Gå til innhold

Nytt skjermkort, 9500pro kanskje?

theyoytoy

Anbefalte innlegg

Lurte på om jeg skulle kjøpe meg et nytt skjermkort. Har et GF3 Deluxe fra Asus.

Har sett på connect3d sitt 9500pro hos psdata til 1699kr. Virker rimlig og greit, men ser at det er mange som ville ha kjøpte et 9500 og moddet det til 9700, men hvor får man tak i slike kort. sapphire har komme med nytt design på kortene så det er ikke mulig og de fleste nettbutikker har ikke fler på lager, så man kan vel for vente seg at de nye som de får inn ikke det er mulig å modde.

Noen som vet mer enn meg??

Ellers hva syntes dere om 9500pro? Bør jeg velge noe annet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har også tenkt litt på enten 9500 Pro eller 9700. Jeg, som sikkert mange andre, har vært litt skeptisk til ati-driverene, men det ser egentlig ut som dette problemet ikke eksisterer lenger. Jeg har også tenkt litt på den nye støvsugeren til Nvidia, ettersom jeg har hatt GeForce i alle år. Men også R350, når den kommer, ser litt spennede ut. Akkurat nå har jeg Geforce3ti200, og synes egentlig dette holder mål enda (ytelses-potensiallet i gf3 er jo egentlig ikke fullt utnyttet enda :shrug: ). Konklusjon: Hvis du kjøper deg 9500 eller 9700, pro eller ikke, vil du ha et kort som varer en god stund. Men hvis du venter til R350 kommer på markedet, vil prisene på 9500/9700 synke ytterligere litt (tror jeg)..

Lenke til kommentar

Kan iallefall anbefale ett 9500 Pro kort. Har det selv (som du ser :p ) og er storfornøyd!! Det er ganske overklokkingsvillig oxo om du flasher bios.

Jeg ville nok ikke satset på et 9500 kort og prøvd å modde det til 9700. For det første så trekker iallefall sapphire tilbake alle 9500 kort med 9700 pcb, og det er stor sjangs for å få et kort med 9500 pcb og da sitter du der med ett middels kort.. Om du forsatt er i tvil; sjekk her.

Lenke til kommentar
Tror nok det blir et 9500pro kort etter å ha lest artikkelen om bios flashingen.  

Det virker greit å flashe kortet, var det det?  

Hvilket merke har du lperik?

Har et orginalt ATI (rødt) 9500 pro kort. Kjøpte egentlig et sapphire kort, men var ati som fulgte med. Skjer iblandt at sapphire og andre bare kjøper kort av ati og hiver de inn sammen med sin egen bundle. Bare husk dette når du flasher:

You need a DOS bootable floppy. Copy your atiflash files onto it(after there unpacked)  

along with the 9500WARP.BIN BIOS.

After you boot your computer using the floppy, at the A: type:

atiflash -s 0 original.bin <---that is a zero not an 'o'

(THIS SAVES YOUR ORIGINAL BIOS)

atiflash -f -p 0 9500WARP.BIN <----that is a zero not an 'o'

(THIS FLASHES THE NEW ONE)

Var en lek og flashe bios, er gjort på 30 sekunder. Har alle filene du trenger om du har lyst på de, bare å sende meg en mail så får du de. [email protected]

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe samme skjermkortet jeg og.

Er det bra bilde kvalitet og video kvalitet?

Ja, jeg syns det er utrolig bra. Hadde geforce4 før, men syns ati er bedre på video siden. Pleier og sette over divx til tven, og merker forskjellen! Syns det er bedre menyer oxo, tenker da på 3.1 control panel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...