Moderat Bruker Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hei Tok en dyp scan av Vista 64 systemet mitt i gaar kveld. Bruker Norton 360 Fikk beskjed om at jeg hadde et virus navngitt "downloader". Viruset var lokalisert i en recycler mappe. Ble ikke fjernet automatisk ei heller greide Norton aa fjerne det manuelt. Naar jeg aapnet detalj loggen om viruset ble ikke Vista nevnt som infektet system. Saa mine spoersmaal: 1) Hvordan faar jeg fjernet viruset? 2) Hva er den virkelige risikoen? 3) Gaar det paa baade Vists og XP - eller er det kun et XP virus? 4) Hva er en recycler mappe og hvor/hvordan finner jeg den? (for evt manuell fjerning) Takker for svar/hjelp Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Recycler-mappen er papirkurven. C:\Recycler (skjult mappe). Tøm papirkurven og se om det hjelper Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Takker PepsiCo Skal se om det hjelper. Har foroevrig soekt meg groenn for aa finne en loesning. Proever naa aa disable system restore, scanner paa nytt og ser om norton greier aa fjerne det. Hvis ikke proever jeg din loesning EDIT - Toemte papirkurven aa tok en ny scan Dritten er fremdeles der...hjelp? Endret 22. januar 2008 av maypenray Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Beklager bumpen - men har proevd alt tror jeg....uten at det har hjulpet... Vet vel egentlig om viruset er saa farlig - spesielt ikke i Vista. Men om noen hadde erfaringer med "downloader" virus i Vista hadde det vaert kjekt med noen raad,,,, Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Finnes noen tusen downloadervirus Start i sikkermodus (F8 ved oppstart) og kjør antivirus-scannen igjen. Da skal den klare å fjerne det Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Har proevd men har problem naar valg av type safe mode skal gjoeres - Jeg kan nemmelig ikke flytte til oensket valg med piltastene (mao ingen respons fra keyboard) og windows starter i normal modus... Naa foeler jeg meg skikkelig dum bare saa det er sagt Hjelp igjen... Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 PepsiCo- kom in i safe mode vha msconfig - da viser det seg jo at Norton 360 ikke fungerer i Safe Mode...svarte Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Viser norton 360 hvor filen ligger da? Isåfall skal det være mulig å slette den i safe mode Evnt kan du poste hijackthis-logg, men er i tvil om at problemet viser seg der Endret 23. januar 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Norton viste tidligere at filen/viruset laa i recycler (soeppel) mappa, Toemte denne men skitten henger igjen. Norton detecterer foroevrig ikke viruset i den generelle scannen. Det er foerst naar jeg kjoerer en dypere manuell scan at skitten oppdages. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Post en Hijackthis-logg du Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Sorry litt new-bee her Naar jeg trykker paa linken kommer det spm om aa inst eller save en.exe fil - mao litt skeptisk... Hva er det denne filen gjoer kort fortalt som kan hjelpe meg? Takker igjen Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Bare kjør den. Jeg linka deg rett til nedlastingslinken ikke noe farlig Kort fortalt så leser den av hvilke programmer som starter automatisk på dataen din og hva som kjører i bakgrunnen Endret 23. januar 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå