Gå til innhold

Red ring of death - Hvor mange ganger er det greit med reparasjon?


Athelas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg fikk RROD på min 360 og kjøpte en elite istedet. kan man få RROD på den?

 

Selvsagt.

hvorfor er det selvsagt, burde ikke dete problemet vært fikset når de lager en ny versjon?

 

Hvis jeg har forstått ting riktig, er det dramatisk mindre sjanse for å få RROD på de nyere Xboxene.

Lenke til kommentar
jeg fikk RROD på min 360 og kjøpte en elite istedet. kan man få RROD på den?

 

Selvsagt.

hvorfor er det selvsagt, burde ikke dete problemet vært fikset når de lager en ny versjon?

 

Hvis jeg har forstått ting riktig, er det dramatisk mindre sjanse for å få RROD på de nyere Xboxene.

det er fint å høre. sitter å koser med med litt hagearbeid i viva pinata nå:p

Lenke til kommentar
Jeg synes det er så fantastisk latterlig at MS kan bruke så store summer på å frakte ting frem og tilbake over hele Europa med DHL, i stedet for bare å erstatte Xboxen. Det må da være billigere for dem.

 

Njaaaa? Billigere for dem å erstatte et helt konsoll enn å sende det en gang frem og tilbake med DHL? Det tviler jeg på. Du har nok helt rett i at MS bruker veldig mye penger på DHL, men å erstatte samtlige ødelagte konsoller med et nytt ville tross alt blitt betydelig dyrere.

 

Trist å høre at MS enda ikke har fått fiksa konsollet ditt. Du har vel egentlig allerede anledning til heving av kjøpet? Og ettersom du har gitt dem en ny sjanse: Sant og si burde du vel nesten håpe på at du får tilbake et annet konsoll enn ditt eget, ettersom du har hatt så mye trøbbel med det du har er det vel nærliggende å tro at ikke alt er helt som det skal være med det?

Lenke til kommentar
Jeg synes det er så fantastisk latterlig at MS kan bruke så store summer på å frakte ting frem og tilbake over hele Europa med DHL, i stedet for bare å erstatte Xboxen. Det må da være billigere for dem.

 

Njaaaa? Billigere for dem å erstatte et helt konsoll enn å sende det en gang frem og tilbake med DHL? Det tviler jeg på. Du har nok helt rett i at MS bruker veldig mye penger på DHL, men å erstatte samtlige ødelagte konsoller med et nytt ville tross alt blitt betydelig dyrere.

 

Trist å høre at MS enda ikke har fått fiksa konsollet ditt. Du har vel egentlig allerede anledning til heving av kjøpet? Og ettersom du har gitt dem en ny sjanse: Sant og si burde du vel nesten håpe på at du får tilbake et annet konsoll enn ditt eget, ettersom du har hatt så mye trøbbel med det du har er det vel nærliggende å tro at ikke alt er helt som det skal være med det?

 

Poenget mitt var ikke at de må erstatte alle konsoller som blir sendt inn på et eller annet tidspunkt, men at i tilfeller som mitt, at de ser på det store bildet og heller erstatter Xboxen.

 

Du har også rett i at jeg burde gått tilbake til Elkjøp, og det skal jeg også gjøre. Men nå har jeg jo en Xbox jeg skal levere tilbake innen 30 dager uansett, så det er ingen krise, bare irriterende.

Lenke til kommentar

Ja, hvis poenget ditt er at når et konsoll allerede har hatt flere feil, da er det lite poeng i å prøve å reparere det igjen, i og med at sannsynligheten for enda mere trøbbel er svært stor. Da er jeg enig med deg.

 

Jeg er også enig i at en kunde som har hatt veldig mye mere problemer med sitt konsoll enn det som er vanlig, godt kan få tilbake et nytt ubrukt konsoll som plaster på såret istedenfor å få tilbake et reparert brukt et, slik alle andre får.

 

Så lenge man bare leverer inn xboxen til første gangs reparasjon så skjønner jeg godt at MS foretrekker å sende samme konsollet (eller et annet brukt et) tilbake, forutsetningen er at man får tilbake et brukt konsoll av samme eller nyere generasjon enn det man hadde. Jeg hadde blitt mildt sagt forbanna om jeg kjøpte en ny Xbox med falcon hovedkort, sendte den på reparasjon og fikk tilbake en brukt xbox uten falcon hovedkort, eller på annen måte med hardware som var eldre/dårligere enn den xboxen jeg hadde tidligere. (Tro meg, dette er faktisk noe til og med en ansatt i MS har sagt at han frykter kan komme til å skje)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da fikk selvfølgelig min box rrod for andre gang. Det passer ikke akkurat utmerket ettersom det straks er påske og jeg ikke er hjemme hele ferien. Noen som har noen erfaringer med at det går raskere å levere boxen på elkjøp enn til dhl? Det er nemlig en elkjøp der jeg skal feriere.

Lenke til kommentar

Jess, men problemet er selvsagt at jeg skal på ferie og det ikke er noen her for å ta i mot konsollen når den eventuelt er ferdig. Tviler på at rep og DHL klarer å få den tilbake til meg mellom mandag og fredag i neste uke.

 

Ubrukelig er det uansett, man skal da klare å reparere en gjenstand når den kommer inn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvorfor ikke diskutere hvordan man unnår RROD?

 

Jeg har hatt min xbox inn til rep en gang grunnet RROD..

De skifta hele hovedkortet. (fikk tilbake MIN xbox. med riktig serienr. og alt)

 

Jeg har fått for meg at det å la den stå er mere destruktivt enn å la den ligge.

Dessuten burde man sørge for at det er god luftutstrømning bak konsollen. Har man den inne til en vegg vil det fort gå varmt en gang uansett. jeg har begynt ogg hatt min xbox under vinduet mitt som til enhver tid står åpent. Kald luft strømmer da ned på gulvet og inn i xboxen.

 

Det fungerer osgså å sette ei vifte ved xboxen som blåser den varme lufta bort. Man trenger ikke bruke penger på nye kjølesystem osv.

 

Flere som har mer sjeniale løsninger og tips til å unngå RROD enn meg?

Lenke til kommentar

Lurer på hva jeg må gjøre. Jeg får av og til RRoD på min Elite, men det er ikke verre enn å skru den av og på så funker den igjen. Har vel fått fire kanskje fem RRoD i løpet av to måneder.

En som mente den ville bli verre og verre, men det har de foreløpig ikke blitt. Kan få lånt en ny xbox hvis jeg leverer den på rep, men så var spørsmålet om jeg trenger det da.

Lenke til kommentar
jeg har begynt ogg hatt min xbox under vinduet mitt som til enhver tid står åpent. Kald luft strømmer da ned på gulvet og inn i xboxen.

 

Det fungerer osgså å sette ei vifte ved xboxen som blåser den varme lufta bort. Man trenger ikke bruke penger på nye kjølesystem osv.

 

Man kan selvfølgelig plassere boxen under et vindu, men det er jo ikke særlig behagelig ettersom vi bor i et relativt kaldt land. Dessuten skal det vel holde å bare ha den stående et relativt åpent sted hvor det er god luftgjennomstrømning?

Lenke til kommentar

God luftgjennomstrømming er jo egentlig en selvfølge.

Det at man skal klage over RROD uten å prøvd å forebygge det er jo litt snedig i grunn.

Alle sipper om at de får den, og prøver ikke å finne ut hvordan man kan klare å forhindre det uten å kjøpe disse jævla intercoolerne som smelter kabinettet osv.

Lenke til kommentar
God luftgjennomstrømming er jo egentlig en selvfølge.

Det at man skal klage over RROD uten å prøvd å forebygge det er jo litt snedig i grunn.

Alle sipper om at de får den, og prøver ikke å finne ut hvordan man kan klare å forhindre det uten å kjøpe disse jævla intercoolerne som smelter kabinettet osv.

 

Du synes at det er merkelig at jeg klager over at jeg får rrod når boxen min befinner seg i et totalt åpent område hvor det ikke er noe som helst som blokkerer for varmen som boxen slipper ut? I mine øyne skal det ikke være nødvendig med andre forebyggende tiltak enn at man plasserer den relativt åpent, det fungerer jo tross alt med andre konsoller.

Lenke til kommentar

Ugh! og Cobhc, dere har nok begge delvis rett. På den ene siden skulle det ikke være nødvendig med massiv forebygging (som f.eks. og måtte sette den under et vindu) mot en hardwarefeil som dette, men på den andre siden så finnes det jo alltid måter for å bedre ta vare på noe. Det de fleste med litt eldre Xboxer vil finne ut av, er at det uansett før eller senere vil komme et punkt hvor det dukker opp RRoD, uansett hvor godt vare man har tatt på Xboxen sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...