Murten Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Ati All In Wonder 32Mb DDR :o Jeg håper noen kan gi meg tips om hvordan jeg blir kvitt blinkende trekanter over hele skjermen når jeg spiller 3D spill. Dette skjer kun ved spilling og har vart siden skjermkortet var nytt. Jeg har prøvet mange forskjellige drivere i 98SE, Me og Xp. Håper på svar. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Last ned nyeste DirectX herfra: http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en Last ned de siste patchene til de spillene du bruker, og bruk den nyeste driveren. Lenke til kommentar
Murten Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Jeg har allerede direct X 8.1 som jeg trodde skulle være nok. Det er masse trekanter i alle 3D spill. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 høres nesten ut som det er et defekt kort... eller kanskje at det ikke får kjøling nok.. men ville ikke tro at det ble så varmt? Lenke til kommentar
abjork Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Hvilke drivere bruker du? Har du prøvd forskjellige drivere? Jeg har selv ett AIW Radeon 32 DDR og det har ikke slike problemer som du beskriver. Synes dine problemer ligner på det en får ved overklokking av grafikk-kort. Har du sjekket om kjøleviften på kortet går eller er død? Lenke til kommentar
Murten Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Og driverene jeg bruker er Catalyst 3.0 postet 10 januar hos Ati, men det samme problemet gjelder eldre drivere også. Problemet oppstår kun i 3D spill. Når min sønn spilte Tarzan var det en mulighet for å trykke på en av F tastene for å svitsje over til programvarebasert 3D. Da forsvant problemene men skjermbildet ble ikke like bra. Lenke til kommentar
Murten Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Er det noen andre som har noen gode forslag. Håper på nye svar. Lenke til kommentar
Murten Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Er det noen her som har Ati All In Wonder 32Mb AGP Lenke til kommentar
Murten Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Er det noen her som har vært borti noe lignende i dag. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Er redd du kan kjøpe deg et nytt Men har du sett etter at det er god kjølig? Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hvis du er i tvil så er det alltid greit å formatere og legge inn os og drivere og alt slikt på nytt, og SÅ se om du fortsatt har de samme problemene. For da er det mye som tyder på at kortet er i ferd med å parkere tøflene... :-? Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hadde samme kortet og noe av det problemene, som søylelignende trekanter. Har nettop byttet til AIW 9000 pro, og alt er bare velstand. Lenke til kommentar
Murten Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Hei. Er det noen her i dag som har noen tips å komme med. :oops: Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg har det kortet (vel, det skal inn til reparasjon) og det som du beskriver skjedde aldri med meg. Det skal inn til reparasjon for andre grunner... Men jeg har hatt kortet siden 2001. Det er garanti på det enda, så det er ikke noe stress med å sende den inn til gratis reparasjon... Noe sånt har jeg aldri vært borti, dette med trekantene... Du bør sjekke nettsiden til produsenten av hovedkortet ditt og sjekke om det er noe konflikter der, evt. kanskje oppgradere BIOS, eller drivere til hovedkortet, sånn som en AGP driver f. eks. Hvis du ikke finner noe slags informasjon om konflikt der, og det fortsatt gjør det etter du har installert nye hovedkort drivere, da er det kanskje bare en feil med kortet. Det er kanskje fortsatt under garanti, og da ville jeg sjekket om å få gratis reparasjon fra hvor du kjøpte det, eller evt. ved å sende kortet til ATI. (Du må først sende inn en rapport til support i ATI, da gir de deg et nummer som du skal bruke når du sender de kortet. Søk på RMA på nettsiden til ATI hvis du må gjøre reparasjon på denne måten...) Lenke til kommentar
ooops Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Har samme kortet men ingen av de problemene "desverre" :wink: Noen obligatoriske ting du kan prøve. Sjekk at kortet sitter godt i agp slotten. Sjekk kjølingen evnt bytt kjøler(det siste er best. Den som sitter på fra fabrikken er skikkelig råtten) Sjekk i bios om fastwrites og videoram cacheable er på eller av eller om det er noe annet som kan skape trøbbel. Sjekk kortet for irq konflikter. Rens systemet for ati drivere og gjeninnstaller i følgende rekkefølge. Chipsett drivere (via4in1 etc)->directx->lyd drivere->ati driverne(display, ikke reboot->wdm, reboot->kontrollpanel, reboot). Prøv Omega drivere -> http://www.omegacorner.com/ Bruk et overklokkingstweaking program og sjekk at gpu og minne er syncront evnt prøv å underklokke litt. Søk etter lignede problemer her (eller lag en ny tråd) http://www.rage3d.com/board/ evnt i et forum for hovedkortetchipsettet ditt. Prøv en kraftigere strømforsyning. Og send en mail til ati!!!! Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå