~~Undertaker~~ Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Da sitter jeg og klår på Nikkor 17-55mm 2.8 ED DX som kostet 10 830 kr Den linsen håper jeg skal glede meg i mange år fremover! https://prisguiden.no/product.php?productId=8766 Merk at det er feil i prisguiden... De første 10 postene snakker om Nikon D80 kamera, mens postene som begynner på Japan Photo og nedover er riktige. Objektivet skal koste rundt 11 000 kr. Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Oj dæven. Gratulerer! Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å bruke så mye penger på en linse som kun er på 17-55mm jeg Jeg skal snart kjøpe en som går fra 50-200mm, og den koster bare 900kr. Hva er så spess med din, utenom at er mye mer lyssterk? Den er helt sikkert konge! Prøver ikke å si at den ikke er bra! hehe Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Oj dæven. Gratulerer! Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å bruke så mye penger på en linse som kun er på 17-55mm jeg Jeg skal snart kjøpe en som går fra 50-200mm, og den koster bare 900kr. Hva er så spess med din, utenom at er mye mer lyssterk? Den er helt sikkert konge! Prøver ikke å si at den ikke er bra! hehe Forskjellen i skarphet, kromatisk aberrasjon, geometrisk forvrengning, vignettering, autofokus, hastighet, kvalitet osv vil være vanvittig mellom "ditt" objektiv og "hans". Et meget bra kamera med et middelmådig objektiv kan fort gi mye dårligere bilder enn et middelmådig kamera med meget bra objektiv. Edit: Jeg kan råde deg til å ta en kikk her for å lese tester av objektiver og hva forskjellen på gode og dårlige objektiver er. Endret 23. januar 2008 av Belarnion Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Belarnion svarte meget bra på spørsmålet. Objektivet mitt er like skarpt fra 17-55mm og er like lyssterk gjennom hele området. Skarpere bilder betyr mindre redigering i Photoshop og utrolig bra resultater dersom du tar deg tid å redigerer videre. Objektivet skal jeg ha med meg videre i mange år fremover. Bedre å bruke penger på nytt objektiv enn kamerahus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå