Gå til innhold

BK: Med luft under vingene

Upsaker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er god blits-bruk, som skiller noobsa fra pro'sa i ski/snowboard/skateboard fotografi. Jeg sparer opp selv til en ST-E2, men venter til jeg har kjøpt 5D. Bildene er tatt på kvelden, og det kompliserer alltid ting. Prøv å sleng opp noen bilder tatt på dagtid, der du først tenker på bildet som et naturbilde, men hus kort lukkertid, og så slenger du inn skikjøreren med blits.

Lenke til kommentar

Fine bilder, imponert over at du har fått kjøreren så inn i fokus med bare en blitz, og det er så pass mørkt som det er. Hadde vært artig å sett dagsbilder fra skiheisen! Det er også bra at selve hoppet ikke er mer belyst enn det du har her, har sett en del bilder der skihoppet tar like mye oppmerksomhet som kjøreren, om ikke mer!!!

Fine bilder!

Christoffer

Lenke til kommentar
Fine bilder, imponert over at du har fått kjøreren så inn i fokus med bare en blitz, og det er så pass mørkt som det er. Hadde vært artig å sett dagsbilder fra skiheisen! Det er også bra at selve hoppet ikke er mer belyst enn det du har her, har sett en del bilder der skihoppet tar like mye oppmerksomhet som kjøreren, om ikke mer!!!

Fine bilder!

Christoffer

Takk, måtte bruke manuell fokus.

Lenke til kommentar
Rekner med at du måtte bruke manuell fokus ja hehe :p.

Litt sent å svare deg dersom du skulle opp om en times tid i 15.44 tiden :p Men det hadde vært stilig å sett eit bilde med to blitser, altså en på hver side av hoppet.

Tilbake nå, gikk fint med autofokusen også faktisk. Brukte fortsatt bare en blits, men tror ikke det ville blitt så veldig annerledes i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar

Hmms. Så nettopp objektiv listen din. Men jeg lurer på en ting. Du har EF 24 f/1.4L USM som koster 11-12 lapper. Er det noe stor forskjell på 1.4 og 1.8, e rikke så veldig stor forskjell på 24 og 28 heller? Jeg har tenkt til å gå for EF 28mm / 1,8 USM. Skal hovedsakelig ta trickebilder men prisen på disse to er jo ganske forskjellige. Den jeg har sett på nå koster 4 lapper. Kommer jo til å bruke blitz i tillegg og skal kjøpe 430x.

Btw, digger bildet. Liker at kjøreren er godt foukusert og bra belyst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...