Gå til innhold

sendte 60GB på rep. hva får jeg igjen?

dioX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med Linuxguru.

Mener jeg har sett en tråd her et sted med verdien til 60gb modellen.

Der de gikk for 8.000,- - 10.000,- kr på qxl. Brukt, men med spill og diverse.

Tråd

Jeg mener ivertfall det er kun en ny 60gb modell som er aktuellt av alternativene.

De kan ikke låne deg en 40gb til de får 60gb modell da?

Ikke full godt alternativ men bedre enn ingenting.

Edit: la til link

Endret av g_knap
Lenke til kommentar

"Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet."

Kilde

Skal ikke si at dette er 100% riktig, iom at det brukes ordet "reparere".

Men det kan jo være...

Du kan også sende en mail til Forbrukerrådet, spørre om hva du har krav på iom den lange leveringstiden på 60gb.

Endret av g_knap
Lenke til kommentar

Samme hendte med meg. Fikk valget mellom en 40gb ps3 med 2 spill og 500 kr, eller få tilbake pengene(selv om jeg betalte 5500 for 60gb ps3n når jeg skaffet den, hadde jeg bare fått 4200 tilbake)

Så lenge det fortsatt sies at den patchen med bakoverkompitalitet(?) kommer, var det greit for meg å få den med 40gb, selv om det suger litt :(

Lenke til kommentar
Kjøpe 60Gb brukt? Å betale mer enn hva han kjøpte den for ny lissom?

Jeg råder deg til å vente om du klarer.

såvidt jeg ser på qxl, så ligger de på 5k - 7k. 8k i de mest ekstreme tilfellene. og man må her ta i betraktning at det følger med ekstrautstyr/spill.. så er ikke så dumt det.

Lenke til kommentar
"Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet."

Kilde

Skal ikke si at dette er 100% riktig, iom at det brukes ordet "reparere".

Men det kan jo være...

Du kan også sende en mail til Forbrukerrådet, spørre om hva du har krav på iom den lange leveringstiden på 60gb.

Du har krav på reparasjon ja, men lånegjenstand er vel bare noe du kan kreve hvis tingen som repareres er veldig viktig for ditt daglige liv, eller i jobbsammenheng. Som f.eks en mobiltlf. Dette er noe læreren min (advokat) har sagt en gang, så har ikke noen særlig kilde å vise til.

Lenke til kommentar
Du har krav på reparasjon ja, men lånegjenstand er vel bare noe du kan kreve hvis tingen som repareres er veldig viktig for ditt daglige liv, eller i jobbsammenheng. Som f.eks en mobiltlf. Dette er noe læreren min (advokat) har sagt en gang, så har ikke noen særlig kilde å vise til.

Hvem kan si eller påstå at en mobiltelefon er viktigere for meg i mitt dagligliv enn en PS3??

Skal ned og snakke personlig med sjefen på expert i morgen og satse på at jeg

kan få låne en 40Gig til jeg får igjen min kjære 60 :love:

og på 40 så får jeg én USB for lite og da må jeg drive og bytte hele tiden og min ps2 slim ga

jeg bort dagen ps3 kom inn i kåken.

Lenke til kommentar
80 GB er på vei ut i utlandet også. Det har jeg merka etter å ha sett rundt i nettbutikker. Det blir færre og færre.

Skal man ha 80 GB så bør man tenke fort.

Da sitter vi igjen med bare 40 gb, og da ligger det vel i kortene at det kommer en ny en ganske snart. For å bare ha 40 gb ute tror jeg ikke er så lurt, hvis de ikke kommer med sw basert ps2 emulering ganske snart da, men det er vel veldig veldig lite sannsynlig.

Lenke til kommentar

Sånn som jeg leser teksten (som er hentet fra forbrukerrådet sine nettsider), så har du krav på lånegjenstand dersom reprasjonen tar lengre tid enn en uke. Det er vel liten tvil om at man har rett på å få utbedret feilen (reprasjon/ny ps3). Det jeg er mer usikker på er om "reprasjonen", i dette tilfellet, kan tolkes som en reprasjon.

Regner med at forbrukerrådet også har jurister som kan tolke forbrukerkjøpsloven.

@ dioX: Jeg ville sendt en mail til forbrukerrådet for å få råd om hva du har krav på.

Endret av g_knap
Lenke til kommentar

Ville bedt om å få en PS3 40gb + en PS2 slim versjon (med mindre du alt har denne).

Du hadde kjøpt en maskin som spiller PS1, PS2 og PS3, og vil ha denne muligheten tilbake.

Med mindre man absolutt skal ha alt i samme maskin, vil man ikke savne noe med en 40gb.

80gb EU-versjon finnes ikke.

Lenke til kommentar

Er i samme situasjon som deg nå. Etter to måneders venting foreslo jeg 40gb+to spill og ekstra håndkontroll, men da to valgfrie spill. Ble uten godkjenning sendt en 40gb med det samme utstyret som fulgte med 60gb min (altså Motorstorm og Fall of Man, som suger...). Skal levere det tilbake så snart jeg kan, får 40gb med nye Ratchet & Clank og Uncharted for samme prisen på Siba elns. Vil anbefale deg å gjøre det samme (altså heve kjøpet og kjøpe den pakken), tviler STERKT på at de får inn flere 60gb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...