Gå til innhold

Red ring of death - Hvor mange ganger er det greit med reparasjon?


Athelas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lagret der ja, men en får ikke spilt det på en annen xbox, dette gjelder alt dlc.

 

I see. Det er jo litt foruroligende. Hvordan går man fram for å få tilgang til dette, da? Kan man overføre det på noen måte, eller får man lastet alt ned på nytt uten ekstra kostnader?

Lenke til kommentar
Jeg vet man kan laste ned DLC gratis på nytt, men jeg vet ikke om det funker da..

 

Ok. Regner med det meste skal ordne seg da. Stakk innom Elkjøp i dag for å høre litt med dem hvordan jeg kan håndtere dette. Jeg er ikke innstilt på å måtte sende Xboxen min til Tyskland en gang i måneden i flere måneder bare for å få en feil, som Microsoft offentlig har gått ut med er deres feil, forsøkt rettet. Forhåpentligvis får jeg hevet kjøpet og kjøpt en ny. Plan B blir å sende den inn på nytt dersom Elkjøp setter seg på bakbena.

Lenke til kommentar

"§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

 

§ 31. Prisavslag

 

Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden.

 

§ 32. Heving

 

I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig. "

 

Red ring er en mangel. Mangelen er vesentlig. Har varen vært på reparasjon 2 ganger, og det oppstår for 3. gang, har du krav på heving av kjøpet - MEN, varen må fremdeles få konstatert samme feil hos microsoft først, så det kan ta littegranne tid fra du leverer tilbake for 3. gang.

 

Husk at du er den som er ansvarlig for å ta vare på verkstedsrapporter o.l. for å dokumentere at det er 3. gang samme feil :). Nytter ikke å komme der og si det muntlig - men de kan, om du er heldig, søke deg opp i systemet og se hva de finner.

Lenke til kommentar
"§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

 

§ 31. Prisavslag

 

Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden.

 

§ 32. Heving

 

I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig. "

 

Red ring er en mangel. Mangelen er vesentlig. Har varen vært på reparasjon 2 ganger, og det oppstår for 3. gang, har du krav på heving av kjøpet - MEN, varen må fremdeles få konstatert samme feil hos microsoft først, så det kan ta littegranne tid fra du leverer tilbake for 3. gang.

 

Husk at du er den som er ansvarlig for å ta vare på verkstedsrapporter o.l. for å dokumentere at det er 3. gang samme feil :). Nytter ikke å komme der og si det muntlig - men de kan, om du er heldig, søke deg opp i systemet og se hva de finner.

 

Takk for glimrende post. Imidlertid ser jeg et umiddelbart problem med dette, og det er at de rapportene som Microsoft sender med reparerte Xbox'er er veldig overfladiske. Det står rett og slett bare en hake ved "motherboard" og that's it. Hva kan jeg stille opp med dersom Elkjøp sier at det kan være snakk om forskjellige feil? Hvem er det som har bevisbyrde her?

 

Min erfaring gjennom å ha snakket med venner og lest på internett, er at Xbox'er som kommer tilbake etter reperasjon, men fortsatt ikke funker, ikke vil gjøre det de neste 2-3 gangene heller, med mindre de er fysisk erstattet med nye enheter. Jeg har med andre ord ikke tro på at dette problemet vil løse seg med det første, og jeg gidder ikke å vente i to måneder med sendinger frem og tilbake fra Tyskland på en relativt billig elektronisk enhet. Derfor ville jeg forsøke denne løsningen for å se om det går. Skal holde dere underrettet om hva som skjer.

Lenke til kommentar
Med sånn ca 95% av alle som har hatt boxen på rep kan jeg tenke meg.

 

De sender bare ut en boks fra samme rep. batchen, sjangsen for å få din egen tilbake er ganske liten mao

 

Merkelig. Folk må jo se at de har fått et annet serienummer? Hvor har du disse tallene fra?

 

kan jeg tenke meg

 

Jeg skjønner uansett ikke at det skal være så farlig bare du får tilbake en som fungerer og har samme eller forbedrede specs.

 

Grunnen til at jeg kan tenke meg det er pga diskusjonene om nedlastbart content når en spiller offline.

det tviler jeg på, de sender nok samme maskin i retur til rette mottagere, hver maskin har jo et serienummer som er registrert i et navn.

 

Dette stemmer dessverre. De færreste får tilbake sine opprinnelige xboxer, med sine serialnummer.

 

Kilder:

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=599371

http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/361471#2165204

Lenke til kommentar
ok, men gamercard infoen, ligger den på harddisken også, eller bare på selve maskinen? (hadde ikke Internett på xboxen den siste måneden før den tok kvelden.)

 

Det meste ligger på harddisken. Gjorde som en i tråden tipset om, nemlig kjøpte en ny på Elkjøp, som senere skal heves, mens min er inne til reperasjon. Har bare tatt ut selve box'en og resten ligger i eska. Bruker min egen harddisk og alt ser ut til å være i skjønneste orden, både saved games, profiles, xbl arcade games etc.

Lenke til kommentar
Tok towel tricket og den har aldri fått death ring igjen på en lang stund.

 

Det enkleste er ofte det beste.

 

Kan ikke akkurat si at det var det smarteste å gjøre. Nå har du f.eks gjort slik at microsoft vil få problemer med å fikse xboxen når den tryner ved et senere tidspunkt. Og ja, den kommer til å ta kvelden igjen :)

 

Det som er saken er at du nå har overopphetet loddepunktene på GPU-chippen så mye at utstyret de bruker for å ta av/feste chippen på nytt må bruke mye mer varme enn originalt for å få den av, og dermed komme i skade for å ødelegge chippen. Microsoft merker derfor fort om du har pakka den inn i et håndkle tidligere.

 

Men men... :) Som du sier, det enkleste er ofte det beste, helt til den tryner igjen å du ikke får ny pga akkurat det :)

Lenke til kommentar
Selvfølgelig får jeg ny hvis den fcker seg...

 

Det kan godt være at du ikke gjør det, ettersom de enkelt kan se om du har overopphetet den med vilje eller ikke.

 

Enig. Ville nok ikke satt penger på det. Det eneste må i så fall være dersom du har kontaktet Xbox Support og de har gitt deg klarsignal fra før av.

Lenke til kommentar
Tok towel tricket og den har aldri fått death ring igjen på en lang stund.

 

Det enkleste er ofte det beste.

 

Kan ikke akkurat si at det var det smarteste å gjøre. Nå har du f.eks gjort slik at microsoft vil få problemer med å fikse xboxen når den tryner ved et senere tidspunkt.

 

Da er vel sjangsen større for at han får en ny Xbox360 av MS, istedet for en som er limt og loddet sammen igjen.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig får jeg ny hvis den fcker seg...

 

Det kan godt være at du ikke gjør det, ettersom de enkelt kan se om du har overopphetet den med vilje eller ikke.

Selvøflgelig bryter ikke det garantien, hvordan i alle dager skulle MS kunne bevise at du har gjort det? Det er jo overopphetingsfeil gjør at xbox har problemer, og det kreves 400 grader C for å smelte den typen loddetinn de bruker på GPU'en, så man smelter det ikke, det blir bare varmet opp og dette øker ledeevnen, tviler sterkt på at det mulig å se at towel-trick har blitt brukt.

 

Angående DLC og retur av annen konsoll så mister man mulihgeten til å spille XBL Arcade spill (som man har kjøpt) mens man ikke er koplet til Live, siden de enten krever at konsollen har samme serienummer som ved kjøp eller at samme brukeren som kjøpte de er logget på Live, men jeg tror det er mulig å få "nye" kopier av spillene hvis man klager nok til support.

Endret av Hansiii
Lenke til kommentar
Selvfølgelig får jeg ny hvis den fcker seg...

 

Det kan godt være at du ikke gjør det, ettersom de enkelt kan se om du har overopphetet den med vilje eller ikke.

Selvøflgelig bryter ikke det garantien, hvordan i alle dager skulle MS kunne bevise at du har gjort det? Det er jo overopphetingsfeil gjør at xbox har problemer, og det kreves 400 grader C for å smelte den typen loddetinn de bruker på GPU'en, så man smelter det ikke, det blir bare varmet opp og dette øker ledeevnen, tviler sterkt på at det mulig å se at towel-trick har blitt brukt.

 

http://www.xb360reflow.com/xbox360-xbox-ps2_004.htm

 

Les nederste del. Disse driver med dette til daglig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

*Sukk*

 

Da har jeg fått tilbake Xboxen nok en gang med feil. Denne gangen får jeg opp en haug med disc reading errors. Det er hovedsaklig på Mass Effect, men dukker opp på andre spill med jevne mellomrom. Dette har aldri vært et problem før. :ermm: I tillegg bråker maskinen mer enn noensinne.

 

Har fått igjen min egen Xbox alle gangene, men begynner å bli mektig lei det her. Jeg gir dem en sjanse til, så går jeg tilbake til Elkjøp med den. Heldigvis har jeg fortsatt den jeg kjøpte med 30 dagers returett.

 

Jeg synes det er så fantastisk latterlig at MS kan bruke så store summer på å frakte ting frem og tilbake over hele Europa med DHL, i stedet for bare å erstatte Xboxen. Det må da være billigere for dem. Det er for jævlig at de ikke klarer å rydde opp raskere når reperasjonsrutinene på langt nær fungerer optimalt.

Lenke til kommentar

Veldig skuffende at MS ikke har klart å få skikkelig orden på dette nå, og spesielt skuffende er det at de ikke klarer å reparere konsollene skikkelig! Det er rett og slett veldig, veldig dårlig. Vil tro at teknikerne som reparerer konsollene neppe er de mest kvalifiserte.

 

Fikk røde ringer for et par uker siden, og bestemte meg for å fikse den selv i stedet for å stole på MS support. Nå fungerer den fint igjen, og det sparte meg for noen ukers venting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...