Gå til innhold

Vista Business N: BSOD daglig

Anbefalte innlegg

Kan hende at dette topicet ikke tilhører her. Hvis ikke, får moderator flytte tråden.

Jeg tenkte jeg skulle teste ut Vista Business N x64 siden jeg får det gratis fra universitetet. Men, etter noe tids bruk har det vist seg å være ustabilt. Hvis jeg spiller WoW er det ikke uvanlig at spillet kræsjer, eller at maskinen kræsjer totalt med en BSOD i tilleg. Nå bruker jeg speedfan for å overvåke temperaturen, men jeg ser aldri at cpuen er varmere enn rundt 40 - 45 grader.

Dette er oppsettet mitt.

• HK: Asus P5N-E SLI
    CPU: Intel Core Duo E6850 3GHz
    RAM: Crucial DDR2 BallistiX PC8500 4096MB CL5
    PSU: Mist 500 rev.1
    GPU: Gainward 8800GT 512 MB, Forceware 169.25

Min teori er at skjermkort driveren fra NVIDIA ikke er god nok for 64 bits versjonen av Vista. Godt mulig at den er full av bugs. Dog, jeg har ingen måte å overvåke temperaturen på GPUen, jeg har ennda til gode å finne ett program som kan faktisk gjøre det siden NVIDIA driveren ikke har den funksjonen. De gangene maskinen har kræsjet, har det vært i sammenheng med at jeg har spilt. Jeg har lastet ned test versjonen av SP1 til Vista, men jeg har ikke sett noen forbedring iforhold til stabilitet. Egentlig vil jeg unngå å installere XP Pro på nytt, siden noen funksjoner i Vista er faktisk gode.

Det jeg i bunn og grunn lurer på, er om andre har samme problemet som meg?

Edit: Så ikke Vista forumet før nå. Meh!

Edit: La til driverversjon

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker forceware 169.25 fra Nvidia. Det er den nyeste driveren NVIDIA har lagt ut i desember.

Ifølge Rivatuner, så er skjermkortets temperatur på rundt 60 i idle og nærmere 70 når jeg gikk inn i ett 3D spill.

Jeg bruker stockkjøleren som fulgte med kortet.

Edit: feil nummer på driveren

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...