Upsaker Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Vært i skibakken og tatt noen bilder i dag. Ble et par brukbare resultater, selv om jeg omtrent frøs fingra av meg. ST-E2 fungerte bedre enn forventet, selv om den har en avstandsbegrensning. Resten av bildene finnes her Endret 22. januar 2008 av Jurgis Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Veldig pent bilde, kunne du slengt opp noe exif? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Canon EOS-1D Mark II N Exposure: 0.005 sec (1/200) Aperture: f/2.8 Focal Length: 125 mm ISO Speed: 800 Flash: Flash fired Endret 21. januar 2008 av Jurgis Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hvordan er det med belysningen? Brukte du noe lyskastere el.? Kunne kanskje klonet bort den oransje prikken bak kjøren, litt pirk bare.. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Det kan jeg jo gjøre. Er en bil på veien bak. Har brukt en trådløs 430EX stående på venstre siden av hoppet. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Det er god blits-bruk, som skiller noobsa fra pro'sa i ski/snowboard/skateboard fotografi. Jeg sparer opp selv til en ST-E2, men venter til jeg har kjøpt 5D. Bildene er tatt på kvelden, og det kompliserer alltid ting. Prøv å sleng opp noen bilder tatt på dagtid, der du først tenker på bildet som et naturbilde, men hus kort lukkertid, og så slenger du inn skikjøreren med blits. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Fine bilder, imponert over at du har fått kjøreren så inn i fokus med bare en blitz, og det er så pass mørkt som det er. Hadde vært artig å sett dagsbilder fra skiheisen! Det er også bra at selve hoppet ikke er mer belyst enn det du har her, har sett en del bilder der skihoppet tar like mye oppmerksomhet som kjøreren, om ikke mer!!! Fine bilder! Christoffer Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Fine bilder, imponert over at du har fått kjøreren så inn i fokus med bare en blitz, og det er så pass mørkt som det er. Hadde vært artig å sett dagsbilder fra skiheisen! Det er også bra at selve hoppet ikke er mer belyst enn det du har her, har sett en del bilder der skihoppet tar like mye oppmerksomhet som kjøreren, om ikke mer!!! Fine bilder! Christoffer Takk, måtte bruke manuell fokus. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Noen som har forslag til andre lyssettinger? Skal opp igjen om en times tid, og lurer på om jeg skal sette opp en blits på hver side av hoppet. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Rekner med at du måtte bruke manuell fokus ja hehe . Litt sent å svare deg dersom du skulle opp om en times tid i 15.44 tiden Men det hadde vært stilig å sett eit bilde med to blitser, altså en på hver side av hoppet. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Rekner med at du måtte bruke manuell fokus ja hehe . Litt sent å svare deg dersom du skulle opp om en times tid i 15.44 tiden Men det hadde vært stilig å sett eit bilde med to blitser, altså en på hver side av hoppet. Tilbake nå, gikk fint med autofokusen også faktisk. Brukte fortsatt bare en blits, men tror ikke det ville blitt så veldig annerledes i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hmms. Så nettopp objektiv listen din. Men jeg lurer på en ting. Du har EF 24 f/1.4L USM som koster 11-12 lapper. Er det noe stor forskjell på 1.4 og 1.8, e rikke så veldig stor forskjell på 24 og 28 heller? Jeg har tenkt til å gå for EF 28mm / 1,8 USM. Skal hovedsakelig ta trickebilder men prisen på disse to er jo ganske forskjellige. Den jeg har sett på nå koster 4 lapper. Kommer jo til å bruke blitz i tillegg og skal kjøpe 430x. Btw, digger bildet. Liker at kjøreren er godt foukusert og bra belyst. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Regner ikke med at det er så sinnsykt stor forskjell, men litt er det sikkert. Det må nesten noen andre svare på. På de fleste bildene jeg har lagt ut her nå har jeg brukt 70-200. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå