Havard-gutten Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Heisann! Jeg er en gutt på 15 år som er interessert i å gå opp i vekt. Jeg trener gjennomsnittlig 1 gang daglig (2 timer). I den forbindelse lurer jeg på hvor mange gram karbohydrater jeg bør få i meg daglig Håper det kommer noen kloke svar Endret 22. januar 2008 av Havard-gutten Lenke til kommentar
Havard-gutten Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 60 kg, 1.80 m Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Spis så mye som mulig, jo mer overskudd jo mer går du opp. Hvis du skal ta karbopulver tror jeg ikke det hjelper deg så mye siden du trenger masse Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) 60 kg, 1.80 m Et enkelt svar: Spis alt du kommer over Selvfølgelig ikke spis altfor mye godteri. Men er lov av og til. Spis 6 ganger om dagen. Viktig å spise mye rett etter trening. Endret 22. januar 2008 av *@lex* Lenke til kommentar
Havard-gutten Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Takker men er egentlig ute etter bestemte mengde karbohydrater (gram), og hva som er grensen til for mye karbohydrater Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Du får ikke for mye karbohydrater. Jo mer du vil gaine, jo mer inntar du. Er også forskjell på karbohydrater. mono/di/poly-sakkarider ellerno. Sukker/Stivelse/Kostfiber. Sukker forbrennes fort, stivelse sakte, mens kostfiber ikke kan forbrennes av mennesker correct me if i'm wrong Lenke til kommentar
Havard-gutten Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Du får ikke for mye karbohydrater. Jo mer du vil gaine, jo mer inntar du. Er også forskjell på karbohydrater. mono/di/poly-sakkarider ellerno. Sukker/Stivelse/Kostfiber. Sukker forbrennes fort, stivelse sakte, mens kostfiber ikke kan forbrennes av mennesker correct me if i'm wrong Jeg tenker på sukker og stivelse ja, men man kan jo selvfølgerlig få for mye sukker? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Sukker bør du være forsiktig med ja. Du får ikke noe særlig masse av det heller og det forbrennes lettere, altså går det fort ut av kroppen Lenke til kommentar
narlzac Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Stemmer det at man ved inntak av sukker vil få høy insulinutsondring og dermed høy fettlagring? Jeg litt på dette og det hadde vært fint med et svar. For å gå opp i vekt må man ha et kalorioverskudd. Endret 22. januar 2008 av narlzac Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Skal du ha et enkelt råd, så ta dette her: Spis alt du kommer over, men vær forsiktig med sukker, hvetemel og melk. Før vi kan si hvor mye karbohydrater du bør spise må du fortelle hvor mye proteiner og fett du spiser, og hvor aktiv du er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå