Gå til innhold

Prisen på AMDs toppkort


Anbefalte innlegg

Nei. Ser at ATI har hatt en del problemer med driverne sine, så regner med at de jobber på spreng med disse.

De har forbedret seg masse også, men nVidia sine har også forbedret seg, så det har blitt litt status quo.

 

Ja jeg venter fremdeles på CrossfireX driveren... og jeg har hatt 4stk hd3870 i 2mnd nå. 2stk i pc´en og 2stk i hylla :shrug:

AMD har sagt til AnandTech at den kommer i mars (står det i 3870X2 review)

 

oh my god :omg: det er jo liksom...leeenge til :wallbash::realmad::yucky:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter å leser om to 3870 X2 kort på tweaktown. MSI Radeon HD 3870 X2 OC klokket til 860Mhz/core og 1800Mhz/memory og GECUBE Radeon HD 3870 X2 klokket til 850Mhz/core og 1960Mhz/memory.

 

Originalt går ATI Radeon HD 3870 X2 på 825Mhz/core og 1800Mhz/memory. Interessant å se forskjellen mellom de to førstnevnte kortene.

 

Blir interessant å se de utgavene av 3870 X2 som får doblet minne, og GDDR4 -hvis de kommer da..!!

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Det skal visstnok komme flere varianter av 3870 X2, noe jeg fant noe info om på ExtremeTech:

 

There will be different flavors of the card from various vendors, coming with either 512MB, 1024MB, or 2048MB of graphics RAM. The first ones out of the gate will be the 1GB variety, and that's what we're testing today. Be aware—though the marketing materials push this as a 1GB graphics card, it's really two 512MB cards. The difference is substantial; in a CrossFire/SLI setup, each GPU has its own bank of memory and most of the graphics data (textures, vertex buffers, etc.) must be replicated in each card's memory. For most practical purposes, this is really like having a 512MB card (just as all dual-GPU setups don't really give you much more in the way of usable graphics RAM).

 

There have been a few other tweaks, too. Most cards will use GDDR3 RAM instead of the faster GDDR4, with memory clock rates slower than the HD 3870 part, but the GPU itself is clocked faster.

 

 

-det ser ut til at det kan komme varianter av 3870 X2 med mer minne, og kanskje også GDDR4 minne. Jeg har ikke hastverk med å komme meg over fra XFX 8800GTX (BIOS moddet, Core/Memory/shader) til 3870 X2, men dersom det kommer en utgave med dobbelt så mye minne, og kanskje også med GDDR4 minne, så vil nok også ytelsen bli bedre. Hvor mye, er ukjent. Prisene kommer nok også til å endres etter hvert spesielt i konkurranse med Nvidia.

Lenke til kommentar
Det skal visstnok komme flere varianter av 3870 X2, noe jeg fant noe info om på ExtremeTech:

 

There will be different flavors of the card from various vendors, coming with either 512MB, 1024MB, or 2048MB of graphics RAM. The first ones out of the gate will be the 1GB variety, and that's what we're testing today. Be aware—though the marketing materials push this as a 1GB graphics card, it's really two 512MB cards. The difference is substantial; in a CrossFire/SLI setup, each GPU has its own bank of memory and most of the graphics data (textures, vertex buffers, etc.) must be replicated in each card's memory. For most practical purposes, this is really like having a 512MB card (just as all dual-GPU setups don't really give you much more in the way of usable graphics RAM).

 

There have been a few other tweaks, too. Most cards will use GDDR3 RAM instead of the faster GDDR4, with memory clock rates slower than the HD 3870 part, but the GPU itself is clocked faster.

 

 

-det ser ut til at det kan komme varianter av 3870 X2 med mer minne, og kanskje også GDDR4 minne. Jeg har ikke hastverk med å komme meg over fra XFX 8800GTX (BIOS moddet, Core/Memory/shader) til 3870 X2, men dersom det kommer en utgave med dobbelt så mye minne, og kanskje også med GDDR4 minne, så vil nok også ytelsen bli bedre. Hvor mye, er ukjent. Prisene kommer nok også til å endres etter hvert spesielt i konkurranse med Nvidia.

 

Dette er jo alt nevnte tidligere i tråden:

 

Nå har vell GDDR4 vist seg å ikke by på noen nevneverdige fordeler.

Det vell derfor AMD / ATI har droppet det på HD 3870X2 nå i første omgang, og grunnen til at nvidia ikke har puttet det på sine kort enda. Tror nvidia hopper rett over på GDDR5?

 

Når det gjelder mengden med RAM.

Nå har jo tester vist at mer RAM gjerne resulterer i lavere frekvenser på minne, og ergo så yter det neppe noe bedre.

Bare se på 8800GT med 1024MB RAM, yter jo faktisk dårligere enn 512MB utgaven. Tviler på at 2048MB grafikk minne har noe spesielt for seg.

 

Og folk flest kjører jo enda XP. Og de aller aller fleste kjører enda 32bit. Tenkt hvor mye det ødelegger for systemminnet når skjermkortet skal gjøre beslag på hele 2GiB RAM?

Lenke til kommentar
Sorry AMD, dette er ikkje bra nok! Bedre lykke neste gang ;)

 

http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3209&p=1

 

Kjedelig å si det, med 8800 gt ser ut til å trekke det lengste strådet i spill :(

Fra konklusjonen:

 

AMD is also promising the X2 at a fairly attractive price point; at $449 it is more expensive than NVIDIA's GeForce 8800 GTS 512, but it's also consistently faster in the majority of titles we tested. If you're looking for something in between the performance of an 8800 GTS 512 and a 8800 GT 512 SLI setup, the Radeon HD 3870 X2 is perfect.

 

Even more appealing is the fact that the 3870 X2 will work in all motherboards: CrossFire support is not required. In fact, during our testing it was very easy to forget that we were dealing with a multi-GPU board since we didn't run into any CrossFire scaling or driver issues. We're hoping that this is a sign of things to come, but we can't help but worry about the future of these multi-GPU cards.

Hvorfor ikke glede seg over at 3870 X2 kan levere noe Nvidia ikke kan og dermed kan få et godt salg på kortene sine? Det jeg sikter til er at kortet fungerer som det skal på alle hovedkort/brikkesett og det ikke kreves to PCIe-porter.

Lenke til kommentar

Når vi snakker om grafikkytelse, så virker det som om Crysis er det spillet alle snakker om, når det er snakk om å få skjermkortet til ned i knestående...

 

Hvor store forskjeller snakker vi egentlig om..? Vel, her er en test hos TechSpot som kanskje gir et godt innblikk i det. Her er ikke ATI 3870 X2 med, men 3870, 3870 Crossfire og 8800GTX, 8800GT og 8800GT SLI.

Lenke til kommentar

Kortene er trege til DX10 vel både nvidia og ATI sin dagens generasjon er vel hakka møkk i DX10. Like greit å kjøpe noe low end så 8800GT hvis en skal game dagens spill og vente på neste generasjon hvis en skal svi av flere lapper.

 

Edit: ops ble vist postet dobbelt.

Endret av Unreal_
Lenke til kommentar
Synd det ikke ble testet DX10 Very High, er jo liksom det så er tingen. Finnes ikke HW til det atm og alltid morsomt å se crysis kjøre en Tri SLI pc til sirup. Sier litt om hvor dårlige dagens kort er på DX10 (evnt hvor dårlig hele DX10 er?)

Nja...

Ikke noe galt med DX10

Det er vel heller for Crysis sin del være snakk om hvor elendig optimalisert spillet er. Ting ble/blir litt bedre med patch 1.1

 

Etter å ha vært med på å teste grafikkort-driver med Crysis før det ble lansert så sitter man virkelig med følelsen av at det er made-in-hurry med eneste mål å få ut spillet asap.

 

Blir spennende å se hvordan Far Cry 2 blir...

Lenke til kommentar
Synd det ikke ble testet DX10 Very High, er jo liksom det så er tingen. Finnes ikke HW til det atm og alltid morsomt å se crysis kjøre en Tri SLI pc til sirup. Sier litt om hvor dårlige dagens kort er på DX10 (evnt hvor dårlig hele DX10 er?)

Nja...

Ikke noe galt med DX10

Det er vel heller for Crysis sin del være snakk om hvor elendig optimalisert spillet er. Ting ble/blir litt bedre med patch 1.1

 

Etter å ha vært med på å teste grafikkort-driver med Crysis før det ble lansert så sitter man virkelig med følelsen av at det er made-in-hurry med eneste mål å få ut spillet asap.

 

Blir spennende å se hvordan Far Cry 2 blir...

 

Nja, nå må jeg nå si at ytelsen i de fleste DX10 spill med Anti-aliasing og anisotropic filtering aktivert er temmelig dårlig uansett kort ;)

Lenke til kommentar
Synes igrunn at hele Crysis er oppskrytt.. dårlig optimalisert... ny patch ga alt for lite ytelsesøkning osv osv osv :whistle:

Det kommer til å bli brukbare økninger i kommende drivere (i alle fall for nVidia, regner med at AMD får omtrent samme økninger)

Det kommer garantert flere patcher for Crysis... Støtte før multi-core CPU er ikke spesielt bra i forhold til hva de har skrytt av.

Lenke til kommentar
Synes igrunn at hele Crysis er oppskrytt.. dårlig optimalisert... ny patch ga alt for lite ytelsesøkning osv osv osv :whistle:

 

Nå vil jeg ikke si at det er ytelsen i et spill som gjør det bra eller dårlig ;)

Selv om det selvfølgelig har mye å så for spilleren opplevelse.

 

Ellers så må jeg også innrømme at Crysis er mer et "eye-candy" spill enn noe annet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...