Gå til innhold

Red ring of death - Hvor mange ganger er det greit med reparasjon?


Athelas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har opplevd RROD 2 ganger. Den første jeg hadde kjøpte jeg I januar, 2006. Den døde etter bare 1 måned. Den andre holdt i over 1 år. Da jeg omsider fikk den tilbake fra service, så benyttet jeg meg av "innbytte-mot-Elite" tilbudet hos EB Games. Da jeg fikk i Hus eliten, så sluttet den å lese plater etter 3 uker.. Og siden EB Games hadde manko på Eliter (Grunnet tilbudet), så ble jeg nødt til å sende nok en boks inn for service. Den nye Eliten jeg fikk fra MS service, har nå holdt i litt over 1 år (Uten noen problemer).

Lenke til kommentar

Er latterlig hvor dårlig build kvalitet det er mulig å lage på hw i dag. MS skulle ha hatt smekk på fingrene! Og sony har desverre ikke vært veldig mye bedre, da blu-ray spilleren har hatt en tendens til å slutte å ta plater. Men ikke i nærheten av feilprosenten til MS. Men uansett, kvaliteten bør være bedre, spesielt i ett produkt til 4000-5000 kr.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor Urge har kjøpt konsoll hen siden han påstår att 360 koster 4-5000. Greit nok å være æresmedlem av SDF men får være grenser på hvor godt SDF brillene sitter på.

 

Er selv på min andre 360 da launch konsollen tok kvelden for 13 mnd siden men som tidligere diskutert ms viste om probleme med 360 men ville absolutt være før ps3 på markedet. Er forøvrig på min 3dje PS3 da ene hørtet ut som en støvsuger og den andre fikk ett defekt br drive og håper inderlig att nr 3 ikke ryker da det er en sjelden ps3 60 gb.

 

vill nok for min egen del si at 3 ganger er mere enn nok for reperasjon av en konsoll men det er min oppfatning.

Lenke til kommentar

for faen da! Kjøpte meg en ny elite på mandag i god tro om at nå skulle eg være sikret mot RRoD på min core, men den jævla boksen fikk det nå.

Er forbanna irriterende å kjøpe noe som skal være bedre og mer sikret også funker det faen ikke 1 uke.

 

Det er ikke overoppheting da den nesten ikke har vært brukt og alltid i et kaldt rom.

 

Noen som har noen gode tips om hvordan fikse det?

 

Edit:

Woohoo!

Takk gud eg hadde en ekstra strømting, funket å bare skifte den.

Var d-dagen og 9/11 i ett for meg det der.

Endret av Sir Tojo
Lenke til kommentar
Lurer på hvor Urge har kjøpt konsoll hen siden han påstår att 360 koster 4-5000. Greit nok å være æresmedlem av SDF men får være grenser på hvor godt SDF brillene sitter på.

 

Er selv på min andre 360 da launch konsollen tok kvelden for 13 mnd siden men som tidligere diskutert ms viste om probleme med 360 men ville absolutt være før ps3 på markedet. Er forøvrig på min 3dje PS3 da ene hørtet ut som en støvsuger og den andre fikk ett defekt br drive og håper inderlig att nr 3 ikke ryker da det er en sjelden ps3 60 gb.

 

vill nok for min egen del si at 3 ganger er mere enn nok for reperasjon av en konsoll men det er min oppfatning.

 

Må vel quote meg selv.

 

Er latterlig hvor dårlig build kvalitet det er mulig å lage på hw i dag. MS skulle ha hatt smekk på fingrene! Og sony har desverre ikke vært veldig mye bedre, da blu-ray spilleren har hatt en tendens til å slutte å ta plater. Men ikke i nærheten av feilprosenten til MS. Men uansett, kvaliteten bør være bedre, spesielt i ett produkt til 4000-5000 kr.

 

Snakker jo selvfølgelig om Ps3, noe jeg gjør fra jeg skrive "Og sony..." Tror nok det er du som har feil styrke på xbot brillene. Og pc'en min har jeg kjøpt med deler fra netshop og mpx siden du lurte.

 

Lurer på hvor Urge har kjøpt konsoll hen
Har altså ikke xbox 360, men pc, med det er jo ca samme greia. Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Herregud da man! Det så ut til at du trodde at jeg hadde xbox 360, sikkert på grunn av gamertaggen. Men har bare pc, med live og achivements og det der. Var bare for å erte at jeg skrev det. Men du har fremdeles ikke gitt meg ett skikkelig svar på den forrige beskyldningen din, at jeg påstår at xbox 360 koster 4000-5000?

 

Og jo, en xbot kan godt finne på å ha ps3. Flott å ha som argument i diskusjoner. Hvor ofte har du ikke lest, er helt nøytral for jeg eier både ps3 og xbox 360.

Lenke til kommentar
Da har min fjerde boks fått RRoD. Den er moddet, men tenker jeg bare legger inn originale igjen, og sender den inn.

Men om de mener jeg har "tampered" med den, må jeg betale frakten selv? Og sist jeg sjekket tok DHL $170 for frakten en vei.

 

Birger :)

Har forsøkt å sende inn en moddet xbox360 til Microsoft for rep på kundes regning, men MS nektet å fikse den i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+90817234

Hei, folkens. Jeg oppdaget nettopp at jeg har fått RROD. Jeg har vanligvis bare brukt den på én TV, men prøvde for kort tid siden på en eldre, men større TV. Resultatet var en flimrende skjerm der spillbildet så ut til å ligge i tre lag på hverandre. Jeg fikk ikke ordnet det, verken på innstillinger på X360en eller på TVen, så gav opp og gikk tilbake til den første TVen igjen, og det er da jeg oppdaget det. Kan RROD ha noe å med hvilken TV boksen blir tilkoblet?

 

Jeg har et spill inne i konsollen som jeg heller ikke får ut..

Jeg tenker jeg tar med boksen ned til EB Games og får de til å kikke på det. Hvor lang tid tar det vanligvis å få den tilbake fra reparasjon, og er det den samme? Ny? Brukt?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Var bare for å erte at jeg skrev det.

Hvorfor skrive noe for å sette ned tonen i tråden?

 

Men du har fremdeles ikke gitt meg ett skikkelig svar på den forrige beskyldningen din, at jeg påstår at xbox 360 koster 4000-5000?

Han trodde du snakket om at Xbox 360 kostet 4-5000 kr. Du svarte han med å si at du snakket i det tilfellet om PS3. Om du virkelig trenger noe mer svar eller unnskyldninger så ta det heller på PM, da det er like langt utenfor trådens emne som Trondheim er utenfor Oslo.

 

Og jo, en xbot kan godt finne på å ha ps3. Flott å ha som argument i diskusjoner. Hvor ofte har du ikke lest, er helt nøytral for jeg eier både ps3 og xbox 360.
Hvorfor må du bruke ord som xbot osv? Det samme gjelder forsåvidt Whackedorange. Disse ordene gjør ingenting annet enn å dra ned kvaliteten på tråden fra og med den posten de er med i.

 

 

IMO: PC og Xbox 360 er like mye det samme som PSP og Playstation 3.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...