Fenixen Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 så lenge Nordisk film tilbyr han å heve kjøpet for den summen han kjøpte den for så har Nordisk film sitt på det rene... Synd for oss med ps3 60gb.. Finnes ingen hjemmel i forbrukerkjøpsloven for å avkreve dagbøter så langt jeg vet Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Enig med Linuxguru. Mener jeg har sett en tråd her et sted med verdien til 60gb modellen. Der de gikk for 8.000,- - 10.000,- kr på qxl. Brukt, men med spill og diverse. Tråd Jeg mener ivertfall det er kun en ny 60gb modell som er aktuellt av alternativene. De kan ikke låne deg en 40gb til de får 60gb modell da? Ikke full godt alternativ men bedre enn ingenting. Edit: la til link Endret 19. februar 2008 av g_knap Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Nå er ikke jeg advokat men jeg mener nå at de burde låne deg en 40 gb til de får tak i en 60 gb, en 60 gb SKAL du i hvertfall ha rett på. Mener nå jegl. Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) "Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet." Kilde Skal ikke si at dette er 100% riktig, iom at det brukes ordet "reparere". Men det kan jo være... Du kan også sende en mail til Forbrukerrådet, spørre om hva du har krav på iom den lange leveringstiden på 60gb. Endret 19. februar 2008 av g_knap Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Samme hendte med meg. Fikk valget mellom en 40gb ps3 med 2 spill og 500 kr, eller få tilbake pengene(selv om jeg betalte 5500 for 60gb ps3n når jeg skaffet den, hadde jeg bare fått 4200 tilbake) Så lenge det fortsatt sies at den patchen med bakoverkompitalitet(?) kommer, var det greit for meg å få den med 40gb, selv om det suger litt Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Kjøpe 60Gb brukt? Å betale mer enn hva han kjøpte den for ny lissom? Jeg råder deg til å vente om du klarer. såvidt jeg ser på qxl, så ligger de på 5k - 7k. 8k i de mest ekstreme tilfellene. og man må her ta i betraktning at det følger med ekstrautstyr/spill.. så er ikke så dumt det. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 "Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet." Kilde Skal ikke si at dette er 100% riktig, iom at det brukes ordet "reparere". Men det kan jo være... Du kan også sende en mail til Forbrukerrådet, spørre om hva du har krav på iom den lange leveringstiden på 60gb. Du har krav på reparasjon ja, men lånegjenstand er vel bare noe du kan kreve hvis tingen som repareres er veldig viktig for ditt daglige liv, eller i jobbsammenheng. Som f.eks en mobiltlf. Dette er noe læreren min (advokat) har sagt en gang, så har ikke noen særlig kilde å vise til. Lenke til kommentar
dioX Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Du har krav på reparasjon ja, men lånegjenstand er vel bare noe du kan kreve hvis tingen som repareres er veldig viktig for ditt daglige liv, eller i jobbsammenheng. Som f.eks en mobiltlf. Dette er noe læreren min (advokat) har sagt en gang, så har ikke noen særlig kilde å vise til. Hvem kan si eller påstå at en mobiltelefon er viktigere for meg i mitt dagligliv enn en PS3?? Skal ned og snakke personlig med sjefen på expert i morgen og satse på at jeg kan få låne en 40Gig til jeg får igjen min kjære 60 og på 40 så får jeg én USB for lite og da må jeg drive og bytte hele tiden og min ps2 slim ga jeg bort dagen ps3 kom inn i kåken. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 er det noe som helst som idikerer at dem får inn flere 60gb på nordisk film? er det bare noe dem sier ? Lenke til kommentar
langkaas Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Vent til de får inn 60 gb Det er jo det jeg egentlig vill... men gidder jo ikke det hvis det tar nye 6 uker... 40 gb har ikke bc da eller kan du kanskje heller bare betale litt ekstra åsså får du deg en 80 gb Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 80GB har ikke vært i Norge da så får jo ikke spilt norske ps2 spill på den uansett. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 80 GB er på vei ut i utlandet også. Det har jeg merka etter å ha sett rundt i nettbutikker. Det blir færre og færre. Skal man ha 80 GB så bør man tenke fort. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 80 GB er på vei ut i utlandet også. Det har jeg merka etter å ha sett rundt i nettbutikker. Det blir færre og færre. Skal man ha 80 GB så bør man tenke fort. Da sitter vi igjen med bare 40 gb, og da ligger det vel i kortene at det kommer en ny en ganske snart. For å bare ha 40 gb ute tror jeg ikke er så lurt, hvis de ikke kommer med sw basert ps2 emulering ganske snart da, men det er vel veldig veldig lite sannsynlig. Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Du har krav på reparasjon ja, men lånegjenstand er vel bare noe du kan kreve hvis tingen som repareres er veldig viktig for ditt daglige liv, eller i jobbsammenheng. Som f.eks en mobiltlf. Dette er noe læreren min (advokat) har sagt en gang, så har ikke noen særlig kilde å vise til. Sånn som jeg leser teksten (som er hentet fra forbrukerrådet sine nettsider), så har du krav på lånegjenstand dersom reprasjonen tar lengre tid enn en uke. Det er vel liten tvil om at man har rett på å få utbedret feilen (reprasjon/ny ps3). Det jeg er mer usikker på er om "reprasjonen", i dette tilfellet, kan tolkes som en reprasjon. Regner med at forbrukerrådet også har jurister som kan tolke forbrukerkjøpsloven. @ dioX: Jeg ville sendt en mail til forbrukerrådet for å få råd om hva du har krav på. Endret 20. februar 2008 av g_knap Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Ville bedt om å få en PS3 40gb + en PS2 slim versjon (med mindre du alt har denne). Du hadde kjøpt en maskin som spiller PS1, PS2 og PS3, og vil ha denne muligheten tilbake. Med mindre man absolutt skal ha alt i samme maskin, vil man ikke savne noe med en 40gb. 80gb EU-versjon finnes ikke. Lenke til kommentar
UGP Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 jeg sendte just inn en ødelagt ps3 60gig å får igjenn en 40gig å de 2 spillene som fulgte med 60gigen og ett mellomlegg på 500kr, siden de ikke hadde flere igjen av 60gig Lenke til kommentar
Paystation Home Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Men 80GB kan bare spille halvparten av alle PS2 spillene og 60GB'en 95% og de siste fem prosentene som ikke går er for det meste spill som man får kjøpt i leedle dagligvare butikker... Du må heller vente på 60GB'en enn en 80GB... Ikke spør meg angående den PS2 emuleringa det tar litt tid å forklare.. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Europeisk 60GB har ikke full HW emulering, ergo ikke 95% kompatibilitet. Men det funker veldig bra etter min erfaring, ikke noe problem. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Er i samme situasjon som deg nå. Etter to måneders venting foreslo jeg 40gb+to spill og ekstra håndkontroll, men da to valgfrie spill. Ble uten godkjenning sendt en 40gb med det samme utstyret som fulgte med 60gb min (altså Motorstorm og Fall of Man, som suger...). Skal levere det tilbake så snart jeg kan, får 40gb med nye Ratchet & Clank og Uncharted for samme prisen på Siba elns. Vil anbefale deg å gjøre det samme (altså heve kjøpet og kjøpe den pakken), tviler STERKT på at de får inn flere 60gb. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 man har ikke krav på utlånsprodukt pga vesentlig ulempe for forhandler. Folk som påstår man har krav på lånespillmaskin, er det dummeste jeg hører... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå