Wattengård Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Har noen klart å spille av et opptak/sett tv fra RiksTV i linux ved bruk av ffmpeg? Lyden er uvesentlig foreløpig (Nå kommer lyden inn ) Hørte jeg rykter om at LOAS/LATM-støtte er på vei in i libfaad2? -C- Lenke til kommentar
KrizzE Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 En smule sent svar på dette, og du har vel kanskje forska litt videre på det selv, men jeg får ihvertfall spilt av både lyd og bilde i mplayer svn, dog bildet er ikke akkurat bra, det går veldig treigt og dårlig, så lyden kommer før bildet med en gang. Oppdaterer også stadig MythTV svn, og har nå fått til å spille av TV (uten lyd, vel å merke) ganske greit uten at det kræsjer med en gang, men det har ennå litt å gå på før det fungerer skikkelig. (Kræsj ved avspilling har også endel å gjøre med mottaksforholdene mine, men det er ikke det eneste som spiller inn.) Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Lyden har vært der siden seint januar, men man mangler fortsatt implementering av PAFF-interlacing som rikstv benytter. Et alternativ er å bruke CoreAVC (linux: http://code.google.com/p/coreavc-for-linux/). Har prøvd å få til mplayer med coreavc, sliter med patchinga og minnesegmenteringsfeil som det heter på norsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå