Gå til innhold

Stille PC, fra 5-6000, oppgradering, ønsker kommentarer

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Om denne posten er feilpostet håper jeg at mod kan flytte den dit den hører hjemme :)

Skal oppgradere maskinen min (endelig). De gamle komponentene bråker som et uvær, så jeg har satt sammen følgende:

1 stk Lian Li kabinett med tre stk 120 mm vifter her

Det er bestilt, det har jeg bestemt meg for at jeg vil ha uansett hva som skal være inni.

Så til komponentene:

Hovedkort: ABIT I35Pro

CPU: Intel E8400

Minne: 2 x Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 3850 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, Ultimate Edition

Da er mine spørsmål følgende:

1) Er det noen deler som kan til fordel byttes ut i bedre deler, uten at det stiger særlig i pris?

2) Passer delene sammen, dvs om de kjører optimalt?

3) Hvor kraftig PSU trenger jeg til dette?

Maskinen skal ikke klokkes, blir mer desktop-bruk. Musikk, film og litt spilling i ny og ne. Jeg er opptatt av at den skal være så stille som mulig uten at man går drastisk til verks.

Takker på forhånd for tilbakemeldinger :)

Edit: Emnetittel endret (jævlig vanskelig å komme på en god emnetittel!)

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt passer sammen, forholdsvis mye ytelse/kr.

Om du ikke overklokker så ser jeg ikke noe behov for Abit Pro kortet. Ta det billigste P35 kortet du finner som passer for deg.

Bare å velge de billigste PC6400 brikkene du finner.

4-500 W burde være mer enn tilstrekkelig. Sjekk anbefalingene hos HW.no

Lenke til kommentar
vel, det jeg ser er at du kanskje må bytte skjermkort, siden det er PCI-e 2.0 og hovedkortet støtter bare PCI-e 1.0... Correct me if I am wrong

Hmm. Har lyst på det skjermkortet siden det ikke er vifte på det. Så da er det hovedkortet som ryker.

Alt passer sammen, forholdsvis mye ytelse/kr.

Om du ikke overklokker så ser jeg ikke noe behov for Abit Pro kortet. Ta det billigste P35 kortet du finner som passer for deg.

Bare å velge de billigste PC6400 brikkene du finner.

Jeg er muligens av den gammeldagse typen, men siden alle komponentene henger sammen via hovedkortet så vil jeg ha et hovedkort av god kvalitet. Muligens det blir overkill, men jeg er kanskje litt rar sånn

Men dette med at hovedkortet og skjermkortet ikke virker, hvilket hovedkort bør jeg velge? Så at hovedkortguiden til hw ikke var oppdatert på en god stund.

Plusser jeg på tusen kroner, hva vil det da være best å oppgradere?

Tusen takk for svar forresten. God dag :)

Edit: quotekødd.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Var kanskje ikke klar: Alt passer sammen! Det inkluderer skjermkort og hovedkort. Du vil neppe angre på noen av de delene du har satt opp.

De andre kommentarene var bare pirking. Abit kortet er vel et av de beste P35 kortene, 3850 gir mye ytelse/kr og minnebrikkene er vel greie. Pass på at du får versjonen av skjermkortet som er passivt kjølt!

Lenke til kommentar

Da var delene satt sammen. (All honnør til Microplex og Komplett for hurstig levering (tre dager fra bestilling til varene var på postkontor i Bergen).

Systemet er så stille at det nesten er irriterende :) Litt problemer da jeg startet den opp for første gang da det er en bug i hovedkortet som gjør at den måler helt sinnsyke CPU-temperaturer. Var visst 127 grader ene gangen og over 200 andre gangen. Tok av alarmen (etter å ha googlet skikkelig), oppdaterte BIOSen og så funket det igjen.

Dette er gøy :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...