Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Driverproblemer med CNet trådløst nettverkskort

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg akkurat et CNet CWP-854 trådløst pci nettverkskort til den stasjonære pcen min. Har før brukt en D-Link USB sak, men ikke vært helt fornøyd med signalstyrken på denne. Jeg har fulgt alt det som står i bruksanvisningen om instalasjonen ved å innstalere drivere og programmet først får så å sette inn kortet. Problemet er at Windows fortsatt ikke finne noen driver som passer til nettverkskortet. Har da prøvd å finne de selv og lagt inn den driveren jeg tror det er, og alt ser da bra ut. Men det driver å kobler seg av og på annehvert sekund og klarer ikke å motta noen pakker, og derfor heller ingen IP-adresse. Prøvd å laste ned riktig oppdaterte driver fra www.ralinktech.com, men akkurat samme problem.

Prøvd kortet på en annen gammel pc som jeg formaterte og la inn Windows på nytt på, men akkurat det samme problemet. Kan også nevne at alle nettverkene den finner dukker opp med 100% signalstyrke, også naboens som er 100 meter borte med flere trær i veien. Har prøvd med live cd til Ubuntu på samme pcene, og da virker alt helt perfekt med en gang. Bare å koble seg rett på nettverket og surfe i vei. Den viser da rundt 75% i signalstyrke.

Begge windows pcene kjører Windows 2000. Noen som har noen tips til hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...