Gå til innhold

Prisen på AMDs toppkort


Anbefalte innlegg

Javel, ikke imponert på noen måter enno. 3DMark betyr 0, få fram DX9 og DX10 ytelse tester mot x2 8800GT i SLI siden det koster omtrent det samme så skal vi se. Skjerpings ATI.

 

Hva mener du? 3dmark er slik at den måler ytelsen i spill med blant annet dx9

 

Høy score i 3dmark betyr ikke høy ytelse i spill:thumbup:

Stemmer det. Bare så på hvordan 4-kjerneprosessorer skalerer :p.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja da fant jeg en test av dette kortet på engelsk. Det er ikke tvil om at dette er det nye kortet på ytelsestronen foreløpig.

 

"You will certainly not remain uninformed, though – as soon as we receive more samples and a few driver revisions, we will cover that topic as well. For now, this is the best graphics card in the entire market and the most complete choice one can get for his/her money."

Lenke til kommentar

Prisen på AMD/ATI-kortene er jo alltid mye rimeligere enn de konkurrerende nVidia-kortene. Jeg er også innbitt nVidia-fanboy, men jeg har allikevel følelsen av at ATI's kort er gunstigere i pris.

 

Det er vel liten tvil om at 9800 GX2 kommer til å koste hvertfall 4000 kr når det blir lansert, og 3870 X2 er jo pr dags dato 1500 kr billigere enn 8800 Ultra som i tillegg yter dårligere. Ser gjerne for meg at jeg kommer til å kjøpe et 3870 X2 om ikke lenge :)

 

Flott at ATI kommer på banen med et kort som skaper konkurranse for nVidia!

 

EDIT:

Hvorfor i alle dager kjører de GDDR3 minne på dette toppkortet? Money talks? Er det flere triks de har benyttet for å holde prisen nede??

 

Godt poeng i grunnen, 3870 (X1) har jo GDDR4 og koster 1500 kr.. :hmm:

Endret av stormx
Lenke til kommentar
Her var det mye småkrangling ja. Er det lov å be folk om å huske norsk grammatikk selv om de blir litt ivrige? Er litt slitsomt å lese lange setninger uten punktum og med store bokstaver i tide og utide :dontgetit:

 

Wow. må si at det frister med en sånn en.

Det jeg dog er usikker på er om Abit P35 (ikke pro) kan kjøre dette i Crossfire...?

 

 

Trengs det 4 x 16x pcie for 2 av disse kortene i CF? Eller fikser et x38 med 2x 16xpcie?

 

:huh:

Hmm...slenger meg på dette spørsmålet jeg å....har et asus maximus X38 hovedkort, klarer dette hovedkortet 2 Radeon kort?

 

Ett HD3870X2 trenger ett PCI-E x16 spor på hovedkortet. Dvs. at man trenger to PCI-E x16 spor for å kjøre to slike kort i CF (logisk nok). Ettersom alle X38-kortene meg bekjent har to eller fler PCI-E x16 spor vil HD3870X2 i CF fungere på alle X38-kort. På P35-kortene avhenger det av modellen, og Abit IP35 (ikke Pro) har kun ett PCI-E x16 spor: dvs. at det kun er plass til ett slikt kort.

 

Når det er sagt, må da det da også på P35-kort som støtter CF være noen begrensninger i forhold til å kjøre to HD3870X2 i CF når man tar den begrensede PCI-E-hastigheten på chipsettet. Man snakker jo om at det allerede er en ytelsesforskjell med single GPU-kort i CF på henholdsvis X38 og P35, og den forskjellen kan da bare bli større når man får to GPUer pr kort.

 

Jeg spør igjen: Har HD3870X2 én eller to tilkoblinger for PCI-E-kabler?

takk for svar. Da var jeg sikret vett...nice..

Men da er det bare å håpe at ATI innfrir...

 

jeg så bench @ toms hardware, av en merklig grunn er den borte igjen.

 

men jeg så ikke mange tester, så lydnivået og crysis bench, den slo 8800 ULTRA og er nå da, verdens kraftigste skjermkort man kan kjøpe ;)

støynivået er lavere enn 2900 XT PHEW, men er på 50 DB som 8800 Ultra også er, ligger likt som 8800 Ultra.

 

jeg kan trygt si at hvis du ikke speller world in conflict og noen få andre spill som ikke har CF støtte anbefaler jeg 3850 framfor 8800 GTS 512 mb, hvis man kjøper Lite-r fra sapphire til 1150 kr, det vil si 2300 kr og 8800 GTS 512 mb gir lik ytelse @ 200 kr mer, så ikke noe farlig i 2x 3850 som gir litt variert ytelse.

 

at CF yter bra i noen spill vil jeg kunne si er mye spill utviklernes feil, de burde ha lagt inn bedre multi-gpu støtte.

 

men kan ikke si at de er de eneste som feiler her, ati's driver team må også forbedre seg, noen spill crossfire rett og slett skinner i er FEAR og Call of duty 4 som gir over 100% mer ytelse i CF

 

og de korta her trenger ja.. 16x//16x bus pci-e anbefaler vell sterkt PCI-E2.0 siden de korta her tar opp en pci plass, uvist kor mange lanes den bruker om den bruker 16 eller 32 hvis det idetheletatt er mulig.

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
Her er det noen nyheter om GeForce 9800GX2 hos forumet på VR-Zone. Spørs om dette er reelt...

 

tja, jeg har sett noen tvilsomme reviews i forumsa der, f.ex at 9600 GT slår 8800 GT i noen spill tviiiilsomt :p siden den har 64 streamprosessorer osv, og ja, samme tech som 8800 GT så haha :p også så jeg ett sted der de swappet ati korta sine tester med noen av nvidia sine for å gi nvidia fordeler konstant, selv om egentlig nvidia eide 2900 XT uansett så måtte de legge på enda mer fordel for nvidia, så tja, stoler ikke på noe annet enn bilder og at minst legit hardocp og tomshardware har ca like resultater.

 

selv om de resultatene her viser 14k 3dmark tja, det er vell litt lite siden jeg greide max 12500 med 5600+ og ett single 2900 XT :p.

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
Her er det noen nyheter om GeForce 9800GX2 hos forumet på VR-Zone. Spørs om dette er reelt...

 

Det der var jo absolutt nedslående for Nvidia... hvis det stemmer spiser hd3870x2 kortet 9800gx2 til frokost :whistle:

 

Her er det noen nyheter om GeForce 9800GX2 hos forumet på VR-Zone. Spørs om dette er reelt...

 

tja, jeg har sett noen tvilsomme reviews i forumsa der, f.ex at 9600 GT slår 8800 GT i noen spill tviiiilsomt :p siden den har 64 streamprosessorer osv, og ja, samme tech som 8800 GT så haha :p også så jeg ett sted der de swappet ati korta sine tester med noen av nvidia sine for å gi nvidia fordeler konstant, selv om egentlig nvidia eide 2900 XT uansett så måtte de legge på enda mer fordel for nvidia, så tja, stoler ikke på noe annet enn bilder og at minst legit hardocp og tomshardware har ca like resultater.

 

VR-Zone er ikke akkurat noe useriøst forum da :innocent:

Lenke til kommentar
Her er det noen nyheter om GeForce 9800GX2 hos forumet på VR-Zone. Spørs om dette er reelt...

 

Det der var jo absolutt nedslående for Nvidia... hvis det stemmer spiser hd3870x2 kortet 9800gx2 til frokost :whistle:

 

Her er det noen nyheter om GeForce 9800GX2 hos forumet på VR-Zone. Spørs om dette er reelt...

 

tja, jeg har sett noen tvilsomme reviews i forumsa der, f.ex at 9600 GT slår 8800 GT i noen spill tviiiilsomt :p siden den har 64 streamprosessorer osv, og ja, samme tech som 8800 GT så haha :p også så jeg ett sted der de swappet ati korta sine tester med noen av nvidia sine for å gi nvidia fordeler konstant, selv om egentlig nvidia eide 2900 XT uansett så måtte de legge på enda mer fordel for nvidia, så tja, stoler ikke på noe annet enn bilder og at minst legit hardocp og tomshardware har ca like resultater.

 

VR-Zone er ikke akkurat noe useriøst forum da :innocent:

 

 

nei, sant men noe av det som kommer der er mange ganger useriøst.

 

men folka fra vr-zone selv er til å stole på ;) kommer tinga utenfra kan det være hva som helt, rein tipping på ossen egentlig ytelsen er osv.

fr

Lenke til kommentar
Her er det noen nyheter om GeForce 9800GX2 hos forumet på VR-Zone. Spørs om dette er reelt...

 

det er da fullt mulig at dette stemmer fint, kortet skal vel slippes 14 feb?

 

er jo litt lav klok på den cpu der, på 3,6ghz hadde man nok sett en annen score. 2,83 ghz er ikke allverden i en 3dmark test på såpass lave intillinger

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
veit noen hvor langt dette kortet er? :p greit å vite om det passer eller ikke x)

 

Skal være like langt som et GTX. Det ser bare lenger ut enn det er :thumbup:

 

Her er det noen nyheter om GeForce 9800GX2 hos forumet på VR-Zone. Spørs om dette er reelt...

 

det er da fullt mulig at dette stemmer fint, kortet skal vel slippes 14 feb?

 

er jo litt lav klok på den cpu der, på 3,6ghz hadde man nok sett en annen score. 2,83 ghz er ikke allverden i en 3dmark test på såpass lave intillinger

 

Ja det er sant... det var temmelig lav klokk på den cpu´en :dontgetit:

Lenke til kommentar
Her er det noen nyheter om GeForce 9800GX2 hos forumet på VR-Zone. Spørs om dette er reelt...

I fare for å bare støtte meg på 3DMark06-resultater atter en gang i denne tråden så ser resultatet veldig likt ut med 8800GT SLI. Hvis spilltester viser det samme så får vi ganske jevn konkurranse i toppen og det er jo bra! :thumbup:

 

Dvs. ATI stikker av med en del kraftige seiere der Crossfire fungerer og Nvidia stikker av med omtrent like mange kraftige seiere der Crossfire ikke fungerer noe særlig. Da blir det viktigere enn noen gang før å velge strategisk ut i fra hvilke spill man skal spille.

Lenke til kommentar
Her er det noen nyheter om GeForce 9800GX2 hos forumet på VR-Zone. Spørs om dette er reelt...

 

det er da fullt mulig at dette stemmer fint, kortet skal vel slippes 14 feb?

 

er jo litt lav klok på den cpu der, på 3,6ghz hadde man nok sett en annen score. 2,83 ghz er ikke allverden i en 3dmark test på såpass lave intillinger

 

Ja, det har du nok rett i, angående CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...