Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]ny pc slår seg av!

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en pc, i deler til broren min for ca 1 uke siden. De hadde ikke skjermkortet som jeg skulle ha, så det skulle bli sendt senere. så jeg brukte et jeg hadde og jeg satte maskinen i gang og den fungerte. Jeg fikk det nye skjermkortet for noen dager siden og hadde satt det inn. Men når jeg skrur på PC-en slår den seg av etter få sekunder.

Jeg prøvde å sette inn det gamle skjermkortet mitt som fungerte, men det fungerte heller ikke.

Er det noen som vet hva det kan være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 775/754/939/940/AM2

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Samsung DVD-brenner

Hiper Strømforsyning ATX 530W

Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI, Socket-AM2, DDR2,2xGbLAN,ATX, 2xPCI-Ex16

2X, Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2MB

Thermaltake Armor Sort, Aluminium Front, 25cm Vifte

XFX GeForce 8800GTS 650M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDTV/HDCP,650Mhz

Endret av denix89
Lenke til kommentar
Zalman CNPS9700LED Ultra

Samsung SpinPoint T166

Samsung DVD-brenner

Hiper Strømforsyning ATX

Asus M2N32-SLI Deluxe

Corsair TWIN2X 6400

AMD Athlon 64 X2 6000+

Thermaltake Armor Sort

XFX GeForce 8800GTS 650M

Kor stor er størmforsyninga?

Første som slo meg, men så ser jeg at det ikke er særlig krevende maskinvare som brukes. Men hvis PSU'en har tatt kvelden, så skal ikke maskinen kunne bli slått på engang. Her må det være noe annet som er feil. Kanskje en kortslutning på hovedkortet?

Ville vært fint om det er mulig å få testet en annen PSU. Eneste måten å eksludere den som problemet. Ulempen er selvfølgelig hvis trådstarter har lite HW liggende for teste.

Lenke til kommentar

Sjekk hvor stor PSU er, men synes det er litt merkelig om denne er opphavet til problemet ditt. Sjekk all kabling før du gjør noe drastisk.

Og en annen ting.. du har en "rediger" knapp på dine innlegg. Bruk den fremfor å poste flere etter hverandre. Informasjonen kommer frem ;)

Lenke til kommentar

skjer med meg også, men jeg har helt ny pc, ikke hatt noe i fra før.... går pcen på selv om hovedkort har gått fyken? Faen hvis eg må sende inn og få nytt osv nå, da blir jeg sur :(

Slår på pcen..... får opp alt shittet, på vei inn i bios, der går den av..... og så etter hvert som jeg tar den på flere ganger, tar det mindre og mindre tid hver gang jeg slår den på..... til slutt etter sånn 1 sek+/- .... har btw 600W psu

Endret av MasterCard
Lenke til kommentar
skjer med meg også, men jeg har helt ny pc, ikke hatt noe i fra før.... går pcen på selv om hovedkort har gått fyken? Faen hvis eg må sende inn og få nytt osv nå, da blir jeg sur :(

Slår på pcen..... får opp alt shittet, på vei inn i bios, der går den av..... og så etter hvert som jeg tar den på flere ganger, tar det mindre og mindre tid hver gang jeg slår den på..... til slutt etter sånn 1 sek+/- .... har btw 600W psu

Det samme skjer med meg! Noen som har en anelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...