes, men ikke noe eg ikke foreså til og begynne med i tråden. :tease:

Lenke til kommentar

Synst det yter veldig bra i dei nyaste av spelene som blei testa der.

At et splitter nytt kort yter bra på spel som er noken år gammle, er ikkje noke en kan forvente så masse av rett og slett. Og ja eg veit dei ikkje e SO gammle :)

 

F.eks å kjøpe et 8800 Ultra og forvente sjuk ytelse i flightsimulator 2000, kan skuffe deg...

Lenke til kommentar

Testen hos AnandTech var bare så-som-så.

 

8800GT SLi slo jo 3870x2 i så godt som alle testene.

Det kan godt ha noe med driverne eller noe å gjøre,

men med tanke på at 2x 8800GT kort koster ca det samme som 1x HD 3870x2

så syntes jeg egentlig ikke at 3870x2 er ett så voldsomt godt kort til prisen.

 

Men den har jo en klar fordel når det kommer til strømforbruk,

samt 2x 8800GT krever jo SLi, og 2x PCI-Express porter.

 

Dette lover godt for 9800GX2 syntes jeg :)

Men er stygt redd for at nVidia priser det kortet litt stivt

Lenke til kommentar
Testen hos AnandTech var bare så-som-så.

 

8800GT SLi slo jo 3870x2 i så godt som alle testene.

Det kan godt ha noe med driverne eller noe å gjøre,

men med tanke på at 2x 8800GT kort koster ca det samme som 1x HD 3870x2

så syntes jeg egentlig ikke at 3870x2 er ett så voldsomt godt kort til prisen.

 

Men den har jo en klar fordel når det kommer til strømforbruk,

samt 2x 8800GT krever jo SLi, og 2x PCI-Express porter.

 

Dette lover godt for 9800GX2 syntes jeg :)

Men er stygt redd for at nVidia priser det kortet litt stivt

Hehe, det var er et veldig godt eksempel. Dette kortet synes jeg virker utrolig lovende, spesielt med tanke på X38 chipsett/intel chipsett, som ikke har kjiiipe 680 sli hovedkort.

Og tenkt deg 2 HD 3870 i CF. det blir bra, ihvertfall med riktig drivere og at spillene utnytter det

Lenke til kommentar

For å si det sånt, det har ingen ting for seg å kjøp noe annet en et singel 8800GT atm, det er kraftig nok til å kjør dagens spill, minus crysis på very high dx10.

Men det klarer ikke ati sitt beste eller nvidia sitt heller, bedre å vente på neste generasjons skjermkort nå en å kjøpe noe skjermkort øver 2k.

Lenke til kommentar
Samme så eg sa i starten av tråden sier anandtech:

 

The only worry we'd have if we were in AMD's shoes is that the 3870 X2 was made by putting a couple of 3870s onto a single board; if AMD can do it, NVIDIA can as well. And we all know how the 3870 vs. 8800 GT matchup turned out.

 

Kilde: http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3209&p=13

 

Det er helt riktig som Anandtech sier, men Nvidia har nå likevel valgt å ikke gjøre det i denne omgang, så får vi se hvordan 9800GX2 yter når den kommer. Personlig tror jeg vel ikke at ytelsen blir som 2 stk 8800 GT i SLI ettersom tidligere erfaringer tilsier at de må redusere noe på core for å få ting til å gå rundt. Tar jeg ikke feil var 7900 GX2 / 7950 GX2 egentlig 2 stk 7900 GTX som var klokket ned til 7900 GT standard.

 

Det som overrasker meg såpass oppe i det hele er hva Nvidia har gjort det siste halvannet året. Ingen nye generasjoner på gang og de ble tatt på sengen både med 3870 og nå 3870 X2. De burde vel strengt tatt ha klart å slippe neste generasjon omtrent nå, men den er ikke klar før til over sommeren og da er også ATI klare med sitt neste generasjons kort. Fatter ikke hva Nvidia har brukt tiden på siden 8800 GTX ble sluppet...

 

Til syvende og sist er det vel kanskje riktig å si at det er ingen av oss som er tjent med å "disse" verken den ene eller andre leverandøren ettersom konkurranse gjør oss alle godt. Ingen konkurranse = ingen / liten utvikling?

 

ps. Og i kveld kommer det 2 stk. 3870 X2 kort inn døren, så er det tid for litt leik igjen i heimen... :D

Endret av Rob Halford
Lenke til kommentar
Samme så eg sa i starten av tråden sier anandtech:

 

The only worry we'd have if we were in AMD's shoes is that the 3870 X2 was made by putting a couple of 3870s onto a single board; if AMD can do it, NVIDIA can as well. And we all know how the 3870 vs. 8800 GT matchup turned out.

 

Kilde: http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3209&p=13

 

Det er helt riktig som Anandtech sier, men Nvidia har nå likevel valgt å ikke gjøre det i denne omgang, så får vi se hvordan 9800GX2 yter når den kommer. Personlig tror jeg vel ikke at ytelsen blir som 2 stk 8800 GT i SLI ettersom tidligere erfaringer tilsier at de må redusere noe på core for å få ting til å gå rundt. Tar jeg ikke feil var 7900 GX2 / 7950 GX2 egentlig 2 stk 7900 GTX som var klokket ned til 7900 GT standard.

 

Det som overrasker meg såpass oppe i det hele er hva Nvidia har gjort det siste halvannet året. Ingen nye generasjoner på gang og de ble tatt på sengen både med 3870 og nå 3870 X2. De burde vel strengt tatt ha klart å slippe neste generasjon omtrent nå, men den er ikke klar før til over sommeren og da er også ATI klare med sitt neste generasjons kort. Fatter ikke hva Nvidia har brukt tiden på siden 8800 GTX ble sluppet...

 

Til syvende og sist er det vel kanskje riktig å si at det er ingen av oss som er tjent med å "disse" verken den ene eller andre leverandøren ettersom konkurranse gjør oss alle godt. Ingen konkurranse = ingen / liten utvikling?

 

ps. Og i kveld kommer det 2 stk. 3870 X2 kort inn døren, så er det tid for litt leik igjen i heimen... :D

 

nvidia har jo kommet med rev2 av forskjellige kort.

De har vell rett og slett drøyet med 9-serien sin, fordi det ikke har vært noen grunn til å komme med den.

nvidia har jo helt siden de lanserte 8-serien hatt fullstendig overtaket og kontrollen over toppkortene.

 

Hvorfor skulle de komme med 9-serien, bare for å slå sitt eget kort?

nvidia sitt svar på 3870X2 er / blir jo 9800GX2.

 

Så vil nvidia komme med sin 9-serie til sommeren, og vil da sikkert ha fullstendig overtaket igjen helt til AMD / ATI kommer med sin nye generasjon.

 

Jeg tror nok 9800GX2 gjør at nVidia tar over tronen igjen, men hva pris / ytelse angår er jeg heller skeptisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...