Gå til innhold

Begynne å bruke kreatin ?

Anbefalte innlegg

De 5 første dagene bør du få i deg 20 gram om dagen, for å fylle opp lagrene raskt. Altså 5 gram x 4 ganger.

Deretter bør du få i deg 10 gram på treningsdager (5 gram x 2 ganger, lurt å ta det før og etter trening), mens du på hviledager tar 5 gram for å vedlikeholde lagrene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En teskje = 5 gram

da har jeg tatt sånn ca riktig mengde.

men hvor mye mer skal man ta de første dagene?

skal jeg ta HVER dag, selv om jeg ikke trener(både protein og kreatin), tenkte å hoppe over det i helger da jeg ofte er borte hele helgen, og det er bare pes å dra med dunkene...

Ja, det skal også tas de dagene du ikke trener ;)

Lenke til kommentar

en ting til...

dette er ang protein da, det står "tilsett to skjeer (40g) til minimum en halv liter vann. ... Brukes som ekstra proteinkilde mellom måltidene, før søvn og ved oppvåkning. Anbefalt døgndose må ikke overskrides" på bruksanvisningen, men det står ingenting om hva faktisk anbefalt døgndose er.

er dette 40g pr dag som beskrevet først, eller er det 40g pr dose i løpet av dagen?

Lenke til kommentar

Ingen ting som er døgndose, det er bare noe man er påbudt å trykke på når det ikke er forsket på det osv.

Er målet opp eller ned i vekt?

2.0g pr kg kroppsvekt opp i vekt og opp til 3g pr kg kroppsvekt på diett er ikke dumt. Dette er inkl proteinet fra normal kost.

Lenke til kommentar

målet har vel egentlig ikke ekstremt mye med vekt å gjøre, men med styrke.

trener ikke for å gå ned i vekt, men ned i fettprosent og for å få mer muskler

men det stor jo at man ikke burde overstige ANBEFALLT dose, men det er ingen anbefallt dose

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...