Gå til innhold

allrounder pc, 10-15k (3d og film mekking, samt spill)

Anbefalte innlegg

handlevognen min

Spørsmålene jeg har rundt oppsettet mitt er:

1. fungerer delene i dette oppsettet i lag?

2. trenger jeg 1000w strømforsyning til denne, eller holder det med 600w?

3. skjermkortene, er de brukbare eller finnes det noe bedre uten at prisen stiger alt for mye?

4. finnes det noe sted jeg kan velge billigere deler uten at det går utover "kraften".

alstå billigere deler, men økt eller lik ytelse.

og ikke kom med at jeg bør se på et intel oppsett, jeg holder meg til amd

Endret av Chiobe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1000w strømforsyning er jo mer enn du trenger, 750 w skulle jo være bra da. Siden du skal bruke den til film redigering ville jeg jo valgt en quad cpu og en litt større cpu kjøler og klokket til over 2,5 ghz så skulle det bety veldig lite i dagens spill i forhold til 3,2 ghz. dette hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340008 er nok likt ytelse messig men støtter "bare" 8 gb mot 16 gb. Har heller ikke dual lan. Skjermkortet er jo bra, men ville jo kanskje valgt 3870. Dette er jo min mening da ;)

Endret av aleksnor
Lenke til kommentar

Ville gått for noen PC6400 Ram i det minste. + en firekjerner og PSU HX620. Nå kan jeg ikek noenting om AMD så jeg har vel egentlig ikke så godt grunnlag for å si det, men jeg tror at Q6600 vil kunne gi deg mer i det bruksområdet du har lagt i topic Du burde kanskje høre litt med de som lager 3D og redigerer film bruker. Kraftigste jeg bruker min til er spill og jeg synes den fungerer virkelig bra i den riggen jeg har.. se sigg. Har fått høre flere steder at raptoren ikke er verd pengene og at det dessuten ikke er så stor effekt forskjell mellom å bruke den eller en vanlig HDD.

Endret av Cri
Lenke til kommentar
hvis du har ingen planer om å skifte hk for å kjøre Crossfire (2x skjermkort) i fremtiden, så holder 600W i massevis.

oppsettet har allerede 2x skjermkort i crossfire. så da mener du at jeg burde bruke 1000w alikevel?

om raptor hardisken så er jeg ikke sikker på hva jeg skal tru når det gjelder effekt forbedring, fordi folk enten skryter eller slakter. men i teorien så brude den jo være bedre som system disk, enn en 7200rpm.

Endret av Chiobe
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du vil ha AMD, nå som 45nm Intel prosessorer er lansert. De er noe billigere og yter ganske mye bedre ved samme klokke frekvens. I tillegg klokker de bedre. :)

Raptoren kan du bare slå fra deg. Den yter ganske bra, men ikkke mye bedre enn vanlige disker. Kjøp heller en 1000 gb disk fra WD, den yter nesten like godt. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

da har jeg gått tilbake til 1000w, er kansje litt mye men da holder der hvertfall til crossfire og alle hardiskene pluss mye mer.

har også oppgradert raptoren til 150gb varianten.

når det gjelder hvorfor jeg har valgt amd, så er det ingen annen grunn enn at jeg har brukt amd de siste årene og er fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...