Gå til innhold

begrensning antall mottagere ved sending av epost

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvilket forum dette passer best i, men prøver her.

Er det vanlig at det ligger en begrensning på hvor mange epostadresser man kan sende en og samme epost til? Jeg har hørt at f.eks over 200 epostadr i samme mail vil kunne oppfattes som spam, og ikke alle mottar mailen. Stemmer dette, og hvor evt kan denne begrensningen ligge? På exchange server som sender ut eller innkommende server?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, dette er veldig vanlig. Begrensningen kan både ligge i avsender sin klient, server eller hos mottakers server eller klient.

Dette er der av flere grunner. For det første er det for å begrense spam og for det andre så er det for å begrense eposttrafikken.

Som avsender er det vanlig å få til en avtale(av og til med å betale ekstra) med epostleverandøren sin for å sende ut til så og så mange, eller ubegrenset. Men det kan fortsatt være et hinder hos mottaker. Det som da gjøres er å bruke BCC(blind carbon copy) feltet. Det som da skjer er at når du sender den(så lenge du ikke har en begrensning i klienten) til serveren din så vil serveren selv sende en kopi til hver enkelt mottaker og med kun da en mottakeradresse.

Lykke til, men ta kontakt med tjenesteleverandøren din slik at du får det gjort skikkelig :)

Lenke til kommentar

takk for svar.

Det du beskriver kan vel også løses ved å lage et script som sender en ny epost for hver av de epostadressene da?

Jeg har hørt en teori om at noen servere også tar hensyn til tidspunktet mellom hver epost som mottas på en spesifikk server. F.eks hvis jeg sender epost til 900 personer, hvor 200 av dem bruker hotmail, så enten det er en og samme epost, eller separate eposter så vil nok ikke alle epostene komme fram pga de ble alle sendt innenfor et tidsrom å 2 min.

Noen som kan verifiserer om dette også er noe som er vanlig?

Lenke til kommentar

siden mailingliste er uaktuelt, slik jeg ser det nå, så er vel alternativet å kjøre et script som sender ut en og en epost, med et gitt tidsrom i mellom.

Hvor lang tidsperiode tror dere det kan være snakk om før en epostserver reagerer på for mange eposter basert på en tidsperiode?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...