Gå til innhold

Microsoft Windows 2000 - funker det fortsatt?

abze

Anbefalte innlegg

Har nå brukt w2k i to dager. Synes det er kjapt og egentlig ganske greit å bruke. Mer oversiktlig enn XP er det også...men har litt problemer med å brenne DVD (funker rett og slett ikke, brenner en fil på 300 bytes), og henger seg opp i blandt, skulle pakke ut rar fil på 4gb som er på ein ekstern hd, skjedd to ganger at den henger seg opp. HD film hakker også når det blir spilt av, skjer ikke når jeg bruker xp :S

Noen som bruker w2k og har tips hvordan jeg kan sette den bedre opp, har nyeste sp og siste hotfixes. Brukte Nlite for å lage installen, og vetsje...men, tror kanskje jeg skal teste ein "ren" og se om det hjelper, kanskje jeg har slettet noe vitalt med en feiltakelse :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har brukt Windows 2000 i flere år og har ikke planer om å bytte til WinXP med det første. Jeg er storfornøyd med win2000 :)

Jeg merker ingen forskjeller i funksjoner ol bortsett fra programmer som på forhånd er bestemt at KUN skal kjøres på PCer med WinXP (Selv om de lett kan kjøres i win2000).

Ellers har jeg aldri merket noe til noen av tingene du nevner.

Jeg ville heller prøvd en clean install, helst av Windows 2000 PROFESSIONAL.

Lenke til kommentar
Har nå brukt w2k i to dager. Synes det er kjapt og egentlig ganske greit å bruke. Mer oversiktlig enn XP er det også...men har litt problemer med å brenne DVD (funker rett og slett ikke, brenner en fil på 300 bytes), og henger seg opp i blandt, skulle pakke ut rar fil på 4gb som er på ein ekstern hd, skjedd to ganger at den henger seg opp. HD film hakker også når det blir spilt av, skjer ikke når jeg bruker xp :S

Noen som bruker w2k og har tips hvordan jeg kan sette den bedre opp, har nyeste sp og siste hotfixes. Brukte Nlite for å lage installen, og vetsje...men, tror kanskje jeg skal teste ein "ren" og se om det hjelper, kanskje jeg har slettet noe vitalt med en feiltakelse :S

Høres enten ut som om du har tatt bort noe vesentlig ved å bruke nLite(er det noen spesiell grunn til at du bruker nLite forresten?) eller så er det software/hardware feil på maskinen. Fungerer DVD-brenneren i en annen maskin? Rett driver til diskkontrolleren?

Lenke til kommentar
Eg ville ha gått over til XP, det er mykje meir brukervenlig og har mykje bedre støtte får drivara og program, SP3 til xp og skal lanserat snart og då var det snakk om 30% bedre ytelse. Support til windows 2000 er gått ut og.

LOL, Sp3 kommer snart? Til engelsk muligens, la oss si to mnder. men Norsk,, langt uti det blå vil jeg tro. Var slik med de andre også. 2-3 mnder etter engelsk er vel realistisk

Men, liker at man kan slipstreame servicepakkene inn i installasjonen. fatter ikke helt hvorfor MS ikke har gjort det slik med vista også

Lenke til kommentar

begynne og lure på om der er noe galt med minne ja, får eg klarte brenne ein iso fil til 99% men så hang den seng....brukte winamp og hadde opera oppe samtidig... skal inn med xp nå og sjekke om der er noe problem. Denne maskinen har stått en stund uten å ha vært brukt, og vet ikke helt hva som kan vær problemet.

Men uansett, skal nok inn igjen med w2k igjen, clean install. brukte Nlite for å fjerne litt graps og språk som ikke brukes, brukte også Driverpakker... en her sa at støtten får drivere er bedre i XP, merket ikke noe forskjell jeg ;)like god i w2k som i xp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...