Gå til innhold

Prisen på AMDs toppkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det gjelder jo kun 32bit Vista, som bare kan adressere totalt ca 4GiB RAM.

Har du Vista 64bit så har du ikke denne begrensningen og kan alt adressere langt mer RAM enn 8GIB for å si det sånn ;)

 

Det er liksom en av argumentene for 64bit operativsystem, og også en av grunnene til at jeg ikke helt forstår at mange skaffer seg 32bit Vista

Faktisk så har Windows(32bits)Server vel å merke. har hatt støtte for mer en 4gb minne i maaaaange år.

 

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/a...796(VS.85).aspx

 

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/a...778(VS.85).aspx

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_Addr...tension#Windows

Lenke til kommentar
Faktisk så har Windows(32bits)Server vel å merke. har hatt støtte for mer en 4gb minne i maaaaange år.

Alle oss som er opptatt av å flisespikke vet det. PAE er derimot en teknikk med så store ulemper at det bare knapt har blitt brukt noen gang og slett ikke er aktuelt for vanlige folk. Det eneste tilfelle PAE gjør skikkelig nytte for seg er når man skal flisespikke i slike tråder. PAE-teknikken burde etter min mening blitt glemt for lenge siden. Så la oss n glemme den stygge hacken der og konsentrere oss om ting som er mer aktuelt.

Lenke til kommentar

Mine erfaring på 64-bit, og da XP, er dårlig. Sitter på en PC med rimelig gode kompoenenter.

Ihvertfall, får ikke skrevet i nettleseren eller noe annet program, da klikker programet og må legges ned. Har sP2 av XP selvsagt, noen exakte drivere jeg skal nedlaste. Hva er galt?

Hjelp!

 

*Ikke kom med at det er ustabilt system eller lignende, har prøvd før, altså å klokke alt til det normale. Det funker heller ikke. Har også byttet hovedkort, det funket heller ikke..

Lenke til kommentar

De nye Catalyst driverne skal jo virkelig ha slått an.

En ytelse økning på 20% for flere single-GPU løsninger, og over 30% for Crossfire løsninger :eek:

 

Hvorvidt det gjør noe med de spillene hvor Crossfire ikke skalerer i det hele tatt vet jeg ingenting om

AnandTech kommer vell med en test snart :)

Lenke til kommentar
De nye Catalyst driverne skal jo virkelig ha slått an.

En ytelse økning på 20% for flere single-GPU løsninger, og over 30% for Crossfire løsninger :eek:

Akkurat 20% for single GPU og 30% for Crossfire økningen gjaldt for DX10 pathen til Company of Heroes.

 

Catalyst 8.3 skal visnok få en rekke multi-GPU support oppdateringer.

Lenke til kommentar
De nye Catalyst driverne skal jo virkelig ha slått an.

En ytelse økning på 20% for flere single-GPU løsninger, og over 30% for Crossfire løsninger :eek:

Akkurat 20% for single GPU og 30% for Crossfire økningen gjaldt for DX10 pathen til Company of Heroes.

 

Catalyst 8.3 skal visnok få en rekke multi-GPU support oppdateringer.

Hmm...håper dette er en god driver da.....i spill...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...