Kakestykke Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Ja, jeg har hørt at det er straff for selvmordsforsøk i Norge. Men om man lykkes slipper man unna... Lenke til kommentar
Corona Radiata Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 hm.. hvorfor skal det være straff for å være så nedfor at man velger å ta sitt eget liv? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Kan umulig være det. Selvmord må vel være lovlig? Lenke til kommentar
Seian Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Jeg óg mener å ha hørt at det finnes straff for selvmordsforsøk i Norge. Såklart så kan det være at jeg blander et annet land med Norge. Endret 22. januar 2008 av Seian Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Jeg tror straffen er at du blir kasta inn på mentalsjukehus.. Endret 22. januar 2008 av Alkaline Trio-Kid Lenke til kommentar
diplex Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hvor har du hørt dette? Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 hm.. hvorfor skal det være straff for å være så nedfor at man velger å ta sitt eget liv? Det er jo dårlig gjort mot andre også. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Det er ikke noen direkte straff for selvmordsforsøk i Norge (m.m. man regner kriminalomsorgen, barnevernet o.l. som straff), men man kan bli straffet for andre forhold. Det kan f.eks. være mild straff hvis man forstyrrer den almene roen nevneverdig og streng straff hvis man kjører inn i møtende bil. Trur eg.. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Det er ikke noen direkte straff for selvmordsforsøk i Norge (m.m. man regner kriminalomsorgen, barnevernet o.l. som straff), men man kan bli straffet for andre forhold. Det kan f.eks. være mild straff hvis man forstyrrer den almene roen nevneverdig og streng straff hvis man kjører inn i møtende bil. Trur eg.. Det er vel slik det er. Men det er vel heller ikke lovlig å ta selvmord i norge. Men det er vel også ganske teit å ha straff på selvmord. Hvordan skal man greie å straffe en som har tatt et vellykket selvmord? Det er også veldig klart at de som tar selvmord, ikke trenger en straff, det trekker de bare lenger ned, men de trenger hjelp. Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Før i tiden fantes det jo lover som forbød selvmord. Leste om et tilfelle som fant sted i et eller annet land for 100-200 år siden, der en som hadde tatt selvmord ble "dømt til den andre døden" ved hengning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå