-Tommy Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hei. Har hatt noen tråder om vannkjøling nå men det har aldri blitt noe av planene før grunnet at pengene har blitt brukt på andre ting. Men nå begynner jeg å bli mektig lei viftestøy så da kom tankene tilbake til vannkjøling men denne gangen tenker at det kanskje hadde gått uten vifter? Komponentene blir Q6600 8800gts 640MB P5k Premium Alt kommer nok til å bli kjørt stock, heller litt lavere ytelse enn viftestøy. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg kan selv kjører systemet mitt uten noen vifter, temp går noe opp, men ikke høyere enn 40 og kanskje maks noen grader. Har da fortsatt viftene montert, vet ikke om dette begrenser på noen måte? Men det går ja Kjølinga mi kan du se i sig. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Ok, hvordan er det med kjøling av SB, NB og mosfet vis jeg kutter ut alle viftene? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Er ikke sikker på temp, men merket ikke noe til altfor høye temps. Men ville selv heller hatt noen veldig stillegående vifter. Bare jeg hat viftene mine så de bare så vidt går rundt hjelper det en god del! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Ok. Holder på å rote litt rundt på sidewinders og petras nå og så langt har jeg funnet. - D-tek Fuzion - EK-FC8800GTS Full Cover Waterblock for nVidia 8800GTS eller Swiftech Stealth VGA Waterblock for nVidia 8800 GTS, GTX and Ultra - Swiftech MCRES-MICRO Hi-Flo Reservoir Så da trenger jeg en pumpe, slange, radioator, noe mer? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Tanken trenger jo du egentlig ikke, men skader heller ikke å ha den. Ellers trenger du pumpe og radiator ja. Om du skal ha det veldig stille er vel Thermochill et godt valg, og hadde gått for en 120.3 radiator om du vil prøve uten vifter eller med veldig lav rpm. Og slange nipplet og sånt da Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Thermchill radiatoren blir nok litt for dyr. Kan kanskje strekke meg til 2500,- Kunne du lagd en handlevogn med alt jeg trenger? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Du har med alt du trenger, må bare passe på om blokka selges med eller uten nipler, og at alle slange dimensjonene er like. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Ok. Har du forslag til en ikke så dyr pumpe? Hvordan er den radiatoren jeg har funnet? Er det verdt å legge i litt ekstra for en Thermochill? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Ser ikke noen du har linket til. Vet ikke helt om det er verdt det, med tanke på at du kan få 2 andre for den samme prisen. Er ikke en ekspert på akkurat det der. Du klarer deg sikkert med en som er billigere Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Hadde vist glemt link Men denne. Men kanskje i 3*120mm versjon? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Skal være veldig bra den også. Om du ikke har de ekstra pengene liggende hadde jeg gått for den Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Ok, kjempe greier Men hva er det som gjelder når det kommer til pumpe da? Har du et forslag til en god pumpe? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 denne skal visst være veldig god Har den samme selv men med en plexi topp, fungere utmerket og bråker ikke heller Lenke til kommentar
haalo Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Er vel kanskje ikke det smarteste å kjøpe en PA120.n-radiator hvis du vil kjøre vifteløst, de radiatorene er jo lagd for å kjøres sammen med vifter. Det finnes radiatorer som er tilpasset ingen vifter, for eksempel den som følger med Zalmans Reserator-pakke. Men personlig hadde jeg bare kjøpt noen stillegående vifter, tviler på at du hører Mist-vifter på 5 volt. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Ok. Har sittet og tenkt litt og kanskje jeg heller bare skal kjøpe noen vifter også kjøpe i tillegg en viftestyring som kan slå viftene helt av. For viftestøy gjør ikke noe om dagen men PC-en står en halvmeter fra hodet mitt så om natten vil jeg ha den så stille som mulig. Ok, men den var kanskje litt i dyreste laget. Er oppe i 1800kr nå og da mangler jeg fremdeles slanger og har heller ikke regnet med moms Endret 22. januar 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Du MÅ ikke ha plexi/acetal-topp til DDC-pumpen. Forslag: http://www.petrastechshop.com/ladd1mcin12p.html Evt denne hvis du vil ha noe stillegående: http://www.petrastechshop.com/ddb12inpu.html sistnevnte er ikke anbefalt å ha på restriktive sløyfer ifølge Petras, men ser stille som fy. Kan seriekobles for restriktive sløyfer. Når det gjelder valg av GFX-blokk, ville jeg helt klart valgt EK. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Ok. Men har ikke satt meg helt inn i alle begrep ennå så hva betyr "restriktive skøyfer"? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Henger meg på denne. Blir det stillere med vann, enn med det jeg har nå: Big typhoon, stock vifte på 8800gts på lav hastighet(1100rpm), 2 standard thermaltake vifter so fulgte med Thermaltake Shark. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Kommer helt ann på det. Setter alt på en loop med en 120.1 radiator bråker det mye. Men du kan få det mye stillere ved samme temp som du har på delene dine nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå