Gå til innhold

Acer AL712 vrs Eizo L365

tusseladden

Anbefalte innlegg

Prøver her å gi en sjapp sammenlikning av disse to skjermene som jeg betalte like mye for. Eizo er den lengendariske 15 tommeren, mens Acer er en ny rimelig 17 tommers sak. Første inntrykket av Eizoen er kvalitet. Skjermen er like bra som mine forventninger. Spilte Unreal 2/ NFSHP2 og det fungerte vel og bra, men svart er ikke like svart som CTR bare så det er klart, likevel er denne blassheten i fargene i kanten kun gjeldende ved visning av film når kantene helt svart.

Det fulgte ikke med DVI kabel så skjermen ble kjørt med VGA kabel. Det er en plixel feil i topp, men sees kun når skjermen er svart.

Acer skjermen ble bestilt da jeg ville se om de nye rimelige 17 tommerene kan måle seg med Ezioen pluss at denne plixel feilen ble irriterende. Prismessig så la Acer på 3895 mens Ezioen ble kjøpt for 3700.

Første inntrykket av Acer skjermen er billig plast, ikke en snerten Alu fot her, men et stort pluss: DVI kabel fulgte med. Den koster jo alene 300 spenn minst. Eg satt skjermene ved siden av hverandre i to skjerm modus og flyttet blider fra Ezioen til Aceren og sammenliknet direkte.

No har eg ikkje to DVI kabler så begge skjemene får ikke ytt sitt beste, men eg har byttet om flere ganger. Eg så film på begge og sammenliknet bildekvaliteten.

Så er det forskjell mellom dem? Heldigvis så er nok det sant. Du får hva du betaler for. Ezioen er klarerer i bildet og fargene er bedre. Men Aceren gir mest for pengene helt klart. Du får to tommer mer pluss DVI kabel. Så eg kommer til å levere tilbake Ezioen og beholde Acer. Et lite hopp ned i kvalitet, men ikke så stort.

Er litt sjokka over at en får så mye for penga! Det beste hadde vært om Aceren kom i sort utgave....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilken skjerm er best av Acer 712 eller Hyundai Q17? Begger er så si like dyre! Har hørt noe om at Acer sin skjerm har et eldre panel,noe som gjør at den bruker mere strøm. Ikke vet jeg. Lurer bare på hvilken av de to skjermene jeg skal velge. De ligger jo på rundt 4000. Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...