Gå til innhold

[LØST]Live + COD4 problemer!

Ultra_Fisk

Anbefalte innlegg

Heisann,

kjøpte meg xbox360 + COD4 på fredag! :)

Har nå endel problemer med LIVE/internett elns!

Det som skjer er;

-Tar lang tid før jeg finner et game på LIVE(hvis jeg finner!)

-Når jeg og en kompis går i team, og søker etter game: Han kommer videre til gamet, jeg får ikke joinet. Når jeg lager partyet finner vi aldri noe game.

-Den måten jeg har funnet game på til nå er: Noen ganger funker det å joine ett game som en jeg har spilt mot før befinner seg i nå, funker sjelden.

- Fikk kommet meg i game med kompisen når han søkte, 2 ganger i dag(mao funker noen ganger)

Har prøvd å kjøpe gold i stedet for silver, hjalp selvfølgelig ikke men var verdt et forsøk.

Det er så irriterende siden det funker noen ganger! Er ikke noe problem å hoste partyet, problemene kommer når vi finner game. Kjøpte meg jo dette KUN for COD4 LIVE, så blir så irritert :)

Jeg befinner meg på en hybel, deler internetten med huseier.

Hva kan det være i routeren som gjør dette? Skjønner lite nå, håper noen kan hjelpe meg!!

HILFE !

Setter STOR pris på innspill!

/UF

Endret av Ultra_Fisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
f there is a firewall device between the Xbox console and the network device, you may have to configure the firewall to enable communication on specific network ports. If the NAT status in the Network Status area of the Dashboard is "moderate" or "strict," you may have to configure port settings.

Ja, du må inn på routeren. Vist du finner ut av hvilken router du har så kan du bare skrive det ned her, så kan jeg/vi evt hjelpe med å konfiguerer (vist du får lov av eier) vist du er usikker selv =)

Lenke til kommentar

Jeg satt også å lastet ned (uten å være klar over det) og slet med dette. Forbedret seg når jeg stoppet nedlastingen.

Jeg synes i tillegg jeg har funnet games fortere etter at jeg har steget i rank (???) , jeg er rank 28 nå. - Jeg har intrykk av at det er noe med match-making systemet som gjør det vanskelig for nybegynner å joine games - er jeg inne på noe her eller har jeg bare fått et feilaktig intrykk??

Hvis jeg blir total-eid i et game også, så blir jeg droppet når runda er ferdig. Er dette for å få plass til jevn-gode spillere i gamet ?

Lenke til kommentar

Jeg fant denne artikkelen som var interessant. Så hvis du er level 1 så kan det hende du opplever samme problemer som meg med å finne games (da de fleste kommer seg over level 10 ganske fort, og det er få personer som er level 1). Så det er mulig problemet du opplever forbedrer seg etterhvert som du spiller.

Her står det litt om matchmaking systsemet:

Similar to Halo, CoD4 features a matchmaking system that promotes player skill level. Like any RPG, the more you play and more kills you produce, the higher your rank will be. Whereas Halo’s player’s level was solely based on skill, CoD4’s leveling up system is based on skill plus weaponry/accessories (called Perks). For example, say I want to play a VS match over Xbox Live with my buddy on the same team. While I am only level 10, my buddy is level 48. When we hop into matchmaking, we are going to be playing other gamers that are somewhere near the level 48 mark. Me, practically a n00b, is not just going against players with more gaming skill than me; I am also going against skilled players with much better weaponry and options. Being at level 10, my best gun can shoot through a thin piece of wood, whereas all my opponents can shoot through solid metal walls, carry more ammo, possess more extra attributes (like automatically dropping a grenade before they die, increasing their health, staying invisible to radar, dressed in awesome camo gear, run faster, etc), and also know each and every part of every level due to their experience. This means that n00b players are at an extreme disadvantage and could cause high levels of frustration, as it did to me. In fact, because my rank/level was so low, I could not even participate in many of the game’s online mode such as TeamHard Core. My buddy, being a much higher rank than me, sent me a game invite to play with him online. Even though I was in the same lobby as him, right when he booted up the TeamHard Core match, I was ejected from the game and sent back the lobby without any kind of warning while my buddy immediately jumped into the game. This left me waiting for him to finish his match (taking over 10 minutes) and sending me another invite. Thinking this was some type of connection error, we tried it again. However, it produced the same result; I got kicked from the game. After trying this several more times, I finally realized that I needed to be a higher rank/level before I could play TeamHard Core. It would have been nice if the game gave me sometype of warning before I wasted all my time.

KILDE: http://www.mygamer.com/index.php?id=554086...mp;mode=reviews

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

hei igjen. Huseier fikk jo aldri rævva i gir, så fikk koblet meg til routeren han tilslutt. Etter litt kaving i telnet fikk jeg åpnet følgende porter:

"The following ports must be available for Xbox Live to operate correctly:

• UDP 88

• UDP 3074

• TCP 3074"

Nå er alt konge ! :X

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...