Gå til innhold

Prisen på AMDs toppkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm....Neste gen. GPU, blir den veeldig mye bedre? Prosent?

 

Hvor langt er et tau?

 

Neste gen blir vel 20-30 % bedre, slik som vanlig :) Ingen vet hvor mye raskere det blir, og ingen vet på hva det blir raskere på ;) Vent å se, slik vi andre må :yes:

Vell, det har selvsagt kommet ut litt info om kortet, på diverse sider jeg ikke er innom. Du vet åpenbart ikke det, men det kan hende noen andre vet dette.... :thumbup:

Lenke til kommentar
Hmm....Neste gen. GPU, blir den veeldig mye bedre? Prosent?

 

Hvor langt er et tau?

 

Neste gen blir vel 20-30 % bedre, slik som vanlig :) Ingen vet hvor mye raskere det blir, og ingen vet på hva det blir raskere på ;) Vent å se, slik vi andre må :yes:

Vell, det har selvsagt kommet ut litt info om kortet, på diverse sider jeg ikke er innom. Du vet åpenbart ikke det, men det kan hende noen andre vet dette.... :thumbup:

 

Regnes 9800 gx2 for neste generasjon? Dette blir vel med 2 8800gt (g92) på ett kort. Neste generasjon trodde jeg regnes som g100/9800GTX eller.no

Lenke til kommentar
Hmm....Neste gen. GPU, blir den veeldig mye bedre? Prosent?

 

Hvor langt er et tau?

 

Neste gen blir vel 20-30 % bedre, slik som vanlig :) Ingen vet hvor mye raskere det blir, og ingen vet på hva det blir raskere på ;) Vent å se, slik vi andre må :yes:

Vell, det har selvsagt kommet ut litt info om kortet, på diverse sider jeg ikke er innom. Du vet åpenbart ikke det, men det kan hende noen andre vet dette.... :thumbup:

 

Regnes 9800 gx2 for neste generasjon? Dette blir vel med 2 8800gt (g92) på ett kort. Neste generasjon trodde jeg regnes som g100/9800GTX eller.no

 

9800GX2 kan da umulig regnes som et "next gen" kort, er hvert fall ikke noe "next gen" med det :p

Lenke til kommentar

Baseres alle konklusjoner på testen på Anandtech? Greit nok at den ikke kom ut aller best der, men etter det jeg forsto så var det en betadriver de testet med.

 

Sjekket andre alternative tester og den er ikke perfekt...

Syns kortet yter ganske så bra i forhold til prisen, under 3000,-

 

Syns fortsatt det er feil å sammenligne med et 8800GT SLI oppsett, da 680i chipsettene er rett å slett forferdelige i fohold til Intel (når det gjelder RMA).

 

Kjøp heller et billigere kort med intel chipsett og et 3870 x2, det er ytelse for pengene!

 

Men... som sagt så er det beta drivere og håper selfølgelig at mye som rettes når det gjelder CF løsningen.

 

Alt i alt syns jeg dette er et meget imponerende kort til en billig penge med tanke på ytelse!

 

Edit: Vil bare nevne at jeg ikke er AMD fan eller noe, velger det som gir mest for pengene og er en storfornøyd 8800GT eier. Men dette kortet frister ved en snart planlagt oppgradering til E8400 og intel chipsett.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar
Kjøp heller et billigere kort med intel chipsett og et 3870 x2, det er ytelse for pengene!

Eller et 8800GTX kort, nye koster de omtrent det samme som 3870X2, og man slipper ulempene som medfølger multi-GPU løsninger.

 

AnandTech som de andre sidene som testet fikk en ny driver av AMD i siste liten, dette er en nyere driver enn den som følger med kortene. Det er vel en Catalyst 8.1 "Hotfix" tenker jeg.

 

Gi meg gjerne tall på RMA med 680i, fordi det stemmer ikke med hva jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Argumentet med drivere holder ikke. Det er jo et argument hver gang ett nytt kort kommer, med det viser seg jo ikke å ha allverdens å si i lengden. Uansett så er jeg sikker på at AnandTech benyttet de siste BETA driverne, som gjerne gir bedre ytelse enn de siste "offisielle" driverne.

 

Som [GDI]Raptor nevner, det er så mye usikkerhet og trøbbel med spill støtte, optimalisering osv når det gjelder "multi-GPU" løsninger. Så det er simpelthen en ganske usikker investering. Da du kan fort ende opp med at favoritt spillet ditt har lik eller dårligere ytelse enn 1x HD 3870 på grunn av multi-GPU trøbbel.

 

Slikt som situasjonen er i dag så er "multi-GPU" et veldig usikkert valg.

Med et single-GPU skjermkort så kan du være sikker på å få den ytelsen du betaler for i samtlige situasjoner.

Jeg syntes Crossfire feiler i alt for mange spill til at det skal kunne kalles en sikker investering.

SLI ser ut til å være ett tryggere valg. Men Single-GPU er nok best.

 

Bare se hvordan 7950GX2 feilet. Flott skjermkort, elendig støtte.

 

La oss håpe at 9800GX2 presser ned prisene på 8800kortene.

Så kanskje vi kan få oss ett Ultra kort til godt under 4'000kroner :)

 

Det beste er nok å vente til sommeren, og den nye generasjonen av single-GPU nvidia skjermkort,

som sikkert banker både HD 3870X2 og 9800GX2

Lenke til kommentar
Kjøp heller et billigere kort med intel chipsett og et 3870 x2, det er ytelse for pengene!

Eller et 8800GTX kort, nye koster de omtrent det samme som 3870X2, og man slipper ulempene som medfølger multi-GPU løsninger.

 

AnandTech som de andre sidene som testet fikk en ny driver av AMD i siste liten, dette er en nyere driver enn den som følger med kortene. Det er vel en Catalyst 8.1 "Hotfix" tenker jeg.

 

 

Last Minute Driver Drop: Competitive Crysis Performance

 

Today's launch was actually supposed to happen last week, on January 23rd. At the last minute we got an email from AMD stating that the embargo on 3870 X2 reviews had been pushed back to the 28th and we'd receive more information soon enough.

 

The reason for the delay was that over the weekend, before the launch on the 23rd, AMD was able to fix a number of driver issues that significantly impacted performance with the 3870 X2. The laundry list of fixes are as follows:

 

• Company of Heroes DX10 – AA now working on R680. Up to 70% faster at 2560x1600 4xAA

• Crysis DX10 – Improves up to ~60% on R680 and up to ~9% on RV670 on Island GPU test up to 1920x1200.

• Lost Planet DX10 – 16xAF scores on R680 improved ~20% and more. AF scores were horribly low before and should have been very close to no AF scores

• Oblivion – fixed random texture flashing

• COJ – no longer randomly goes to blackscreen after the DX10 benchmark run

• World in Conflict - 2560x1600x32 0xAA 16xAF quality=high we get 77% increase

• Fixed random WIC random crashing to desktop

• Fixed CF scaling for Colin McRae Dirt, Tiger Woods 08, and Blazing Angels2

• Fixed WIC DX9 having smearable text

Lenke til kommentar
Nei. Ser at ATI har hatt en del problemer med driverne sine, så regner med at de jobber på spreng med disse.

De har forbedret seg masse også, men nVidia sine har også forbedret seg, så det har blitt litt status quo.

 

Ja jeg venter fremdeles på CrossfireX driveren... og jeg har hatt 4stk hd3870 i 2mnd nå. 2stk i pc´en og 2stk i hylla :shrug:

AMD har sagt til AnandTech at den kommer i mars (står det i 3870X2 review)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...