Gå til innhold

Prisen på AMDs toppkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Javel, ikke imponert på noen måter enno. 3DMark betyr 0, få fram DX9 og DX10 ytelse tester mot x2 8800GT i SLI siden det koster omtrent det samme så skal vi se. Skjerpings ATI.

Haha! ATI skjerper seg jo med lanseringen av 3870 X2.

 

PS. Følg linken i artikkelen for å lese tester av skikkelige spill også. Siden laster veldig tregt men så er det jo spennende lesestoff også.

 

Husk at det mest populære brikkesettene for tida, Intel P35, ikke støtter SLI. Derimot støtter det både dette kortet og Crossfire X. Det er også observert bilder av 3870 X2 i Crossfire-oppsett med 2 kort.

 

ati_radeon_r680.jpg

4 GPU'er for litt over 6000 kr uten krav om dyrt hovedkort med 4 PCIe-porter.

Lenke til kommentar

Dette her er ikke noe skjerpings :( Tatt et kort så ikke klarte å ta tilbake ytelsen i fra et eld gammelt kort i fra nvidia og lagt x2 løsning på samme pbc. Ikke imponert! spesielt med tanke på at x2 versjon i fra nvidia kommer snart. Eneste positive er hovedkort kompabilitet, men crossfire har dårlig rykte på seg forhold til SLI med tanke på støtte i spill. At ATI prøver å yes men er det bra nok? o no. Skjerpings!

 

Venter på at anandtech eller xbitlabs til nøds tomshardware kjøre en test. Random chn side ser eg ikke på så en sikker eller faglig smart nok kilde.

 

Og når eg tenker meg om, hvem kjører SLI eller Crossfire borsett i fra benchmark guttene og Crysis DX10 very high :)

Endret av Unreal_
Lenke til kommentar
Dette her er ikke noe skjerpings :( Tatt et kort så ikke klarte å ta tilbake ytelsen i fra et eld gammelt kort i fra nvidia og lagt x2 løsning på samme pbc. Ikke imponert! spesielt med tanke på at x2 versjon i fra nvidia kommer snart. Eneste positive er hovedkort kompabilitet men crossfire har dårlig rykte på seg forhold til SLI med tanke på støtte i spill. At ATI prøver å yes men er det bra nok? o no. Skjerpings!

 

Venter på at anandtech eller xbitlabs til nøds tomshardware kjøre en test. Random chn side ser eg ikke på så en sikker eller faglig smart nok kilde.

 

Og når eg tenker meg om, hvem kjører SLI eller Crossfire borsett i fra benchmark guttene og Crysis DX10 very high :)

Har en link her til en test av 3870 i CrossFire, som jo er det samme som et 3870X2, bare på to PCB-er. Og jo, denne hardwaresiden er pålitelig=) Crossfire test.

 

Merk: Beta-drivere i Vista i denne testen

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar

Hei!

 

Lurer veldig på hvor godt dette Radeon HD 3870 X2 kortet er go for. Regner ikke akkurat med tester allerede.

Men tror dere Radeon HD 3870 X2 blir like godt som nVidia's 9800 GX2 kort? Ihvertfall blir det merkbart dårligere?

Jeg er en nVidia fan, men har et Asus Maximus X38 kort, og det støtter kun Crossfire og ikke SLi. Litt dumt, men er et kjempe kort. OG har nå et 8800 GTX kort, som er litt overklokket osv. men har lyst til å gå over til 2 stk. Radeon HD 3870 X2, er det verdt det? Er 2 stk Radeon HD 3870 X2 sånn ca. like gode som nVidia's 9800 GX2 serie i sli?

 

Er ikke Ati's driver bedre enn nVidia's?

Lenke til kommentar
Dette her er ikke noe skjerpings :( Tatt et kort så ikke klarte å ta tilbake ytelsen i fra et eld gammelt kort i fra nvidia og lagt x2 løsning på samme pbc. Ikke imponert! spesielt med tanke på at x2 versjon i fra nvidia kommer snart. Eneste positive er hovedkort kompabilitet, men crossfire har dårlig rykte på seg forhold til SLI med tanke på støtte i spill. At ATI prøver å yes men er det bra nok? o no. Skjerpings!

 

Venter på at anandtech eller xbitlabs til nøds tomshardware kjøre en test. Random chn side ser eg ikke på så en sikker eller faglig smart nok kilde.

 

Og når eg tenker meg om, hvem kjører SLI eller Crossfire borsett i fra benchmark guttene og Crysis DX10 very high :)

 

Nå er jeg ikke helt sikker på om du er med i svingene?

 

1. Crossfire er uansett bedre en SLI (mtp skalering)

2. 3870 x2 har potenisale i crossfire med et Intelsystem.

3. Pris ytelse pr kort er vel ganske like, tar man totalt sett.. Crysis er vel ikke det eneste som testes?

4. Pris ytelse pr totale system.... vel her har Ati/Amd kortet det største forspranget, et Intelsystem med X48, X38, P35 vil lønne seg langt mere enn et SLI oppsett (Som tross alt sliter når det gjelder kvalitet).

 

Bra jobbet av AMD, gleder meg til å se om de tar tilbake noe markedsanndeler fremover.

Lenke til kommentar
Dette her er ikke noe skjerpings :( Tatt et kort så ikke klarte å ta tilbake ytelsen i fra et eld gammelt kort i fra nvidia og lagt x2 løsning på samme pbc. Ikke imponert! spesielt med tanke på at x2 versjon i fra nvidia kommer snart. Eneste positive er hovedkort kompabilitet, men crossfire har dårlig rykte på seg forhold til SLI med tanke på støtte i spill. At ATI prøver å yes men er det bra nok? o no. Skjerpings!

 

Venter på at anandtech eller xbitlabs til nøds tomshardware kjøre en test. Random chn side ser eg ikke på så en sikker eller faglig smart nok kilde.

 

Og når eg tenker meg om, hvem kjører SLI eller Crossfire borsett i fra benchmark guttene og Crysis DX10 very high :)

 

Nå er jeg ikke helt sikker på om du er med i svingene?

 

1. Crossfire er uansett bedre en SLI (mtp skalering)

2. 3870 x2 har potenisale i crossfire med et Intelsystem.

3. Pris ytelse pr kort er vel ganske like, tar man totalt sett.. Crysis er vel ikke det eneste som testes?

4. Pris ytelse pr totale system.... vel her har Ati/Amd kortet det største forspranget, et Intelsystem med X48, X38, P35 vil lønne seg langt mere enn et SLI oppsett (Som tross alt sliter når det gjelder kvalitet).

 

Bra jobbet av AMD, gleder meg til å se om de tar tilbake noe markedsanndeler fremover.

Hmm...tror ATI/AMD har skutt gullfuglen nå.... :p:hmm:

Lenke til kommentar
Dette her er ikke noe skjerpings :( Tatt et kort så ikke klarte å ta tilbake ytelsen i fra et eld gammelt kort i fra nvidia og lagt x2 løsning på samme pbc. Ikke imponert! spesielt med tanke på at x2 versjon i fra nvidia kommer snart. Eneste positive er hovedkort kompabilitet, men crossfire har dårlig rykte på seg forhold til SLI med tanke på støtte i spill. At ATI prøver å yes men er det bra nok? o no. Skjerpings!

 

Venter på at anandtech eller xbitlabs til nøds tomshardware kjøre en test. Random chn side ser eg ikke på så en sikker eller faglig smart nok kilde.

 

Og når eg tenker meg om, hvem kjører SLI eller Crossfire borsett i fra benchmark guttene og Crysis DX10 very high :)

 

Nå er jeg ikke helt sikker på om du er med i svingene?

 

1. Crossfire er uansett bedre en SLI (mtp skalering)

 

Kilde?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Lusken er du teit eller lol, du spurte jo om det samme på side 1

 

Det som virker mest teit er dine tilnærmet "fanboism" nese*gruse* hyllest til Nvidias skjermkort vs. ATI's nyeste GPU-serie. :)

 

Klarer du virkelig ikke å se at ATI(AMD) med HD38nn-serien faktisk leverer varene?

Topp ytelse, lavt strømforbruk og lav pris.

 

Joda.

Nvidia's G92 er pt strået hvassere og Nvidia's driver er *klart* mer modne, men det er faktisk mulig å se noe mer objektivt på pris vs. ytelse.

Og det er ikke bare "benchere" som kjører SLI/Crossfire.

Faktiske vet jeg om opptil flere "gamernerder" som gjør det.

"Fordi di har forjent det".. elns. :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Lusken er du teit eller lol, du spurte jo om det samme på side 1

 

Det som virker mest teit er dine tilnærmet "fanboism" nese*gruse* hyllest til Nvidias skjermkort vs. ATI's nyeste GPU-serie. :)

 

Klarer du virkelig ikke å se at ATI(AMD) med HD38nn-serien faktisk leverer varene?

Topp ytelse, lavt strømforbruk og lav pris.

 

Joda.

Nvidia's G92 er pt strået hvassere og Nvidia's driver er *klart* mer modne, men det er faktisk mulig å se noe mer objektivt på pris vs. ytelse.

Og det er ikke bare "benchere" som kjører SLI/Crossfire.

Faktiske vet jeg om opptil flere "gamernerder" som gjør det.

"Fordi di har forjent det".. elns. :p

 

Fanboy har ingen ting med saken å gjer :) Pris forhold til ytelse er alpha omega, og x2 kort har aldri vore min ting på pcb eller i SLI eller crossfire. Ingen spill har noen gang TRENGT å måtte bruke SLI eller Crossfire borsett i fra Crysis i DX10 Very high mode hitil i historien, så eg kan kom på ved release. Det levere ikke nok til at det gjere noe for konkuransen i mer en hva 1 maks 2 måneder? Hva med å se litt lengre fram i tid?! Eg vil ikke betale 5000kr+ pga ati ikke har konkurent til nvidia sitt top kort om en måned eller 2. Et fett for meg hvem så ligger først så lenge det er snakk om en 5% ytelseforskjell mellom de slik at prisen blir låg :) Hvis du ikke ser det synd, kanskje du burde ver litt mindre touchy og litt mer smart?

Endret av Unreal_
Lenke til kommentar
Linky til Unreal_

 

Når man vet at et 8800gt er bedre enn et 3870, så kan man ut ifra de grafene si at crossfire skalerer bedre.

 

Imba takker!

 

Hmm jau det eg var redd for, skryte tall i 3Dmark06 typisk ATI stil og dårlig spill ytelse i forhold :( Håper neste kort i fra ATI rocker så vi kan få litt konkuranse.

 

Lusken er du teit eller lol, du spurte jo om det samme på side 1

Mhm, uten svar vett.... :thumbup:

 

hehe ok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...