Gå til innhold

Ny PC til kontorbruk

Anbefalte innlegg

Hei. Trenger en ny PC til kontorbruk (ganske tung som sådan, må kunne behandle store datastrømmer fra nett.) Trenger ganske stor skjerm, har tenkt på asus sin 22". KOmmer kanskje til å oppgradere PCen til gaming senere, så kabinett og strømforsyning kan være beregnet for det i fremtiden. Antec p180 ser jo bra ut med en bra strømforsyning er viktig. HK er jeg grønn på, men må være greit. Prosessor er jeg intr i intel gjerne e6750, grafikk - spiller gjerne et spill innimellom - rundt 1300-1800 kanskje, er litt grønn der... Har ikke store plassbehov og har tastatur og mus. Noen som kan hjelpe meg å sette sammen noe greier?

ps: viktig at delene er på lager. Trenger PCen rimelig raskt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke dum ut, men er ikke det "gamle" gts? Er ikke det litt å kaste penga ut av vinduet har jeg lest en plass her inne...

Niks det er det nye. 512MB.

Men æerlig talt, å spesifisere "mest mulig under 10 000" enkelt: kjøp det kjipeste du finner, det klarer fint kontorbruk og alle datastømmer fra nett. Om du derimot ønsker en spill PC kjøper du akkurat så dyr PC du har råd til. The sky is the limit, men du får en veldig brukbar maskin for 8 - 10k, men i det prissegmentet får du stort sett ganske nøyaktig for hva du betaler for.

Lenke til kommentar

Ser ikke dum ut, men er ikke det "gamle" gts? Er ikke det litt å kaste penga ut av vinduet har jeg lest en plass her inne...

Men æerlig talt, å spesifisere "mest mulig under 10 000" enkelt: kjøp det kjipeste du finner, det klarer fint kontorbruk og alle datastømmer fra nett. Om du derimot ønsker en spill PC kjøper du akkurat så dyr PC du har råd til. The sky is the limit, men du får en veldig brukbar maskin for 8 - 10k, men i det prissegmentet får du stort sett ganske nøyaktig for hva du betaler for.

Ok. Høres bra ut det. Har en ting til.. Vil dette kortet kunne kjøre 2 skjermer samtidig, og hvis jeg eventuelt vil ha flere etter det, vil jeg da måtte kjøpe et nytt kort?

Endret av andas
Lenke til kommentar

Ok. Høres bra ut det. Har en ting til.. Vil dette kortet kunne kjøre 2 skjermer samtidig, og hvis jeg eventuelt vil ha flere etter det, vil jeg da måtte kjøpe et nytt kort?

To skjermer støtter vel så å si alle skjermkort i dag (jada det er fullt mulig å finne de som ikke gjør det)

Skal du ha flere skjermer må du ha flere kort ja. Er ikke helt sikker her men tror faktisk du klarer deg med en veldig beskjedent kort dersom du ikke har planer om å kjøre spill over alle skjermene samtidig. Tror 2D ytelsen er god nok/like god som på de dyre 3D kortene. Ellers måtte du ta høyde for dette og kjøpt høvedkort med 2 stk PCI express x16 slotter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...