Gå til innhold

Jeg trenger hjelp med Ati All In Wonder 32Mb DDR

Murten

Anbefalte innlegg

Ati All In Wonder 32Mb DDR :o

Jeg håper noen kan gi meg tips om hvordan jeg blir kvitt blinkende trekanter over hele skjermen når jeg spiller 3D spill. Dette skjer kun ved spilling og har vart siden skjermkortet var nytt. Jeg har prøvet mange forskjellige drivere i 98SE, Me og Xp.

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke drivere bruker du?

Har du prøvd forskjellige drivere?

Jeg har selv ett AIW Radeon 32 DDR og det har ikke slike problemer som du beskriver. Synes dine problemer ligner på det en får ved overklokking av grafikk-kort. Har du sjekket om kjøleviften på kortet går eller er død?

Lenke til kommentar

Og driverene jeg bruker er Catalyst 3.0 postet 10 januar hos Ati, men det samme problemet gjelder eldre drivere også.

Problemet oppstår kun i 3D spill. Når min sønn spilte Tarzan var det en mulighet for å trykke på en av F tastene for å svitsje over til programvarebasert 3D. Da forsvant problemene men skjermbildet ble ikke like bra.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Jeg har det kortet (vel, det skal inn til reparasjon) og det som du beskriver skjedde aldri med meg. Det skal inn til reparasjon for andre grunner... Men jeg har hatt kortet siden 2001. Det er garanti på det enda, så det er ikke noe stress med å sende den inn til gratis reparasjon...

Noe sånt har jeg aldri vært borti, dette med trekantene...

Du bør sjekke nettsiden til produsenten av hovedkortet ditt og sjekke om det er noe konflikter der, evt. kanskje oppgradere BIOS, eller drivere til hovedkortet, sånn som en AGP driver f. eks.

Hvis du ikke finner noe slags informasjon om konflikt der, og det fortsatt gjør det etter du har installert nye hovedkort drivere, da er det kanskje bare en feil med kortet. Det er kanskje fortsatt under garanti, og da ville jeg sjekket om å få gratis reparasjon fra hvor du kjøpte det, eller evt. ved å sende kortet til ATI. (Du må først sende inn en rapport til support i ATI, da gir de deg et nummer som du skal bruke når du sender de kortet. Søk på RMA på nettsiden til ATI hvis du må gjøre reparasjon på denne måten...)

Lenke til kommentar

Har samme kortet men ingen av de problemene "desverre" :wink:

Noen obligatoriske ting du kan prøve.

Sjekk at kortet sitter godt i agp slotten.

Sjekk kjølingen evnt bytt kjøler(det siste er best. Den som sitter på fra fabrikken er skikkelig råtten)

Sjekk i bios om fastwrites og videoram cacheable er på eller av eller om det er noe annet som kan skape trøbbel.

Sjekk kortet for irq konflikter.

Rens systemet for ati drivere og gjeninnstaller i følgende rekkefølge. Chipsett drivere (via4in1 etc)->directx->lyd drivere->ati driverne(display, ikke reboot->wdm, reboot->kontrollpanel, reboot).

Prøv Omega drivere -> http://www.omegacorner.com/

Bruk et overklokkingstweaking program og sjekk at gpu og minne er syncront evnt prøv å underklokke litt.

Søk etter lignede problemer her (eller lag en ny tråd)

http://www.rage3d.com/board/

evnt i et forum for hovedkortetchipsettet ditt.

Prøv en kraftigere strømforsyning.

Og send en mail til ati!!!!

Lykke til!

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...