Gå til innhold

Prisen på AMDs toppkort


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men ramser opp litt som jeg fant:

Gruser virkelig AMD / ATI R680 nVidia sitt GeForce 9800 GX2?

 

Og hvordan er det med dette kortet i spillene som ikke har sansen for Crossfire?

Det vet man ikke enda. nVidias GX2 kommer til og ligge ca 20-30% over dages 8800 GTX i ytelse, og ca 15-20% over dagent 8800 Ultra.

 

Kortet kjører, etter det jeg forsto, ikke "intern" crossfire.

 

syns godt at hw kunne koste på ati en litt bedre overskrift, som "ati tar tronen tilbake" "ati gruser nvidia med sitt nye X2" :p ivertfall når ting er offesiellt :)
Gruser virkelig AMD / ATI R680 nVidia sitt GeForce 9800 GX2?

Gruser virkelig geforce 9800 GX2 AMD R700?

Gruser virkelig AMD R700 nvidias etterfølger til 9800 GX2?

Gruser virkelig etterfølgeren til 9800 GX2 AMDs R800?

osv.

 

Etter min mening kan bare en trone tas med et produkt som er lansert. Hvis AMD tar tronen med 3870 X2 så får vi heller respektere dem for det og heller se om ikke nvidia klarer å ta tilbake tronen ved en senere anledning. f.eks med 9800 GX2.

Med tanke på pris/ytelse, så har vel AMD fortsatt tronen, da 9800 GX2 kommer til og koste mer enn dagens 8800 Ultra.

 

Jeg trodde at 9800GX2 var rett rundt hjørnet, var det ikke Januar / Februar det skulle komme da? :hmm:

Du/dere kan surfe litt i tråden for nVidias kommende lanseringer, der står det masse info, og mye mer kommer fortløpende ;)

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Javel, ikke imponert på noen måter enno. 3DMark betyr 0, få fram DX9 og DX10 ytelse tester mot x2 8800GT i SLI siden det koster omtrent det samme så skal vi se. Skjerpings ATI.

 

 

Kom over denne artikkelen på VR-Zone, og den kan kanskje si oss noe om hvordan 9800 GX2 vil levere - om ikke noe annet så i falle fall i 3dMark06. Om dette står seg, så er det ikke sikkert 9800 GX2 blir den nye store ATI dødaren... Drivere er også her et stikkord, ser det ut til. :hmm:

 

There is an interesting post about GeForce 9800 GX2 performance on 3DMark06 in our forums which scores 14,180 on default settings using Core 2 Quad Q9550. Coincidentally, our sources told us of another platform setup that offers similar performance results of 14K+ but on a Phenom 9600 + 790FX setup and 17K+ if you overclocked the setup. The results certainly is not looking good at all this moment but so far there isn't any driver versions that we knew can support or optimize for 9800 GX2 yet. Therefore, we got to wait a while more to see the real performance. Also, we learned that the most of the 9800GX2 cards on AIC partners' hands are non working samples and only a very few lucky ones got working cards.

 

 

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=229048

Lenke til kommentar
Jeg har litt vanskelig for å tro det, da resultatene er bedre enn det Ultra får.

14000 3DMark06 (default) er omtrent det du får med single 8800GTS 512 (G92)

 

http://www.tweaktown.com/articles/1234/4/p...rk06/index.html

 

Edit:

(testet med Intel Quadcore på 3GHz, CPU har ofte mye å si i 3DMark)

 

Høres noe høyt ut gitt alt annet av tester jeg har sett, men den diskusjonen orker vi vel ikke å begynne på nå. Med 2 PCBer som på tidligere GX2 kort, så er det likevel naturlig at de klokker kjernene noe ned ettersom det kommer til å bli varmt, godt og varmt gitt tidligere erfaringer, så... Only time will tell!

 

Uansett er det nå litt artig med noe konkurranse igjen slik jeg ser det. Dette er nå uansett bare en mellom-stasjon i påvente av neste generasjon som kommer til sommeren / tidlig høst, dersom jeg har forstått ting riktig. Er lovet to ASUS 3870 X2 kort av så snart de er klare neste uke. Så jeg gleder meg... ...som alltid...

 

Rob

Lenke til kommentar
Med 2 PCBer som på tidligere GX2 kort, så er det likevel naturlig at de klokker kjernene noe ned ettersom det kommer til å bli varmt, godt og varmt gitt tidligere erfaringer, så... Only time will tell!

 

 

akkurat dette jeg er litt skeptisk på, den gpu som ligger klemt mellom de 2 pcb setter egentlig standaren for hvor krafti dette kortet kan bli, i tilleg mottar dette lille området mye varme fra baksiden av ytterste pcb, så vi får se hvor vi ender opp, jeg vil anta at de legger seg bra sise om side med X2, så får de som kjøper kort pga crysis gøre det :)

 

[GDI]Raptor: har du lov og si sånn ca når vi ser GX2?

Lenke til kommentar
Jeg har litt vanskelig for å tro det, da resultatene er bedre enn det Ultra får.

14000 3DMark06 (default) er omtrent det du får med single 8800GTS 512 (G92)

 

http://www.tweaktown.com/articles/1234/4/p...rk06/index.html

 

Edit:

(testet med Intel Quadcore på 3GHz, CPU har ofte mye å si i 3DMark)

 

Høres noe høyt ut gitt alt annet av tester jeg har sett, men den diskusjonen orker vi vel ikke å begynne på nå. Med 2 PCBer som på tidligere GX2 kort, så er det likevel naturlig at de klokker kjernene noe ned ettersom det kommer til å bli varmt, godt og varmt gitt tidligere erfaringer, så... Only time will tell!

 

Uansett er det nå litt artig med noe konkurranse igjen slik jeg ser det. Dette er nå uansett bare en mellom-stasjon i påvente av neste generasjon som kommer til sommeren / tidlig høst, dersom jeg har forstått ting riktig. Er lovet to ASUS 3870 X2 kort av så snart de er klare neste uke. Så jeg gleder meg... ...som alltid...

 

Rob

da bør du fortelle om resultata..Hele hw venter.... :yes::dribble::tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...