Gå til innhold

Prisen på AMDs toppkort


Anbefalte innlegg

Ytelsen tror jeg nok er bitte litt dårligere enn nvidia's ny serie, men so what? tror neppe det er snakk om mye, kanskje 3-4 prosent. Det er ikke mye synes jeg...

og de blir sikkert priset til fine 5-6 lapper.

 

Det er det jo veldig vanskelig å uttale seg noe om.

nVidia kommer ikke med sine nye kort før sommertider, og vi har vell knapt hørt noe om de kommende kortene.

 

Vi får snart GeForce 9800GX2, men det har overhode ingenting med 9-serien til nVidia å gjøre, rett og slett bare et triks for å lure folk til å tro at det har noe med 9-serien deres å gjøre.

Det er jo bare 2x 8800GTS rev2 kort klokket litt ned og satt sammen til "et" enkelt kort.

Akkurat som HD 3870X2 er 2x HD 3870 kort.

 

Burde strengt tatt blitt kalt GeForce 8800GX2 eller noe slikt ;)

 

 

Så hva nVidia sin GeForce 9-serie vil bringe, vil tiden vise :)

Men jeg tror det blir bedre enn bare noen få prosent bedre enn HD 3870X2 ;)

Tror kanskje 9800GX2 blir noen få prosent bedre, men at det som virkelig blir det nye toppkorte i 9-serien blir en god del bedre enn det igjen :)

jeg snakker selvsagt om 9800 GX2, ikke den nye 9000 serien....den blir nok bedre. Men sommerstider, det er så langt i fremtiden at jeg ikke tenker så langt engang...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AnandTech gjorde nettopp noen flere tester av HD 3870X2, og jeg syntes det indikerer litt det faktum at en det er noen uro momenter ved en slik "multi-GPU" "crossfire" løsning.

 

Var ikke så alt for imponert over skaleringen i flere spill, i det siste tilfelle hadde du faktisk hatt bedre ytelse om du satt med en skjermkortløsning til halveprisen ;)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
BTW: Spiller kjiiipe spill som Bf2, har CF god støtter der, noen som vet, prøvd?

 

Ingen problemer med Crossfire i BF2. Har fungert bra i BF2 både med 2900 XT i CF, 3870 i CF og nå også med 3870 X2. Fungerte også greit i SLI, kanskje med unntak av 7800 GTX i SLI de første månedene, men nå er jo det også en stund siden da... :innocent:

Lenke til kommentar
Dersom du bare hadde tatt deg bryderiet med å lese artikkelen ville du sett at den utelukkende er positiv... :whistle:

Synes du virkelig det??

De testet 3 spill der, det er bare Gears of War som har en god skalering. Flight Sim X skalerer meget dårlig, og Universe at War skalerer ikke i det heletatt nesten.

Lenke til kommentar
Nja, nå må jeg nå si at ytelsen i de fleste DX10 spill med Anti-aliasing og anisotropic filtering aktivert er temmelig dårlig uansett kort ;)

Dette er ikke spill jeg vil definere som DX10 spill. Dette er hovedsaklig DX9 spill med noe DX10 funksjonalitet "limt på" og det gir ikke på langt nær et fullt bilde av DX10 både mtp det visuelle og ytelse. Men det er også heller liten tvil om at man trenger kraftigere skjermkort for å virkelig vise hva DX10 er god for.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Gir opp denne beta driveren, den var ikke noe tess, ivertfall ikke for meg :thumbdown:

 

Fikk aldri installert den skikkelig heller.. men men.. må vel bare vente en mnd til :innocent:

Kjedelig, hadde håpet på gode resultater. Fikk du ikke installert den? (Det var jo en X2 driver , men likevel) Hvilken feilmelding kom?

 

Kom ikke noe feilmelding.. filene ble pakket ut i rett mappe, men prog. startet ikke opp. Prøvde likevel å pakke alle korta i pc´en i håp om at filene kanskje "byttet" ut noen av de som allerede lå der, men til ingen nytte :shrug: Kjørte 3dmarktest.. bare for å være HELT sikker, det er jo tross alt en betadriver, kunne jo hende at noe virket :!: men nei, scoren ble ca. 100/150 poeng lavere med 4kort sammenlignet med 2kort.. så det sier jo seg selv at noe har ikke vært aktivert :whistle:

Lenke til kommentar
Gir opp denne beta driveren, den var ikke noe tess, ivertfall ikke for meg :thumbdown:

 

Fikk aldri installert den skikkelig heller.. men men.. må vel bare vente en mnd til :innocent:

Kjedelig, hadde håpet på gode resultater. Fikk du ikke installert den? (Det var jo en X2 driver , men likevel) Hvilken feilmelding kom?

 

Kom ikke noe feilmelding.. filene ble pakket ut i rett mappe, men prog. startet ikke opp. Prøvde likevel å pakke alle korta i pc´en i håp om at filene kanskje "byttet" ut noen av de som allerede lå der, men til ingen nytte :shrug: Kjørte 3dmarktest.. bare for å være HELT sikker, det er jo tross alt en betadriver, kunne jo hende at noe virket :!: men nei, scoren ble ca. 100/150 poeng lavere med 4kort sammenlignet med 2kort.. så det sier jo seg selv at noe har ikke vært aktivert :whistle:

Kjipern, det var ikke en x86 driver da, du kjører vel x64

Lenke til kommentar

Kjører x64 ja.. trodde man måtte ha 64bit for å kjøre 4 skjermkort :hmm: jeg kunne iverfall ikke bruke all rammen (8gb) før vista sp1(64bit) ble installert. Nå kan jeg endelig bruke alle rambrikkene.. etter 2 mnd ventetid :roll:

 

Nå gjennstår det bare 1 mnd ventetid igjen, så kan jeg kanskje bruke all hardwaren istedenfor å ha halvparten liggende i hylla :p

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
Kjører x64 ja.. trodde man måtte ha 64bit for å kjøre 4 skjermkort :hmm: jeg kunne iverfall ikke bruke all rammen (8gb) før vista sp1(64bit) ble installert. Nå kan jeg endelig bruke alle rambrikkene.. etter 2 mnd ventetid :roll:

 

Nå gjennstår det bare 1 mnd ventetid igjen, så kan jeg kanskje bruke all hardwaren istedenfor å ha halvparten liggende i hylla :p

Hva med å sende epost til AMD og spørre pent om de har en betadriver du kan teste? Worth a shot imo!

Lenke til kommentar
Kjører x64 ja.. trodde man måtte ha 64bit for å kjøre 4 skjermkort :hmm: jeg kunne iverfall ikke bruke all rammen (8gb) før vista sp1(64bit) ble installert. Nå kan jeg endelig bruke alle rambrikkene.. etter 2 mnd ventetid :roll:

 

Nå gjennstår det bare 1 mnd ventetid igjen, så kan jeg kanskje bruke all hardwaren istedenfor å ha halvparten liggende i hylla :p

Hva med å sende epost til AMD og spørre pent om de har en betadriver du kan teste? Worth a shot imo!

 

He he.. sendte "pen" mail til de for en mnd siden.. de takket bare for henvendelsen og ba meg om å vente til den ferdige driveren ble lagt ut ;)

 

Skal sende kortene til Ghost for voltmodding, så det blir en liten pause i testingen... regner med at han poster sikkert et par screenshots av resultatet før jeg får de tilbake :D

Lenke til kommentar
Kjører x64 ja.. trodde man måtte ha 64bit for å kjøre 4 skjermkort :hmm: jeg kunne iverfall ikke bruke all rammen (8gb) før vista sp1(64bit) ble installert. Nå kan jeg endelig bruke alle rambrikkene.. etter 2 mnd ventetid :roll:

 

Nå gjennstår det bare 1 mnd ventetid igjen, så kan jeg kanskje bruke all hardwaren istedenfor å ha halvparten liggende i hylla :p

Hvorfor har du kjøpt deg en masse dyr hw som du vet du ikke får brukt idag? Er jo bedre å kjøpe et x2 kort, og et til når du vet det er drivere å få tak i som fungerer. Skjermkortene er sikkert gått ned i pris til da også. Høres bare lite logisk ut.

Lenke til kommentar
Kjører x64 ja.. trodde man måtte ha 64bit for å kjøre 4 skjermkort :hmm: jeg kunne iverfall ikke bruke all rammen (8gb) før vista sp1(64bit) ble installert. Nå kan jeg endelig bruke alle rambrikkene.. etter 2 mnd ventetid :roll:

 

Nå gjennstår det bare 1 mnd ventetid igjen, så kan jeg kanskje bruke all hardwaren istedenfor å ha halvparten liggende i hylla :p

Hvorfor har du kjøpt deg en masse dyr hw som du vet du ikke får brukt idag? Er jo bedre å kjøpe et x2 kort, og et til når du vet det er drivere å få tak i som fungerer. Skjermkortene er sikkert gått ned i pris til da også. Høres bare lite logisk ut.

HEHE

 

"Hardware horer" som Kent og visse andre her på denne delen av forumet (les: de fleste) lever ikke logikkens verden :p

 

Edit: Har sagt det før, det er bare junkier som har dyrere hobby :)

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar

Ja det er en dyr hobby.. men veldig morsomt når alt fungerer.

Dessuten kjøpte jeg alt i den tro at drivere var rett rundt hjørnet. Driveren skulle jo egentlig komme til jul, men alle vet jo hvordan det gikk :whistle:

 

Fikk uansett bra rabatt når jeg kjøpte hw´en. Man tenker uansett ikke så mye pris når man "må" kjøpe det siste av det siste :innocent:

 

Jeg synes at jeg har vært flink jeg... hvis det hadde vært sånn som før hadde jeg kjøpt det siste fra Intel og Nvidia også... og det har jeg jo ikke gjort ;) Det begynner å "rive" litt i lønningsposen, og fornuften begynner å få overtaket :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...