TCK Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Hei! Maskinen min er føkka på grunn av at eg innstalerte ein ny loginscreen. Så derfor så kommer eg ikke inn i win xp. Men er det noen som vet om det går an å reparere dette problemet fra dos? -TCK Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Du kan boote fra XP CD'en, og så velger du Repair i stedet for Setup. Da kommer du inn i Recovery Console, hvor du f.eks kan kjøre chkdsk /r. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Får ikke til å boote fra cd'en.. Vet du hva komando eg skal skrive i DOS? Av en aller annen grunn så får eg ikke til å komme inn på c:! det står at stasjonen ikke finnes... men det går ann å boote fra den, bare eg kommer ikke inn i windows pga den login screen'en. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Må få tak i en NTFS bootdisk. www.bootdisk.com (Tror jeg) har sånne. kan også hente det fra microsoft sine hjemmesider IIRC. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 m-kane Skrevet: 15 Feb 2003 18:43 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Må få tak i en NTFS bootdisk. www.bootdisk.com (Tror jeg) har sånne. kan også hente det fra microsoft sine hjemmesider IIRC. Hva mener du med NTFS bootdisk? Hva skal eg med det? Lenke til kommentar
TCK Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Ingen som kan hjelpe meg? Ganske iriterende å ikke komme inn i vertken safe mode eller Vanlig! Lenke til kommentar
atrax Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Du kan jo sette harddisken din i en annen pc med winxp/2k (hvis du har ntfs-filsystem) og kopiere over en loginscreen fra den? Lenke til kommentar
TCK Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Det hadde vert ein mulighet, men har desverre ikke mulighet for det.... Lenke til kommentar
TCK Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Noen som vet om det går an å bare slette win xp? uten å formatere? Det var ein som sa komandoen til meg, men husker ikke hva den var!? Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Bruk fdisk og fjern partisjonen. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Men er ikke det det samme som å formatere da? kan desverre ikke formatere pga alt for lenge siden eg tok backup Lenke til kommentar
eberland Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Backup er en fin bil.... Letteste er å reinstallere XP... Hør på en som har gjort det noen ganger .... Kjipt med "backup"versjoner av windows som det ikke kan bootes fra Lenke til kommentar
TCK Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 Men eg får ikke til å innstalere win xp på nytt. Derfor skal eg innstalere win 2k istede. Men eg må få sletta win xp, uten å slette noe av det andre! Noen som vet hvordan? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Ser ut som m-kane og andre har gitt deg løsninger, men det virker som du kan for lite til å redde situasjonen på egen hånd. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 VIl anta at du har formatert disken din i NTFS (NT Fil System) DOS bruker FAT32 (Tror det er no sånn som 32bits File Allocation Table). FAT32 applikasjoner klarer ikke lese NTFS, så du trenger en bootdisk med støtte for NTFS. Må lære deg å kopiere XPcden skikkelig Boote fra den og så velge repair er MYE lettere.... Lenke til kommentar
TCK Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 fikk tak i ein bootbar win xp cd. Etter at eg hadde reinnstalert windows og skulle starte opp windows, så kom denne meldingen: ***STOP 0x0000007B Hva er galt nå? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 http://support.microsoft.com/?kbid=122926 Sikker på at det var en screen, og ikke et virus du installerte ? I motsatt fall ville jeg nok kjørt low-level format.... Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Men eg får ikke til å innstalere win xp på nytt. Derfor skal eg innstalere win 2k istede. Men eg må få sletta win xp, uten å slette noe av det andre!Noen som vet hvordan? Kanskje du kunne ha reddet mye av det, ved hjelp av Knoppix? Lenke til kommentar
TCK Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Hvordan kjørere eg low- level format og hva er det? Hvis det er eit virus eg har fått... hvordan skal eg da fjerne det? Vis eg velger at nettverkskortet mitt skal stå øverst i boot rekken sant, kan eg da trykke på pause/break under oppstarten å få kopiert ove de viktigeste filene til ein anne maskin? Lenke til kommentar
trubadurix Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 gå inn i bios os undre boot devices der setter du den til å boote fra cd rom sett i cd plata og bruk restart knappen da vil du komme til recovery menyen til xp :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå