LucarioX Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Hva er den største forskjellen mellom HDMI og komponent når det kommer til bilde og lyd? Hvilken kabler er å anbefalle? Noen billige noen som også har god kvalitet? Endret 22. januar 2008 av LucarioX Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ser du noe forskjell med en HDMI og Komponent kabel? Hva er best/billigst? jeg har HDMI på PS3 og komponent på Xbox360 helt ærlig.... så ser jeg ingen forskjell... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ser du noe forskjell med en HDMI og Komponent kabel? Hva er best/billigst? Uncharted: Drake's Fortune HDMI vs Component comparison Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) er jo forskjell, men er så dumt å høre på de som sier at ps3 er wasted uten HD-TV.. i jula satt jeg på mor sin 50" PLasma, ja det var flott, men er jo samme gameplayet uansett. er mer størrelsen på tven enn det faktum at det er i HD som gjør det imponerende. Videoen til Mala beviser jo dette.. er pokker ikke stor forskjell på den i hvertfall Men har du valget velger du jo klart det beste, hd Endret 21. januar 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ser du noe forskjell med en HDMI og Komponent kabel? Hva er best/billigst? Uncharted: Drake's Fortune HDMI vs Component comparison Det sies at du ser forskjell når det kommer opp i større skjermer. 40-50 tommer. Da skal visst HDMI være best. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ser du noe forskjell med en HDMI og Komponent kabel? Hva er best/billigst? Uncharted: Drake's Fortune HDMI vs Component comparison Det sies at du ser forskjell når det kommer opp i større skjermer. 40-50 tommer. Da skal visst HDMI være best. vell som sagt jeg ser ikke forskjell og jeg har en 120" skjerm Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Greit, jeg legger meg flat! Lenke til kommentar
kdog Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 er jo forskjell, men er så dumt å høre på de som sier at ps3 er wasted uten HD-TV.. i jula satt jeg på mor sin 50" PLasma, ja det var flott, men er jo samme gameplayet uansett.er mer størrelsen på tven enn det faktum at det er i HD som gjør det imponerende. Videoen til Mala beviser jo dette.. er pokker ikke stor forskjell på den i hvertfall Men har du valget velger du jo klart det beste, hd Du blander vel ikke begrepene litt? Du får HD over komponent også, men ikke FullHD. På en 50" hadde du nok blitt skuffet om man svitsjet over til 480i(?). Lav oppløsning ser skarpt ut så lenge bildet er lite. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Så forskjell når jeg byttet fra component til hdmi. Det samme gjorde jeg på tv'en hjemme hos foreldrene mine når jeg lånte lillebror hdmi kabeln min, siden 40M86 tv'en er på service. Han og jeg så også forskjell på den tv'en. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Eg har ikkje testet PS3`en min over komponent enda, men om noen dager før eg Ein Xbox 360 med HDMI. Så da skal eg ta noen blintester tenker eg. Hadde jo forsåvidt vert artig å dradd frem PS2 komponent kablene og sjekket PS3 over komponent også. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Du blander vel ikke begrepene litt? Du får HD over komponent også, men ikke FullHD. På en 50" hadde du nok blitt skuffet om man svitsjet over til 480i(?). Lav oppløsning ser skarpt ut så lenge bildet er lite. jo roter litt.. klarer aldri å få inn i huet hva komponent er. Da var jo saken en litt annen, ikke rart at forskjellen er så liten på den videoen. klart det var stor forskjell på 720 og 480, menne gameplayet og grafikken er nå til å leve med uansett Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Hmm, litt delte meninger om dette altså Jaja, takk for flere svar! Bruker en vanlig kompositt kabel på PS3 nå, ikke veldig bra bilde akkurat. På Wii bruker jeg komponent, noe som gir et utrolig bra bile på akkurat vår TV. Merkelig nok gruser faktisk Wii PS3 grafikk messig når den kjører komponent og PS3 kompositt. Nei, på tide med nye kabler nå! Siden man ikke ser noen "stor" forskjell på HDMI og komponent kan man vel se litt på prisene også. Hvilken kabler (både HDMI og komponent) er å anbefalle? Er det Sony sine offisielle Komponent kabler som er best? Hvordan er det med lyd? Har ikke noe kjempe bra annlegg/høytalere. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ang. HDMI er det bare til å skaffe den noen meter kabel for 100,-. Lyden kan du jo kjøre via ein toslink optisk kabel, om lydsystemet ditt har støtte for det. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Men om jeg ikke har det, hehe. Hvordan blir lyden med HDMI da? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Lyden blir vel ikke noe dårligere enn alternative overføringsmetoder. (Optisk/Coaxial) At nesten hva som helst kan se crap ut med komposite er det nok ingen tvil om nei. Endret 21. januar 2008 av andrull Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Men om jeg ikke har det, hehe. Hvordan blir lyden med HDMI da? hvis du har en reciver med HDMI kan du ta PS-HDMI-revicer-HDMI-TV da fpr du bildet og lyden. eller bare PS3-HDMI-TV, eller PS3-HDMI-TV og PS3-Optisk-Reciver Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 hvis du har en reciver med HDMI kan du ta PS-HDMI-revicer-HDMI-TVda fpr du bildet og lyden. eller bare PS3-HDMI-TV, eller PS3-HDMI-TV og PS3-Optisk-Reciver Når du er inne på det, vil jeg bare komme med et lite oppfølgerspørsmål: Jeg har i dag koblet PS3en til TV med HDMI, og har optisk kabel for lyd mellom TV og sourround-forsterker. I mitt hode burde det gå greit å la digitallyd passere gjennom TVen til forsterkeren, men der får jeg problemer. Når jeg prøver å kjøre digital 5.1 ut fra PS3 så får jeg ingen lyd i forsterkeren. Når jeg kjører stereo så går det fint inn til forsterkeren. Noen forslag? Naturlig å tro at det er TVen som er judas her, men det er fryktelig begrenset med lydinnstillinger på den dessverre. Det er for ordens skyld en LG 42LC2D. Jeg vet at en enkel løsning er å bruke optisk kabel rett fra PS3 til forsterker, men det vil jeg helst unngå siden det innebærer at jeg må plugge om ledningene når jeg skal ha lyd fra TV til forsterkeren (Har kun èn optisk inngang på forsterkeren) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 hmm, du har HDMI fra Ps3 både lyd og bilde. så fra TV vill du kjøre lyden til forsterker.. har du optisk ut på tven din? Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 hmm, du har HDMI fra Ps3 både lyd og bilde. så fra TV vill du kjøre lyden til forsterker..har du optisk ut på tven din? Ja. Som sagt får jeg helt fint stereolyd med dette oppsettet, men digital surroundlyd vil altså ikke slippe gjennom TVen uhindret. Dersom det var uklart, så er oppsettet slik : PS3------*HDMI*---> TV ---*Optisk lydkabel*------> Surround-forsterker Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 da er det nok noe krøll med tven ja... men du kan bruke en splitter på forsterkeren, optisk fra PS3 og TV til 1 innput, koster 49kr på biltema. men det er ikke sikkert det fungerer, det fungerte ikke i mitt tilfelle, der jeg har også 1 optisk inn som jeg bruker til 360 og PS3, men mulig det funker for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå