TheStigh Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg forsøker å koble meg opp mot huseiers nett.. Frem til i går hadde jeg en; Jensen air:link 7554 Longrange USB.. Men plutselig så sluttet deres internet adapter å virke, så da måtte dem ha denne tilbake siden jeg fikk låne den til neste lønning.. Dette resulterte i at jeg måtte kjøpe ny i dag.. Ettersom at jeg visste at denne fungerte, så var det denne jeg ville ha.. Men selvsagt var det INGEN i Oslo som hadde den.. Så da endte jeg opp med en nyere versjon i stedet.. Jensen air:link 85300 Longrange ExtremeN.. Problemet: Den finner nettet, men når jeg kobler meg til så bruker den laaaang tid, og så får jeg beskjeden "Begrenset eller ingen tilgang". Jeg finner også et annet nett, heldigvis ukryptert, så det er denne jeg bruker nå for å skrive her. Men den forsvinner vel snart tenker jeg. Har forsøkt alt. Avinstallert programmet og driverne og installert igjen, men til ingen nytte. Jeg har forsøkt, slik jeg gjorde på den gamle dongelen, å installere KUN driverne, men dette går rett og slett ikke med denne. Da jeg ber windows finne driverne til usb dongelen, så får jeg bare opp enten å koble meg til nettet å finne den eller å gå videre.. Går jeg videre så avslutter den.. Prøver jeg å finne driveren manuelt, så finner jeg den ikke. Akkurat som at den er gjemt inne i noe. Gått gjennom hele CD-en.. Aner ikke hva som er problemet! Naboen får koblet seg til helt uten problemer.. Har også forsøkt å få dem til å skru den av hos dem, og koble meg opp her, men til ingen nytte.. Så er heller ikke begrenset til at kun en kan være på nettet.. Huseiers router sender ut signaler i "811.g" eller hva det nå var.. Og har wap-psk som kryptering.. Psk står vel for passkey.. Min skal vel støtte alt det der.. b/g/n og passord ER riktig, for det er akkurat det samme som jeg brukte på den andre usb-dongelen.. HELP!! Lenke til kommentar
norbat Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) At du får koblet deg til et annet nettverk tyder på at dongla de funker fint. I de fleste tilfellene hvor du får den meldingen du får, skyldes det krypteringen (feil nøkkel). Alt. er at dongla de ikke er helt kompatibel med ruteren, men jeg ville ha dobbeltsjekket at du setter opp krypteringen riktig. Du kunne ha slått av krypteringen for et øyeblikk for å se om det ER den som er problemet. Endret 21. januar 2008 av norbat Lenke til kommentar
TheStigh Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg får ikke sjekket ut det, men bruker akkurat den samme krypteringen som med den forrige dongelen.. Wap-psk Tkip eller hva det var.. Står også i programmet at det er den krypteringen jeg skal bruke.. Har fått vite at det kanskje kan være en macadresse som skaper problemer for meg nå.. Er så lei, for har slitt nå i et par uker.. Først bluescreen med dlink (en sys-fil som skapte problemer), så et aksesspunkt som ikke fungerer.. endelig tenkte jeg da jeg fikk usb til å fungere.. men akk.. Passord ER riktig! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Du bør jo få han til å slå av kryptering et øyeblikk så du får testet om du får forbindelse (at det ikke er macadresse eller annet som hindrer). Sjekk også at det ikke er manglende oppdatering av din Windows som hindrer deg. Du må har servicepack 2 (gjelder Win-XP) for å bruke WPA... Vista kan også ha problemer med enkelte nettverkskort og varianter av WPA. Vil du kvitte deg med OS / Driverproblematikk og WPA så skaffer du deg en Linksys WRT54GL e.l. og flasher med DD-WRT. Sett den opp i klientmode & ønsket kryptering. Da behøver du bare å plugge i nettverkskabelen for å komme på nett. Lenke til kommentar
TheStigh Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Skal gjøre det når jeg kommer hjem. Men har alle oppdateringer av win xp, og har allerede vært gjennom både aksesspunkt fra cnet (som ikke funket) og et pci kort fra dlink som bare ga meg blåskjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå