Gå til innhold

HTPC+Altibox fra Motorola.Er det mulig?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal bygge en HTPC nå,men er usikker på om det går å bruke den sammen med Altibox`en fra "Lyse"(Motorola)?

Erfaring med dette?

Om så,hva trenger jeg for å bygge en slik maskin? Vil kjøre signalet til en flatskjerm via HDMI. Går det så å skifte kanal fra HTPC`en og å ta opp programmer?

setter stor pris på hjelp her! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar :thumbup:

Jeg er grønn på dette med kabel/parabol å slikt, men er ikke signalet ut fra Altibox digitalt? Så jeg trenger et analogt tv-kort å ikke et digitalt? Tenkte streame HD fra nettet. Kanskje få et par HD-kanaler også. Trenger jeg et dual-tvkort eller to stk tvkort for å kunne se på en kanal og ta opp på en annen..eller går ikke det med den boksen? :)

Vil helst bruke HDMI om det lar seg gjøre. :)

Lenke til kommentar

Du må bruke Scart eller S video for å koble til dekoderen.

Du får ikke digitale signaler fra dekoderen til pcen. Du kan bare glemme å prøve å streame eller ta opp Hd kanalene fra Lyse. Jeg har HD dekoder med opptaksfungsjon og det er ikke mulig å ta opp HD kanalene.

Dekoderen vil gi dårligere bildekvalitet hvis du kobler via pcen.

Hvis det er opptaksmulighetene du er ute etter så mas på Lyse om å få prøve neste generasjons Motorola dekodere med harddisk.

PS!

Finnes det skjermkort med opptak fra DVI kontakten så blir mulighetene plutselig bedre

Lenke til kommentar
Du kan bare glemme å prøve å streame eller ta opp Hd kanalene fra Lyse

Not true :) (ikke tatt opp, men sett)

Dekoderen vil gi dårligere bildekvalitet hvis du kobler via pcen.

S-video er dårligere enn RGB. ja, men om PC-en gjøre en bedre AD-konvertering enn TV-en så er jeg ikke så sikker.

Finnes det skjermkort med opptak fra DVI kontakten så blir mulighetene plutselig bedre

Hva med HDCP

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei,

Jeg håper det ikke gjør noe å stjele tråden her.

Jeg prøver å få til en HTPC kobling fra en nyere type Lyse/Kreatel/Motorola (svart, uten HD).

Foreløpig bruker jeg komponent/hdmi til TV-en, noe som deaktiverer S-video utgangen fra dekoderen (eller har jeg misforstått noe?). Dette resulterer i et ganske dårlig komposittbilde via htpc-en (MythTV). Jeg har ikke forsket omfattende på forskjellige deinterlacing løsninger (bruker kernel for nå), andre filtre eller spesielle modelines, så jeg kan helt sikkert finpusse lit, men utgangspunktet er ikke bra. Har også kikket litt på div. konverteringsmuligheter:

Kanskje vil en Scart -> S-video omformer gi meg beste bildet m/utgangspunktet i det Lyse boksen spytter ut...i så fall kan noen peke meg mot en som er rimelig, og god? Må være en omformer. Kabel er ikke det samme

Det jeg lurer på er om noen har gode tips for innstillinger både på dekoderen, og i MythTV (filtre, osv) for å gjøre det beste ut av situsajonen. Evt. om det er mulig å lure både S-video, og komponent/hdmi ut av dekoderen samtidig?

En annen ting jeg lurer på er om det er mulig å bruke USB porten på dekoderen i stedet for IR/LIRC. Jeg tenker på direkt mating m/keycodes.

Er ikke interessert i HD, men SD i brukbar kvalitet hadde vært kjekt :-).

Har også sett litt på Komponent capture devices, men disse er rådyre, og vil sannsynligvis føre til i/o problemer på min éne disken.

Takker for hjelpen!

Endret av Learnincurve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...