AMDguru1 Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hei! Vil Sapphire Radeon hd3850, ultimate editon passe på asus m2n32-sli deluxe? Nå tenker jeg fysisk med tanke på at både skjermkortet og hovedkortet har store kjøleribber.. Så hvis noen har erfaring med dette hadde vært greit Lenke til kommentar
teinok Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Tror du må regne med kollisjon. Jeg har ikke prøvd selv med Sapphire-kortet, men med dette HIS-kortet som har en omtrent like stor kjøler. Måtte sette kortet i det andre PCIe x16-sporet, fordi den nederste kjøleribba på kortet ble klemt mot toppen av "radiatoren" på HK når det sto i sporet nærmest prosessoren. På bildene av Sapphire-kortet ser det for meg ut som kjøleribbene kommer ennå lengre ned mot HK enn på mitt kort. På min kortkjøler er det bare to heatpipes, og jeg kunne fått det til å passe ved å kutte bort den midterste delen av nederste kjøleribbe, men på Sapphire-kortet med tre heatpipes går vel ikke det. Jeg lurer også på om de loddrette kjøleribbene på HK vil fungere særlig bra om ribbene fra grafikkortet henger over dem og sperrer for luftstrømmen. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Tror du må regne med kollisjon. Jeg har ikke prøvd selv med Sapphire-kortet, men med dette HIS-kortet som har en omtrent like stor kjøler. Måtte sette kortet i det andre PCIe x16-sporet, fordi den nederste kjøleribba på kortet ble klemt mot toppen av "radiatoren" på HK når det sto i sporet nærmest prosessoren. På bildene av Sapphire-kortet ser det for meg ut som kjøleribbene kommer ennå lengre ned mot HK enn på mitt kort. På min kortkjøler er det bare to heatpipes, og jeg kunne fått det til å passe ved å kutte bort den midterste delen av nederste kjøleribbe, men på Sapphire-kortet med tre heatpipes går vel ikke det. Jeg lurer også på om de loddrette kjøleribbene på HK vil fungere særlig bra om ribbene fra grafikkortet henger over dem og sperrer for luftstrømmen. Takk for svar! Men vil skjermkortet fremdeles fungere fint hvis jeg setter det i den andre pci-e sloten? jeg har ikke tenkt å kjøre sli/crossfire uansett med dette systemet.. edit: Er det et annet passivt kjølt skjermkort jeg kan bruke som alternativ til dette kortet? Endret 23. januar 2008 av AMDguru1 Lenke til kommentar
teinok Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Skjermkortet fungerer like greit i det andre sporet, fordi begge sporene på dette hovedkortet støtter 16 PCIe-kanaler. Mange andre hovedkort med SLI/Crossfire støtter bare 8 kanaler fra det andre sporet. Jeg vet at jeg har sett et passivt kjølt grafikkort med alle kjøleribbene på framsida av kortet, men jeg kommer ikke på hvor jeg så det eller hva slags kort det var. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå